خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

دوره مقدماتی php
خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان
خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://moshavere.niniban.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

https://bit.ly/31AMOqp

خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

دوره مقدماتی php

https://bit.ly/31AMOqp

سلام، ممنون از توجه و لطف شما

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

https://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

https://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

https://bit.ly/31AMOqp

پیش از اینکه به دلیل نوشیدن عرق رازیانه برسیم ابتدا این گیاه جالب را مورد بررسی قرار می دهیم. اساسا رازیانه از یک پیاز گوشتی با برگ های آبدار تشکیل شده است ،که تمامی آنها خوراکی هستند پس میتوانید تمام آن را بنوشید. این گیاه متعلق به رسته آمبلیفریا و درخانواده گشنیز،کرفس،هویج و جعفری است.این گیاه منشا مدیترانه ای دارد، اما براساس برخی گزارشها این گیاه شیرین و ظریف به جنوب مدیترانه مرتبط است ، رازیانه دارای یک طعم و مزه بسیار شیرین و منحصربفرد شبیه آنیس و شیرین بیان است ، اگر از شیرین بیان غافل شدید نگران نباشید ،رازیانه نقش یک آبمیوه هویج و سیب را ایفا میکند شما ممکن است با مزه آن آشنا شده باشید، حتی اگر عرق آن را هم نوشیده نباشید.

رازیانه بطور معمول در غذاهای فرانسوی،اینالیایی و مدیترانه ای یافت میشود همانطور که در انواع مختلفی از خمیردندان و تولید آنتی اسید استفاده میشود. حتی به عنوان یک عنصر کلیدی در برخی دهانشویه ها وخوشبو کننده نفس استفاده میشود.

1- افزایش قدرت هضم و گوارش:

عرق رازیانه تازه از پیاز و برگ های آن تهیه میشود(،حتی از دانه ها مناسب برای چای رازیانه ساخته میشود) به صورت فوق العاده آرام بخش شکم و معده است ،زیرا کل این گیاه شامل آنتی اکسیدان ،کوئرزیتین و روتن میباشد که باعث تسهیل هضم و جذب بیشتر مواد مغذی به بدن ( همانند یک غذای رژیمی) میشود. پیاز و برگ های گیاه رازیانه همچنین شامل مقادیر بالای فیبر و فولات هستند، که نه تنها باعث بهبود عملکرد روده ها می شوند، بلکه به مبارزه با رادیکال های آزاد و سمی در دستگاه گوارش کمک میکند.

رازیانه یکی از بهترین منابع طبیعی هیستیدین است که یک اسید آمینه است و به تولید هموگلوبین خون کمک میکند.همچنین یک پیوند با ماده ضروری آهن را تشکیل میدهد تا جریان خون را بهینه نگه دارد و از فشار خون خیلی پایین جلوگیری کند.خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

رازیانه همانند دیگر گیاهان سرشار از ویتامین و مواد معدنی است، اما دارای مزایای سلامتی منحصر به فردی نیز است. برای مثال:فیتوکمیکال موجود در رازیانه نشان داده است که به حفظ سلامت مفصل و حتی جلوگیری از بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت کمک میکند. این فیتوکمیکال چنانچه در بخش سلامت نمناک اشاره شده است همچنین برای کمک به سرعت بخشیدن به بهبود عضلات و بافت های آسیب دیده کمک میکند، به خصوص برای کسانی که دارای ضعف در دست و پاها هستند.

روغن های ضروری مانند فنچیل استات،استریگوئل وآنتوول طعم دلپذیری مانند شیرین بیان را به رازیانه میدهند و دارای خواص ضد باکتری و ضدقارچی هستند، که برای درمان بیماری های قارچی مانند برفک و پاهای ورزشکاران استفاده میشود.

وجود فیتوکمیکال در رازیانه به طور طبیعی مانع از تولید بیش از حد باکتری های استرپتوکوک در گلو میشود، که میتواند در صورت عدم بررسی به گلو درد میکروبی منجر شود. جالب توجه است که این فیتوکمیکال ها برای تولید آنتی بیوتیک برای مبارزه با زرد زخم ،یک نوع عفونت پوستی ، مننژیت و پنومونیا استخراج میشوند.

جدا از مرکبات ،رازیانه شامل مقادیر بالای ویتامین سی می باشد. علاوه بر کمک به جلوگیری از بیماری های ناقل مانند سرماخوردگی و سرفه،ویتامین سی ( معروف به آنتی اکسیدان) در سبزیجات به مبارزه با رادیکال های آزاد و سمی که درآینده مشکلات جدیمانند سرطان،سکته و حمله قلبی را ایجاد می کند، کمک میکند.

آنتوول یکی از روغن های ضروری در رازیانه است که کمک به سرعت جوانسازی سلولهای خسته چشم میکند که در نهایت درآینده میتواند به مسائل بینایی منجر شود. متون دارویی چین باستان حتی توصیه به جویدن برگ های رازیانه می کند که به ورم چشم و تسکین درد چشم کمک میکنند.

مادرانی که به دنبال افزایش شیر خود هستند تا بتوانند به نوزادشان بدهند، تا میتوانند از رازیانه استفاده کنند. پیاز،ساقه ،برگ و دانه این گیاه حاوی فلاونوئید ،گلیکوزید کامفرول است که نه تنها میزان شیر را افزایش میدهد بلکه به افزایش مواد مغذی در بدن مادر نیز کمک میکند.

اگر چه گیاهان عالی برای مبارزه با بوی بد دهان وجود دارد، اما رازیانه نسبت به بقیه فوق العاد خواهد بود. تقریبا مزه اعتیادآوری دارد که به تازه کردن نفس کمک میکند.

توجه مهم:، یکی از چیزهایی که در مورد رازیانه باید بدانید این است که حاوی فیتواستروژن (گیاه استروژنی) است که معمولا در لیست قرص های تقویت کننده سینه قرار میگیرد این فیتواستروژن در رازیانه ممکن است برای زنان یائسه و یا کسانی که استروژن غالب دارند و یا از pcos رنج میبرند، مناسب نباشد و لازم است که به سراغ گیاهان دیگر بروند.

عرق رازیانه حاوی فیبر است که به صورت خفیف عمل میکند. عرق رازیانه در روده و دستگاه گوارش به مشکلات یبوستی کمک میکند و باعث تحریک روده و اسهال میشود.

عرق رازیانه به سرطان بدن کمک میکند و رشد تومور را متوقف میکند. رازیانه دارای ویتامین سی است ،آنتی اکسیدانی که به مبارزه با سرطان کمک میکند. در حقیقت عرق رازیانه از غشای مخاطی عبور میکن دو از سرطان پیشگیری میکند.

دانه های رازیانه تنش های روده بزرگ و سرطان پستان را درمان میکند. علاوه براین، همانطور که در بخش سلامت نمناک گفته شد عرق رازیانه از اثرات مضر اشعه در طول شیمی درمانی محافظت میکند.

رازیانه به کنترل سطح فشار خون کمک میکند. حاوی پتاسیم است که به کاهش فشار در رگ های خونی کمک میکند و از حملات قلبی،بیماری های قلبی و سکته محافظت میکند.

برای حفظ سلامت قلب خود رازیانه را در رژیم روزانه تان قرار دهید.

پتاسیم یک ماده مهم است که در عرق رازیانه یافت میشود و به نقش مغز و توانایی های مغزی کمک میکند. دیگر نقش مهم پتاسیم کمک به رساندن اکسیژن بیشتر به مغز است.

عرق رازیانه اسهال را درمان میکند. عرق رازیانه درمان طبیعی برای اسهال از زمان باستان است. روغن ضروری عرق رازیانه آنتوول و سینتول است ،این دوماده از عفونت باکتری شکم محافظت میکنند.

هیستیدین نیز بر عملکرد سیستم گوارش اثر میگذارد.

عرق رازیانه به کنترل و تنظیم فعالیت هورمونی و قاعدگی کمک میکند. عرق رازیانه به کاهش درد زنان یائسه و اثرات سندروم قاعدگی پس از زایمان نیز کمک میکند.

شما میتوانید از عرق رازیانه برای افزایش سایز سینه خود استفاده کنید ، چنانچه در مطلبی کامل در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک تحت عنوان “برای بزرگ شدن سایز سینه چی بخوریم ؟”گفته شد باور براین است که رازیانه به توسعه سلولها و بافت های جدید کمک میکند و نسخه ای گیاهی برای افزایش سایز سینه زنان است.

رازیانه به پاکسازی بینی و مشکلات تنفسی کمک میکند و اجزای آن مانند داروهای سرفه عمل میکنند.اگر احساس میکنید که در معرض مشکلات تنفسی به علت سرفه و سرماخوردگی هستید، عرق رازیانه و یا دانه آن بهترین گزینه برای درمان هستند.

عرق رازیانه به پاکسازی سموم از بدن شما و ادرار مکرر کمک میکنند. ماهیت ادرار آوری رازیانه احتمال سنگ کلیه را کاهش میدهد.

گوگرد و اسید آمینه برای فولیکول های مو بسیار مفید هستند و این باعث تقویت ریشه مو و کاهش ریزش مو میشود.

عرق رازیانه یکی از درمان های گیاهی و طبیعی در کیست تخمدان زنان محسوب می شود البته چنانچه فرد مشکل خاص دیگری نداشته باشد و این عرق گیاهی را تحت نظر پزشک استفاده کند.عرق رازیانه اگر هر شب یک لیوان به همراه یک قاشق عسل . به مدت 40 روز مصرف شود علاوه بر کیست تخمدان زنان همچنین تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و طراوت پوست خانم ها دارد

عرق رازیانه عوارض یائسگی را کم میکند و موجب چاق شدن اندام لاغر خانم ها می شود. افزایش دهنده ی میل جنسی در زنان یکی دیگر از عناوین مطرح شده در مورد خواص عرق رازیانه است.

متخصصان طب سنتی برای درمان هیرسوتیسم(موهای زائد در در صورت و اندام زنان مصرف عرق رازیانه را به روشی که در بخش سلامت نمناک آورده ایم توصیه می کنند؛ مصرف این عرق به مدت 40 تا 120 روز .

عرق رازیانه درمانی گیاهی برای رفع اختلالات هورمونی خانم ها است و مصرف آن به افرادی که مبتلا به لکه بینی های ممتد قبل و بعد از عادت ماهیانه هستند و یا از اختلالات قاعدگی رنج می برند، توصیه می شود.

خانم هایی که خونریزی شان در دوران قاعدگی کمتر از حد طبیعی است استفاده از عرق رازیانه توصیه می شود ولی افرادی که خونریزی آنها بیش از حد طبیعی است باید در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع کرده و بعد از این دوران مجدد مصرف آن را آغاز کنند.

 

رازیانه یک گیاه بومی در منطقه مدیترانه و معروف به یونان باستان است. یونانیان باستان از تمام قسمت های گیاه مانند پیاز، گلبرگ، ساقه، برگ و دانه ها برای اهداف آشپزی و دارویی استفاده می کردند. رازیانه بدلیل طعم غنی یک گیاه محبوب برای آشپزی در بسیاری از کشورها است. با توجه به مزایای بهداشتی، رازیانه معمولا باعث بهبود هضم و کاهش مشکلات گوارشی می شود.

ساقه و برگ رازیانه معمولا برای طعم دهی به سالاد، پاستا، گوشت و ماهی، به ویژه در یونان، ایتالیا، فرانسه و ترکیه استفاده می شود. ساقه های رازیانه در ظاهر و بافت شبیه به کرفس است، در حالی که برگ های سبز آن شبیه شوید است.

پیاز رازیانه به عنوان یک سبزی خورده می‌شود که بیشتر شبیه به پیاز سفید است که می‌توان آن را بصورت برش داده، کبابی یا سرخ شده مصرف کرد.

برای زنان مبتلا به تنبلی تخمدان یا PCOS زندگی می تواند بسیار دشوار باشد، زیرا شرایط محدود به دوره های نامنظم نمی شود، بلکه زندگی یک زن را در بیش از یک راه تحت تاثیر قرار می دهد. علائم رایج بیماری تنبلی تخمدان عبارتند از:خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

این وضعیت با افزایش سطح هورمون جنسی مردانه یا آندروژن در خون مشخص می شود که بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیکی را تحت تاثیر قرار می دهد. این اختلال هورمونی باعث افزایش وزن، مقاومت به انسولین، عدم رها سازی تخمک، آکنه و ناباروری در زنان مبتلا به تنبلی تخمدان می شود. همه این ها همچنین می تواند منجر به تحول روانشناختی در زنان شود.

تنبلی تخمدان به عنوان یک بیماری است که نیاز به توجه پزشکی دارد. کارشناسان معتقدند که این بیماری نیاز به یک رویکرد سه جانبه دارد:

در این جا در مورد سه تا از شایع ترین روش های درمان، برای مدیریت تنبلی تخمدان صحبت می کنیم:

مصرف دانه های رازیانه به درمان مشکلات پریودیک مختلف از جمله قاعدگی های دردناک، نامنظم و غیره کمک می کند. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۴ در مجله امراض مرتبط با زنان و زایمان کودکان و نوجوانان، نشان داد که استفاده از رازیانه برای درمان نشانه های دیسمنوره اولیه نتایج قابل توجهی نشان داد. در حالی که مطمئن نیستند که رازیانه دقیقا چگونه تنبلی تخمدان را درمان می کند اما در تنظیم چرخه ی قاعدگی در زنان مبتلا به تنبلی تخمدان کمک می کند.

رازیانه همچنین وقتی بیش از ۱ ماه مصرف شود کمک قابل توجهی به کاهش تعداد کیست ها می کند.

این بیشتر از یک چاشنی است و محققان ادعا می کنند که این دانه های کوچک قهوه ای دارای خواص دارویی و درمانی متنوع هستند. یک مطالعه اخیر منتشر شده در مجله بین المللی علوم پزشکی اشاره کرد که عصاره شنبلیله به درمان کیست تخمدان و همچنین علائم تنبلی تخمدان کمک می کند. همچنین اظهار داشتند که مصرف منظم شنبلیله باعث افزایش احتمال باروری در زنان می شود و برخی از آن ها در دوره های قاعدگی ظاهر می شود.

مطالعه دیگری اشاره کرد که مصرف کپسول های شنبلیله به همراه متفورمین برای زنان مبتلا به تنبلی تخمدان باعث می شود که نتایج سونوگرافی، کاهش تعداد کیست ها را نشان دهد. در افراد تنبلی تخمدان، تخمدان ها دارای کیست های است که از مایع پر شده اند که به نظر می رسد دلیل آن، عدم توازن هورمونی باشد.

آن ها یک منبع غنی از اسید چرب امگا ۳ و لیگنان هستند که نوعی از ترکیبات موجود در محصولات گیاهی هستند. یک مطالعه نشان داد مصرف ۳۰ گرم از دانه های روغنی در طول چهار ماه باعث کاهش سطح تستوسترون و بهبود وضعیت لیپید می شود؛ بنابراین دانه های روغنی نه تنها سطوح آندروژن را (که همیشه در زنان مبتلا به تنبلی تخمدان بالا هستند) کاهش می دهند بلکه با بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید به کنترل وزن نیز کمک می کنند. با این حال برای ارزیابی ارتباط بین مصرف دانه های کتان و کنترل تنبلی تخمدان ضروری است که بررسی های بالینی بیشتری انجام گیرد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم غذایی نشان داد که جویدن دانه های رازیانه باعث افزایش محتوای نیتریت در بزاق می شود که یک روش طبیعی برای کنترل فشار خون است. جدا از این، دانه های رازیانه یک منبع غنی از پتاسیم هستند و از آنجایی که پتاسیم جزء ضروری سلول ها و مایعات بدن است، به کنترل فعالیت قلب و فشار خون کمک می کند.

نوشیدن مرتب چای رازیانه کمک می کند تا از مایعات اضافی به عنوان یک دیورتیک استفاده شود. علاوه بر این، دانه رازیانه به حذف سموم کمک می کند و خطر ابتلا به مشکلات دستگاه ادراری را کاهش می دهد. همچنین دارای خواص محرک جهت عرق کردن است.

چای رازیانه به علت وجود روغن در دانه ها برای سوءهاضمه، نفخ و یبوست مفید است. دانه های رازیانه شامل استراگول، فنکون و آنتول است که به خواص ضد اسپاسم و ضد التهابی گیاه کمک می کنند. برای کسانی که مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر یا IBS هستند، روغن های فرار یافت شده در دانه های رازیانه می توانند با ترویج تولید آنزیم های معدنی به شروع هضم کمک کنند. در کنار بسیاری از مزایا برای دستگاه گوارش، چای رازیانه مطمئنا به بخش گوارشی کمک می‌کند که سالم و شاد باشد.

دانه های رازیانه و مواد مغذی آن ها به سینوس ها کمک می کنند. بیماری سینوزیت باعث التهاب حفره‌های بینی می‌شود. از خاصیت خلط آور چای رازیانه برای کمک به برونشیت، احتقان و سرفه استفاده می شود.

روغن‌های ضروری و فیبر موجود در این دانه‌ها برای بیرون کردن سموم و مواد اضافی از بدن بسیار مفید هستند در نتیجه به تصفیه خون کمک می‌کنند. بسیار مهم است که غذاهایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید که به تصفیه خون کمک ‌کنند تا اطمینان حاصل شود که مواد غذایی سالم و تصفیه شده جذب می شوند.

یک مشت از این دانه‌ها می‌توانند برای بینایی شگفتی ایجاد کنند. دانه‌های رازیانه شامل ویتامین A هستند که برای دید چشم مهم هستند. در هند باستان، از این دانه‌ها برای بهبود علائم آب سیاه استفاده شده است.

دانه‌های رازیانه نیروهای سه گانه تریدوشا (واتا، پیتا، کافا) را کاهش می‌دهند. این دانه‌ها اثر خنک‌کننده روی بدن دارند. مصرف یک نوشیدنی رازیانه در طول تابستان داغ، یک ایده خوب برای دفع گرما از بدن است. روغنی که در دانه‌ها یافت می‌شود در طبیعت مفید است در نتیجه در ترکیبات ماساژ، به خصوص در آیورودا برای آرام کردن اعصاب و ترویج وضوح ذهنی استفاده می‌شود.

وقتی دانه‌های رازیانه به طور منظم خورده می‌شوند، مواد معدنی با ارزش مانند روی، کلسیم و سلنیوم را برای بدن تامین می‌کنند. این مواد معدنی برای تعادل هورمون‌ها و کمک به تعادل اکسیژن بسیار مفید هستند. وقتی رازیانه مصرف می‌شود، تاثیر خنک کنندگی بر روی پوست دارد در نتیجه به پوست یک درخشندگی خوب می‌دهد.

این دانه‌ها با خاصیت از بین بردن رادیکال های آزاد، به غلبه بر استرس اکسیداتیو کمک کرده و بدن را از سرطان‌های مختلف پوست، شکم و سینه‌ها محافظت می‌کند. بعلاوه دانه‌های رازیانه شیمی‌درمانی بسیار قوی دارند.

دانه های رازیانه در آیورودا بسیار خوشایند هستند. آن‌ها به طور گسترده در دستور العمل‌های مختلفی در هند باستان به کار می‌رفتند. رازهای قدیمی سلامتی را می‌توان در ساده‌ترین اجزای آشپزخانه یافت. منتها فقط باید از آن‌ها رونمایی کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گالری تصاویر   |     گالری ویدیو ها      |      آموزش آشپزی      |      نظرات کاربران

آدرس

شوشتر ، بلوار پیامبر اعظم ، نرسیده به میدان شاهد ، مجتمع صنایع غذایی مجید

تلفن دفتر مركزي :48-02188708046

تلفن: 82-06136221679

© Copyright 2018 | Design by SDATA | All Rights Reserved

خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

آرایش

مدل مو

مدل لباس

کیست تخمدان با علائمی مانند رشد موهای زائد، قاعدگی نامنظم و افزایش وزن خود را نشان می دهد. این بیماری نیاز به یک دوره درمان طولانی مدت دارد. در ادامه روش های درمان قطعی تنبلی تخمدان را می خوانید. این روش ها به دو نوع درمان دارویی و درمان خانگی تقسیم می شوند.

همانطور که گفته شد یکی از روش های درمان قطعی تنبلی تخمدان, درمان خانگی می باشد. در روش درمان خانگی بعضی خوراکی ها به عنوان دارو مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این روش، از درمان هایی داروی نیز باید استفاده شود. بعد از مشاهده علائم کیست تخمدان باید به پزشک مراجعه شود تا با تشخیص دقیق درمان مناسب نیز صورت گیرد. همچنین با مراقبت های ویژه خصوصا در دوران قاعدگی می توان تا حد زیادی از بروز و تشدید این بیماری جلوگیری کرد. به زنانی که کیست تخمدان دارند توصیه می شود که در طی روز یک ساعت پیاده روی کنند، انجام فعالیت های سبک بدنی می تواند در درمان این بیماری موثر باشد.

از روش های خانگی درمان قطعی تنبلی تخمدان می توان به جوشانده پیاز اشاره کرد. استفاده از جوشانده پیاز سفید در رشد تخمک ها موثر است. همچنین در درمان قاعدگی نامنظم نیز به کار می رود. برای تهیه این جوشانده ابتدا پیاز را پوست گرفته آن را دو قسمت کرده و به یک لیوان آب در حال جوش اضافه کنید. از این جوشانده باید ۱۵ روز و چندین مرتبه در طی روز استفاده کنید. زمان های استفاده از آن باید قبل از خوردن صبحانه، بعد از خوردن نهار، قبل از شام و قبل از خواب باشد. بهترین زمان برای شروع این روش درمانی پایان دوران قاعدگی می باشد. همچنین دوره های ۱۵ روزه را باید ۳ ماه ادامه دهید و در روزهای قاعدگی مصرف آن را قطع کنید.

 

همانطور که گفته شد مصرف بعضی خوراکی های در درمان تنبلی تخمدان موثر است. به طور مثال مصرف دمنوش گیاهانی مانند رازیانه، آویشن، نعنا، اسطوخودوس و پونه کوهی می تواند موثر باشد. توصیه می شود از این دمنوش ها در دو وعده صبح و شب مصرف شود همچنین بهتر است که با عسل و پودر بادام مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر درمان های گیاهی می توان به دمنوش طارونه و بهار نارنج اشاره کرد.

مصرف بعضی خوراکی های مانند تخم مرغ عسلی، هلیم با دارچین، روغن زیتون، کباب، نان سنگک، گوشت گوسفند و نخود به زنانی که تنبلی تخمدان دارند توصیه می شود همچنین استفاده از میوه هایی مانند سیب، خرما، مویز، انگور، توت، انجیر و گلابی نیز می تواند مفید باشد. استفاده از شربت خاکشیر در هنگام صبح اگر همراه با عسل میل شود مفید است. همچنین مصرف سکنجبین همراه با عسل نیز مفید است. توصیه می شود که در طی روز سه لیوان آب سیب همراه با پوست میل شود. همچنین از گوشت شتر در خورش ها استفاده شود. در طی این دوران باید غذاها را با روغن کنجد طبخ کرد. مصرف سمنو توصیه می شود. در وعده صبحانه بهتر است که از پودر بادام به همراه عسل استفاده شود. همچنین مصرف پودر سنجد نیز با عسل توصیه می شود.

انجام دادن بعضی کارها در زنانی که مبتلا به این عارضه هستند باعث تشدید این بیماری می شود که از آنها می توان به استحمام در دوران قاعدگی، خوردن غذاهای با طبع سرد، عدم ارضا مکرر خانمها در روابط جنسی، استفاده از استخر و پوشیدن شلوار و لباس زیر تنگ اشاره کرد.همچنین توصیه می شود که خواب روزانه را کنار بگذارند.

دوره درمان این بیماری طولانی بوده و لازم است که زنان علاوه بر رعایت موارد گفته شده رژیم غذایی خود را نیز کنترل کنند. مصرف بعضی خوراکی ها و میوه ها باعث اختلال در روند درمان قطعی تنبلی تخمدان می شود. از خوراکی هایی که مصرف آنها در افراد مبتلا به این بیماری ممنوع است می توان به گوشت گاو، ماست و خیار، قارچ، املت، آب سرد، روغن نباتی، قند و شکر، عدس، گشنیز، بادمجان، ماهی، بستنی و میوه های کال را نام برد.

بیماری تنبلی تخمدان ممکن است باعث بروز بیماری هایی مانند دیابت و بیماری های قلبی شود که تشخیص و درمان به موقع این بیماری از بروز سایر بیماری ها در زنان پیشگیری می کند. کسانی که به واسطه این بیماری دچار اضافه وزن شده اند می توانند در کنار درمان تنبلی تخمدان از رژیم های کاهش وزن نیز استفاده کنند. زیرا افزایش ناگهانی وزن ممکن است پیش زمینه بروز بسیاری از بیماری های خطرناک باشد و تهدید جدی برای سلامت محسوب شود.

برای تنظیم دوره قاعدگی نیز از داروهای حاوی پروژسترون استفاده می شود. این دارو باعث تنظیم دوران قاعدگی می شود و در روند درمان قطعی تنبلی تخمدان موثر است.

از دیگر داروهایی که برای درمان بیماری تنبلی تخمدان تجویز می شود می توان به اسپیرنولاکتون اشاره کرد. این دارو نیز باعث کاهش ترشح هورمون های مردانه می شود. این دارو همچنین باعث افزایش میزان ادرار می شود و ممکن است عوارضی مانند خستگی، دل درد، خشکی پوست و سر درد را بوجود آورد.
همچنین به دلیل تاثیر این بیماری بر روی تخمک گذاری زنان و عدم باروری باید درمان های مناسب خصوصا برای زنانی که قصد بارداری دارند انجام شود. اگر این بیماری به مدت طولانی ادامه داشته باشد و درمان مناسب صورت نگیرد باعث نازایی می شود. به همین دلیل درمان قطعی تنبلی تخمدان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

.

منبع : arga.ir

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » زنان » تنبلی تخمدان: عوارض، تشخیص، درمان قطعی با رازیانه، ورزش، داروهای گیاهی

تنبلی تخمدان : در این مقاله از بخش بیماری های زنان و بارداری در وبسایت نایریکا به تنبلی تخمدان چیست, عوارض تنبلی تخمدان, تشخیص تنبلی تخمدان, تنبلی تخمدان و بارداری, درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری, درمان قطعی تنبلی تخمدان, درمان تنبلی تخمدان با رازیانه, آیا تنبلی تخمدان باعث نازایی میشود, درمان تنبلی تخمدان با ورزش, درمان تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی, درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی, تنبلی تخمدان و جوش صورت می پردازیم.

با ما همراه باشید.

اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

تنبلی تخمدان, تنبلی تخمدان چیست, عوارض تنبلی تخمدان, تشخیص تنبلی تخمدان, تنبلی تخمدان و بارداری, درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری, درمان قطعی تنبلی تخمدان, درمان تنبلی تخمدان با رازیانه, آیا تنبلی تخمدان باعث نازایی میشود, درمان تنبلی تخمدان با ورزش, درمان تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی, درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی, تنبلی تخمدان و جوش صورت, تنبلی تخمدان نی نی سایت, تنبلی تخمدان به انگلیسیخواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

تنبلی تخمدان یا pcos یا سندرم تخمدان پلی کیستیک بیماری است که در آن تخمدانها برای آزاد سازی تخمک تنبل شده اند.

تنبلی تخمدان به معنای تخمک گذاری نکردن تخمدان هاست.

وقتی خانم ها به سن بلوغ می رسند، فعالیت ماهانه تخمکشان شروع می شود و بیشتر دختر خانمها ۱ تا ۲ سال بعد از شروع بلوغ و دوره های عادت ماهانه باید هر ماه تخمک گذاری داشته باشند؛ یعنی یک تخمک طی فرایندی از تخمدان آزاد شود.

تنبلی تخمدان چیست

در صورتی که خانمی ازدواج کرده باشد، تخمک آزادشده می تواند در تماس با اسپرم بارور شود و بارداری انجام بگیرد.

اگر خانمی حداقل ۲ تا ۳ سال از شروع عادت ماهانه اش بگذرد، اما دوره های ماهانه مرتب و علائم تخمک گذاری نداشته باشد، به تنبلی تخمدان مبتلا شده است.

تنبلی تخمدان مشکلی هورمونی است که زنان بارور (بین سنین ۱۵ تا ۴۴ ساله) به آن مبتلا می‌شوند.

بین ۲٫۲ و ۲۶٫۷ درصد زنانی که در این گروه سنی قرار دارند به تنبلی تخمدان مبتلا می‌شوند.

دیر یا زود شدن پریود

لکه بینی قبل از پریود

لکه بینی بین دو پریود

چاقی

ریزش مو

خونریزی های شدید

افسردگی

قطع شدن پریود

عوارض تنبلی تخمدان

افزایش موهای صورت و ضخیم شدن موها

کاهش موهای پیشانی

جوش و آکنه

چرب شدن پوست بدن

ناباروری

دیابت

دیابت بارداری

بیماری های قلبی و عروقی

سرطان رحم

سرطان سینه

با وجود اینکه تنبلی تخمدان بیماری نسبتا شایعی است اما تشخیص آن به این سادگی ها نیز صورت نمی گیرد.

در واقع برای تشخیص این بیماری پزشک شما باید همه علائم و نشانه های را در نظر گرفته و احتمال وجود سایر بیماری ها را رد کند تا در نهایت به تشخیص تنبلی تخمدان برسد.

در طی این فرآیند، پزشک معالج سابقه پزشکی شما از جمله دوره های قاعدگی، تغییرات وزن و سایر علائم را بررسی می کند و ممکن است برای رسیدن به تشخیص دقیق تر نیاز به بررسی های زیر نیز باشد:

تشخیص تنبلی تخمدان

در طول معاینه فیزیکی دکتر چند نکته کلیدی از جمله قد و وزن، شاخص توده بدنی و فشار خون شما را کنترل می کند.

شامل معاینه بصری و دستی وضعیت اندام های تناسلی با هدف یافتن هرگونه توده یا اختلال دیگری است.

انجام آزمایش خون جهت بررسی سطح برخی هورمون ها از جمله هورمون آندروژن یا هورمون مردانه ضروری است.خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

هرگونه اختلال در وضعیت این هورمون ها می تواند منجر به بروز اختلالات قاعدگی می شود.

علاوه بر این با انجام آزمایش خون سطح کلسترول ناشتا و تری گلیسیرید نیز اندازه گیری شده و معمولا تست تحمل گلوکز نیز از خانمی که مشکوک به تنبلی تخمدان است گرفته می شود.

برای انجام این تست قند فرد هم در حالت ناشتا و هم بعد از نوشیدن یک نوشیدنی حاوی گلوکز اندازه گیری می شود.

انجام سونوگرافی به پزشک معالج شما کمک می کند تا ظاهر تخمدان ها و ضخامت رحم را اندازه گیری کند.

پلی کیستیک چرخه‌ی طبیعی قاعدگی را مختل می‌کند.

برای همین زنان مبتلا به پلی کیستیک سخت‌تر باردار می‌شوند.

بین ۷۰ تا ۸۰ درصد زنانی که به پلی کیستیک مبتلا هستند مشکلات باروری دارند.

تنبلی تخمدان و بارداری

این بیماری همچنین خطر مشکلات بارداری را هم افزایش می‌دهند.

زنانی که به تنبلی تخمدان مبتلا هستند، دوبرابر در معرض خطر زایمان زودرس هستند.

آنها حتی بیشتر در معرض سقط جنین، فشار خون بالا در بارداری و دیابت بارداری هستند، اما، زنان مبتلا می‌توانند با استفاده از درمان‌های ناباروری باردار شوند.

برخی از این درمان‌ها باعث بهبود تخمک‌گذاری می‌شود.

کاهش وزن و کاهش قند خون هم می‌تواند شانس شما را برای داشتن یک بارداری سالم افزایش ‌دهد.

اگر شما قصد بارداری داشته باشید شاید نیاز باشد تا برای تحریک تخمک گذاری داروی کلومیفن مصرف نمایید این یک داروی خوراکی ضد استروژن است که در نیمه اول چرخه قاعدگی مصرف می‌شود.

لازم است ذکر شود که پزشکان برای تحریک تخمک گذاری معمولاً با متفورمین آغاز می‌نمایند و بعد در صورت لزوم از کلومیفن هم برای کمک به تحریک تخمک گذاری استفاده می‌شود.

اگر با وجود مصرف کلومیفن و متفورمین باردار نشدید، ممکن است مصرف گنادوتروپین‌ها (هورمون محرک فولیکول FSH و هورمون جسم زرد یا LH) از طریق تزریق توصیه شود.

درمان تخمدان پلی کیستیک برای بارداری

به طور جد از مصرف خودسرانه این داروها بدون تجویز پزشک خود داری نمایید.

کلومیفن سیترات (کلومید) این دارو تخمک گذاری را تحریک می کند و سال هاست به عنوان داروی رایج معالجه ناباروری در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک شناخته شده است.

گاهی اوقات به جای متفورمین از کلومید برای کمک به باردار شدن زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک استفاده می شود.

لتروزول (فمارا) این داروی افزایش دهنده احتمال تخمک گذاری، غالبا به منظور درمان مشکلات تخمک گذاری استفاده می شود و برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک موثر است.

همچنین فمارا به همراه متفورمین به افزایش شانس بارداری موفقیت آمیز کمک می کند.

تزریق هورموناگر فمارا یا کلومید، به همراه متفورمین یا بدون آن کمکی به باردار شدن نکند، داروهای تزریقی باروری روش دیگری برای زنان مبتلا به این سندرم خواهد بود.

اگر داروها به باردار شدن شما کمک نکنند یک جراحی بر روی تخمدان بوسیله لاپاروسکوپی می تواند یک گزینه درمانی دیگر برای بعضی از زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد.

پزشک می‌تواند به شما بگوید که آیا این نوع جراحی مناسب شرایط شما هست یا خیر.

در این عمل، جراح یک شکاف کوچک بر روی شکم ایجاد کرده و از این طریق یک لوله که متصل به یک دوربین ریز است را وارد می‌کند (لاپاروسکوپ).

این دوربین تصاویر لازم از تخمدان‌های شما و اعضای تناسلی مجاور به جراح نشان می دهد.

سپس پزشک وسیله جراحی را وارد کرده و از انرژی الکتریکی یا لیزر برای سوزاندن سوراخ‌های موجود درفولیکول روی سطح تخمدان‌ها استفاده می‌کند.

هدف این کار تحریک تخمک گذاری بوسیله کاهش سطح آندروژن هاست.

درمان قطعی برای سندرم تخمدان پلی کیستیک وجود ندارد اما راهکارهای زیادی برای بهبود علائم این بیماری وجود دارد.

درمان قطعی تنبلی تخمدان

با توصیه های طب سنتی تا حدی زیادی می توان تنبلی تخمدان را درمان کرد.

اما نباید فراموش کنید که برای نتیجه کامل باید صبور باشید و تا حدود سه ماه درمان های زیر را اجرا کنید

درمان  کیست تخمدان و تنبلی تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از ۹۰ درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است.

درمان تنبلی تخمدان با رازیانه

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان و تنبلی تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید.

استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان و تنبلی تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است.

(تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید.

مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد).

به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰ برابر کاهش می‌یابد.

از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد.

برای بارداری، شما باید تخمک‌گذاری کنید.

آیا تنبلی تخمدان باعث نازایی میشود

زنانی که نمی‌توانند به‌طور منظم تخمک‌گذاری کنند، تخمک‌های زیادی برای باروری تولید نمی‌کنند.

تنبلی تخمدان یکی از دلایل اصلی ناباروری در زنان است.

این ورزش ها برای کاهش مقاومت به انسولین، افزایش باروری و تثبیت حالت مفید هستند.

ورزش های متوسط ​​مانند پیاده روی سریع، دویدن، دوچرخه سواری یا شنا همه فعالیت های عالی هستند که می تواند به بهبود علائم تنبلی تخمدان کمک کند.

این نوع ورزش باعث افزایش حساسیت بدن به انسولین می شود که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی و دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد.

درمان تنبلی تخمدان با ورزش

انجام ۳۰ دقیقه ورزش یا بیشتر در روز همچنین می تواند به مدیریت وزن، علائم افسردگی و اضطراب و همچنین بهبود فرکانس چرخه های قاعدگی و تخمک گذاری نیز کمک کند.

و اگر شما در حال شروع درمان IVF هستید، ورزش منظم سبک می تواند موفقیت شما در تولید مثل را افزایش دهد.

این ورزش ها برای کاهش مقاومت به انسولین، افزایش میزان متابولیسم، بهبود ترکیب بدن (عضله بیشتر و بافت چربی کم) مفید هستند.

تمرینات جسمانی قدرتی مانند اسکات، شنا باعث بهبود عملکرد انسولین در بدن شما می شود، همچنین می تواند متابولیسم بدن را با ایجاد توده عضلانی بیشتر افزایش دهد.

ترکیب ورزش های مقاومتی با ورزش های هوازی بهترین راه برای ایجاد یک بدن لاغر، دستیابی به BMI سالم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ است.

این ورزش ها برای افزایش آمادگی قلبی عروقی، کاهش دور کمر و دستیابی به BMI سالم مفید است.

فاصله ها عبارتند از مبادله کوتاهی بین تمرین با شدت بالا و ریکاوری با شدت پایین.

این یک روش کارآمد برای تقویت آمادگی قلبی و عروقی شماست، که مزایای بیشتری برای بیماری تنبلی تخمدان هم دارد.

برای مثال دوچرخه زدن با درجه سختی بالا روی دوچرخه های ثابت، می تواند در سوزاندن کالری و کاهش چربی دور شکم موثرتر از پیاده روی سریع باشد.

همچنین می تواند به شما کمک کند که وزن خود را بین ۵ تا ۱۰ درصد کاهش دهید، مطالعات نشان می دهد این اتفاق می تواند نشانه های تنبلی تخمدان را با کاهش تستوسترون بیش از حد و بهبود مقاومت به انسولین کاهش دهد.

مطالعات نشان می دهد

دارچین باعث کاهش مقاومت انسولین در خانم های با تنبلی تخمدان می شود.

همچنین مطالعات نشان می دهد دارچین با کاهش حرکات غذا از معده به روده کوچک باعث کاهش مقاومت انسولین می شود.

این مسئله باعث تجزیه کربوهیدرات می شود که برای افراد دیابتی و خانم های با تنبلی تخمدان مهم است.

درمان تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی

ریشه شیرین بیان به تعادل هورمونی کمک می کند.

ریشه شیرین بیان به مقدار مناسب انسولین کمک می کند و برای سلامتی کبد برای تنبلی تخمدان مهم است.

برای درمان راحت درمان تنبلی تخمدان عسل و سیاه دانه ای که نیم‎ کوب شده به خوبی مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

برای تهیه این داروی ترکیبی مخصوص و عالی درمان تنبلی تخمدان باید زاج به اندازه یک نخود و یک قاشق مرباخوری عسل و یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده را به خوبی ترکیب کنید و در روزهای پاکی از پریود در ۱۴ مرحله به صورت واژینال استفاده نمایید.

معلوم شده است که عصاره ی این گیاه فعالیت ضد آندروژنی داشته و می تواند در درمان سندروم پلی کیستیک که دلیل آن بالا رفتن سطح هورمون آندروژن در زنان است مؤثر می باشد.

به مدت چند ماه، روزانه ۳۲۰ میلی گرم از عصاره نخلک را مصرف کنید.

اگر عصاره را می خورید، یک قاشق چای خوری در هر روز خوب است.

توجه:اطمینان حاصل کنید که قبل از خوردنش یا هر درمان گیاهی دیگر برای PCOS، برای تضمین استفاده ایمن و موثر گیاهان، با پزشک متخصص بالینی مشورت کنید.

طب گیاهی می تواند در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار مؤثر باشد.

اگرچه بهترین درمان، توسط پزشک صورت می گیرد، اما خوددرمانی با پنح انگشت Vitex agnus-castus نیز می تواند بهبود قابل توجهی را به ارمغان بیاورد.

یک فنجان آب بجوشانید و یک قاشق چای خوری تازه یا خشک گیاه پنج انگشت را به آن اضافه کنید.

بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند.

هر روز به مدت چند هفته یا چند ماه این چای را بخورید تا بهبود پیدا کنید.

زمانی که از نتایج راضی شدید، استفاده از آن را قطع کنید.

هم چنین شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل مصرف کنید.

برای مصرف مناسب و مفید، با پزشک خود مشورت کنید.

اگرچه گل صدتومانی اغلب به عنوان دارویی برای دردهای دوره ای مثل فیبروئید در نظر گرفته می شود، اما هنگامی که به همراه شیرین بیان استفاده شود می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین برده و به باروری زنان کمک کند.

این گیاه یک سم زداینده موثر بر کبد و محرک جریان صفراوی است.

ریشه قاصدک برای پاک کردن کبد و خلاص شدن از هر گونه افزایش هورمون استفاده می شود.

این پاکسازی می تواند تولید هور‌مو‌ن جنسی (SHBG) را تحریک کند که این بدان معنی است که تستوسترون آزاد در خون کاهش می یابد.

همچنین ، برای درمان تنبلی تخمدان استفاده می شود زیرا ناهنجاری های قاعدگی، اغلب توسط کبد و تحت تأثیر هورمون های بالا ، قرار می گیرد.

این گیاه، یک عنصر رایج در طب سنتی چینی است که عمدتا در ترکیب با شیرین بیان استفاده می شود.

بررسی ها نشان داده است که  پونه به طور مثبتی روی سطح پروژسترون پایین تاثیر می گذارد و می تواند سطح آندروژن بالا را کاهش دهد.

پونه می تواند به تثبیت چرخه قاعدگی کمک کند و فعالیت بیش از حد کبد را کاهش دهد.

این گیاه دارای ایزوفلاون ها است که در بدن به فیتواستروژن ها تغییر می کند.

این به این معنی است که شبدر قرمز مانند استروژن عمل می کند.

شبدر قرمز در افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان برای تمیز کردن خون و درمان آکنه استفاده می شود.

پیاز قرمز یکی از درمان های گیاهی برای کاهش اثرات تنبلی تخمدان است.

پیاز قرمز با افزایش کارایی انسولین، سطح طبیعی قند خون را حفظ می کند.

استفاده از پیاز و رفع اختلال تنبلی تخمدان با هم مرتبط هستند.

علاوه بر این، پیاز قرمز باعث کاهش وزن می شود.

همچنین با کنترل وزن، سبب کاهش گرسنگی و کنترل چربی خون می شود.

اثرات ضد التهابی، ضد عفونت و تاثیرات کلی بر هورمون ها در این گیاه طبیعی، مشاهده شده است.

طب سنتی غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدان‎ها را دلیل تنبلی تخمدان‎ها می ‎داند و مهمترین علت آن مصرف بیش از حد سردیجات (مواد غذایی سرد) و مرغ‎ های هورمونی و استحمام در زمان پریودی است.

با توصیه های طب سنتی تا حدی زیادی می توان تنبلی تخمدان را درمان کرد.

اما نباید فراموش کنید که برای نتیجه کامل باید صبور باشید و تا حدود سه ماه درمان های زیر را اجرا کنید

بادکش زیر شکم و کمر.

درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی

سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.

شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

مقداری عسل و سیاه دانه نیم‎ کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

داروی ترکیبی (زاج به اندازه یک نخود بیشتر نشود + یک قاشق مرباخوری عسل + یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده) ساخته و در ایام پاکی در ۱۴ مرحله به صورت واژینال استفاده نمایید.

درمان تکمیلی حجامت عام (مهره‎های پشت یا میان دو شانه)، حجامت ساکرال (در ناحیه ساکرال کمی پایین‎تر از مهره‎های کمری کاملا بین دو باسن)، حجامت زیر شکم هر دو هفته یک‎بار می‎باشد، که باید تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام گردد.

تغییرات هورمونی یکی از عوامل مهم ایجاد جوش صورت بر روی پوست می باشند.

جوش هایی هستند که به نوسانات هورمون شما وابسته است.

تنبلی تخمدان و جوش صورت

هورمون‌های مردانه باعث می‌شوند پوست از همیشه چرب‌تر شود.

این باعث می‌شود فرد دچار جوش‌ صورت و نیز جوش‌هایی در ناحیه‌هایی مانند سینه و پشت شود.

سلام. من رفتم سنوگرافی رحم. توی سنوگرافی نوشته بود رحم در خط وسط ب ابعاد ۸۷*۲۷میلیمتر است. اکوی میومترهموژن است. آندومتر دو لایه ضخامت ۷میلیمتر دارد و مطابق فاز mid cycle است و نمای triple line آرد. کاویته اند و مترخالی است. تخمدان راست ب ابعاد ۴۰*۲۲میلیمتر ا و تخمدان چپ ب ابعاد ۳۰*۲۰میلیمتر است ضایعه سیست یا سولید در تخمدان‌ها دیده نشد.در ادنکسها ضایعه ای دیده نشد. مایع آزاد رویت نگردید. خواهش میکنم جوابمو بدید

دستگیری سفیر انگلیس / آخرین اخبار دستگیر شدن و بازداشت موقت سفیر انگلیس

انگل: کرم معده و روده، انواع، درمان خانگی و طب سنتی، آزمایش / لاغری و خارش

آتورواستاتین: عوارض، زمان مصرف، در بارداری، لاغری، چربی خون، ریزش مو

تعبیر خواب آشتی کردن : آشتی با فامیل، با همسر سابق یا معشوق / تعبیر خواب قهر بودن

تعبیر خواب آفتابه: تعبیر خواب آفتابه ابن سیرین و امام صادق / تعبیر خواب آفتابه مسی

کرمک: علائم، دارو، درمان خانگی و در طب سنتی / کرمک مقعدی در کودکان و بزرگسالان

آمبولی ریه: علائم، درمان طب سنتی، طول درمان و عوارض بعد از درمان آمبولی ریه

آب آوردن شکم: علائم، علت، درمان گیاهی و قطعی / آیا آب آوردن شکم خطرناک است

متفورمین: موارد مصرف، عوارض / متفورمین در بارداری، لاغری و کیست تخمدان

عصبانیت: علت، درمان دارویی و کنترل عصبانیت و خشم در زندگی زناشویی

عمان : مرگ سلطان قابوس، پادشاه عمان / پادشاه جدید عمان

دندان قروچه در کودکان و بزرگسالان: علت، عوارض، درمان خانگی و طب سنتی

سیب زمینی: خواص، مضرات، مصلح / خواص سیب زمینی برای پوست صورت و بدنسازی

سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

طرز تهیه قلیه ماهی اصل + نکات ریز (تجربه شده و خوشمزه)

روز پدر ۹۹ / تاریخ روز پدر سال ۹۹ / تبریک روز پدر / متن اس ام اس تبریک روز پدر

اسید معده: عوارض، دارو، درمان گیاهی / برای کاهش اسید معده چه بخوریم

وام مسکن ۹۸ و ۹۹ / افزایش و شرایط / وام مسکن یکم / وام ۲۴۰ میلیونی

توت فرنگی: خواص، مضرات، طبع / توت فرنگی برای پوست و لاغری

شلغم: خواص و مضرات و طبع شلغم / خواص شلغم برای قلب / شلغم سیاه / انواع شلغم

عرق کاسنی: خواص، مضرات، میزان مصرف / عرق کاسنی برای جوش، صورت، کبد چرب

وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

سمبوسه سیب زمینی / سمبوسه بدون گوشت / سمبوسه با سویا / سمبوسه سیب زمینی با تره

قیمت نفت / آخرین اخبار مربوط به صادرات و قیمت نفت، بعد از حمله ایران و آمریکا

آموزش و پرورش و آموزش عالی : اخبار و اطلاعیه ها / تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

: نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

فهرست داروها و مکمل ها (اطلاعات دارویی)

آمبولی بعد از عمل جراحی: علائم و جلوگیری / مراقبتهای بعد از عمل جراحی

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » خوراکی ها و گیاهان » عرق رازیانه: خواص، مضرات / عرق رازیانه برای چاقی، بارداری، آقایان، تنبلی تخمدان

عرق رازیانه بیشتر برای خانمها مصرف می شود چراکه دارای مقدار زیادی هورمون های زنانه است.

عرق رازیانه برای چاقی صورت، رفع چین و چروک و بزرگ و چاق شدن اندامهای لاغر مفید است.

مصرف به اندازه آن برای افزایش شیر مادران توصیه می شود.

هرچند که زیاده روی در مصرف آن باعث قطع شیر مادر می شود.خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

عرق رازیانه, خواص عرق رازیانه, مضرات عرق رازیانه, عرق رازیانه برای چاقی صورت, عرق رازیانه برای چاق شدن, عرق رازیانه برای بارداری, فواید عرق رازیانه برای آقایان, خواص عرق رازیانه در تنبلی تخمدان, طرز تهیه عرق رازیانه, ایا عرق رازیانه لاغر کننده است, قیمت عرق رازیانه

عرق رازیانه در آقایان باعث پیشگیری از بزرگ شدن پروستات می شود.

برای کاهش علائم یائسگی در خانمهای یائسه و بازگشت عادت ماهانه در خانمهایی که دچار یائسگی زودرس شده اند مفید است.

در ادامه این مقاله از نایریکا به خواص، مضرات و قیمت عرق رازیانه، عرق رازیانه برای چاقی صورت و بارداری، عرق رازیانه برای چاق شدن، برای آقایان و تنبلی تخمدان، طرز تهیه عرق رازیانه و اینکه آیا عرق رازیانه لاغر کننده است یا خیر می پردازیم.

با ما همراه باشید.

برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

عرق رازیانه طبیعت آن گرم بوده و دارای مقدار زیادی از هورمونهای زنانه است.

عرق رازیانه بیشتر برای خانم‌ها توصیه می‌شود.

مصرف این عرق در خانم‌های یائسه باعث کاهش و برطرف شدن عوارض و علایم این دوران شده و در کسانی که دچار یائسگی زودرس شده‌اند، موجب درمان و بازگشت عادات ماهیانه می‌شود.

عرق رازیانه همچنین در درمان اختلالات هورمونی خانم‌ها مؤثر است؛ به‌طور مثال مصرف آن به افرادی که دچار لکه‌بینی های ممتد قبل و بعد از عادت ماهیانه هستند و یا از اختلالات قاعدگی رنج می‌برند، توصیه می‌شود.

کسانی که خونریزی‌ آنها در زمان قاعدگی خیلی کمتر از حد طبیعی است بهتر است همیشه از عرق رازیانه استفاده کنند

ولی افرادی که خونریزی آنها بیش از حد طبیعی است باید در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع کرده و بعد از این دوران دوباره خوردن آن را شروع کنند.

خواص عرق رازیانه

در ضمن عرق رازیانه یکی از درمان‌های اساسی در کیست تخمدان زنان محسوب می‌شود.

عرق رازیانه همچنین تأثیر بسیار زیادی بر شادابی و طراوت پوست بانوان داشته و در شست‌‌وشو و تقویت نور چشم مؤثر است.

هر شب یک لیوان به همراه یک قاشق عسل . به مدت ۴۰ روز.

یکی از معجزه‌آساترین خواص رازیانه که در گیاهان دیگر کمتر به چشم می‌خورد، تقویت دید است.

به این ترتیب که عرق رازیانه را جوش می‌دهیم تا استریل شود و از وجود هر نوع میکروب یا عفونت پاک شود.

سپس آن را داخل قطره‌چکان ریخته و داخل چشم می‌چکانیم.

روزی چند قطره (صبح، ظهر و شب) باعث افزایش نورچشم، کاهش التهابات چشم (مثل قرمزی) و کاهش خطر ابتلا به آب‌مروارید می‌شود.

رازیانه همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری بسیار مفید است.

* عرق رازیانه درمان تکمیلی در رفع عوارض منوپوز (یائسگی) است.

* عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان می شود. در واقع در ایجاد صفات ثانویه جنسی زنان نقش دارد. عرق رازیانه افزایش دهنده ی میل جنسی در زنان است.

* عرق رازیانه در درمان هیرسوتیسم (موهای زائد در در صورت و اندام زنان ) نقش اساسی دارد. و مصرف ۴۰ تا ۱۲۰ روز آن باعث نازک شدن و کاهش موهای زائد می شود.

* عرق رازیانه در درمان بسیاری از بیماری های روحی و افسردگی های زنان و دوشیزگان بسیار موثر است. که متاسفانه پزشکان امروزی اطلاعی از آن ندارند.

* عرق رازیانه باعث افزایش بینایی می شود.

* عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چین و چروک پوست و صورت زنان می شود عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری های سرد زنان است.

* عرق رازیانه در زنان دارای طبع گرم موجب افزایش فشار خون و التهاب می شود. در این صورت نوشیدن مقداری شربت سرکه و حجامت عام کنترل کننده است.

* رازیانه دارای اثرات مهمی بر سلامتی پوست است. خوب است بدانید که رازیانه، سرشار از هورمون های زنانه(استروژن) است و طبیعتی گرم دارد.

* معطر کننده، محرک بادشکن، درمان تنگی نفس، درد گلو و حنجره، درمان سرفه و سیاه سرفه، درمان بواسیر، نقرس.

پاک کننده و ضد عفونی کننده

حفظ خاصیت کشسانی پوست و جوانسازی پوست

آرامش بخش

رفع چین و چروک از پوست های پیر

از بین بردن کبودی پوست

خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

روشن کردن پوست های چرب

شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته

کاهش تجمع آب در زیر پوست و در نتیجه جلوگیری از پف کردگی

تحریک کننده غدد لنفاوی بدن برای دفع آب اضافی موجود در بافت ها.

دفع سموم

تاثیر بر فعالیت غدد بدن برای ایجاد تعادل در تولید هورمون هایی خاص که برای حفظ انقباض عضلات، الاستیسیته ی پوست و بافت پیوندی اهمیت دارند

زیاده روی در زنان شیرده باعث قطع شیر می گردد.

کم شدن نیروی جنسی در آقایان

مضرات عرق رازیانه

اشخاص لاغر اندام نباید در مصرف عرق رازیانه افراط نمایند.

موارد حساسیت به گیاه رازیانه

مصرف محدود برای افرادی که بیماری کلیوی دارند

عرق رازیانه به دلیل طبع گرمی که دارد به تنهایی برای افراد گرم مزاج مناسب نیست و توصیه می شود آنرا با سکنجبین مصرف نمایند.

مصرف عرق رازیانه روزی نصف الی یک استکان به شکل مستمر باعث چاقی صورت شما می‌شود.

عرق رازیانه برای چاقی صورت

برای تنظیم و پر شدن صورت خوردن دمکرده یا عرق رازیانه تا ۱۲۰ روز ،روزی یک لیوان میان وعده با عسل فقط خانم ها کسانی که میخواهند صورتشان چاق شود این دستور داروئی را بمدت ۲۱ روز اجرا کنند.

عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان می شود.

عرق رازیانه برای چاق شدن

یک اعتقاد عجیب بر این است که عرق رازیانه خانم‌ها را لاغر و آقایان را چاق می‌کند!!

عرق رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است که باعث افزایش شیر مادر در دوران شیردهی می‌شود البته مصرف زیاد آن نیز ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

مصرف گیاه رازیانه در بارداری ضرری به همراه ندارد و داروخانه‌های گیاهی ایران به شکل‌های مختلف (مثل قطره آنتی‌میگرن، شربت توسیان، شربت تیسیان، پودر ژنرال تونیک، قطره سنکول، سنالین، منتازین و لوسیون تقویت موی سینره) عرضه میکند که داخل تمام این محصولات رازیانه وجود دارد.

عرق رازیانه برای بارداری

گفته می‌شود اگر می‎خواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید مصرف عرق رازیانه را فراموش نکنید.

همچنین اگر خانم قبل از باردای عرق رازیانه بخورد احتمال دختر شدن جنین بیشتر می‌شود، یعنی مصرف عرق رازیانه در بارداری به تعیین جنسیت فرزند نیز کمک می‌کند.

بهتر است روزانه حداکثر ۵ گرم رازیانه یا یک تا سه استکان عرق آن را مصرف کنید و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز دارد.

البته برخی گفته اند که عرق رازیانه اثر قاعده‌آور دارد و ممکن است منجر به سقط جنین شود.

در هر حال بهتر است در مصرف عرق رازیانه در بارداری زیاده‌روی نکنید.

تحقیقات نشان داده که عرق رازیانه باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود.

فواید عرق رازیانه برای آقایان

مصرف عرق رازیانه در مردان هورمون تستوسترون را افزایش داده و از بزرگ شدن پروستات و ناتوانی جنسی در آقایان پیشگیری می کند، عرق رازیانه همچنین ارگاسم را تعدیل کرده و به مردان اجازه می دهد که از رابطه جنسی خود بیشتر لذت ببرند.

البته استفاده زیاد از عرق رازیانه برای مردان اولا به دلیل دارا بودن مقدار زیاد هورمون‌های زنانه و دوما کاهش نیروی جنسی در آقایان، توصیه نمی‌شود.

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید.

استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است.

برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد.

به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰ برابر کاهش می‌یابد.

خواص عرق رازیانه در تنبلی تخمدان

از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد

معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام می‎دهند.

برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیست‎ها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد.

استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است.

برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، ‎جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان‎ها می‎شود.

درمان کیست تخمدان با عرق رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از ۹۰ درصد خانم‌ها قابل تجویز است،

همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است

برای تولید عرق رازیانه، ابتدا آب و رازیانه را می‌جوشانند.

پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می‌شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، همان عرق گیاه رازیانه است.

طرز تهیه عرق رازیانه

به طور کلی طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول‌های آب نفوذ میکند و در اصطلاح علمی، آب مقطر تولید می‌شود.

این آب معطر مقطر، علاوه بر طعم و رایحه خوب، خواص درمانی گیاه رازیانه را هم برای بدن دارد.

رازیانه خاصیت زیادی در کم کردن اشتها دارد.

بنابراین تمایل شما به خوردن کمتر شده و در نتیجه کالری کمتری دریافت می کنید.

برای نتیجه بهتر باید از دمنوش رازیانه و یا عرق رازیانه استفاده کنید.

روزی سه فنجان از عرق یا دمنوش را نیم ساعت قبل از غذا مصرف کنید.

عرق رازیانه به عنوان یک چربی سوز قوی عمل می کند و در حفظ تناسب اندام بسیار موثر است.

ایا عرق رازیانه لاغر کننده است

عرق رازیانه با سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن روند آن را تسریع می‌کند، در نتیجه با مصرف سریع تر کالری از طریق سلول‌ها انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می‌کند.

عرق رازیانه قادر است چربی های تجمیع شده در بدن را از بین ببرد و در روند کاهش وزن بسیار موثر است.

رازیانه با از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش می تواند تاثیر خوبی بر هضم بهتر غذا بگذارد و همین امر خواص رازیانه برای لاغری را مهم کرده است.

همچنین عرق رازیانه احساس گرسنگی را کم می کند از پرخوری جلوگیری کرده و به کاهش وزن و کاهش اشتها کمک می کند.

گیاه رازیانه دارای عناصری مانند فسفر, منیزیم, کلسیم, پتاسیم و انواع ویتامینهای A و C است که برای لاغر شدن و کاهش وزن بسیار مفید است.

رازیانه قادر است به متابولیسم بدن سرعت دهد و باعث سوخت و ساز بهتر کالری بدن شده و همچنین از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند.

عرق رازیانه خون را تصفیه می‌کند و با دفع باقی‌مانده ادرار مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می‌شود.

عرق رازیانه یک لیتری ۷,۰۰۰ تومان

قیمت عرق رازیانه

دستگیری سفیر انگلیس / آخرین اخبار دستگیر شدن و بازداشت موقت سفیر انگلیس

انگل: کرم معده و روده، انواع، درمان خانگی و طب سنتی، آزمایش / لاغری و خارش

آتورواستاتین: عوارض، زمان مصرف، در بارداری، لاغری، چربی خون، ریزش مو

تعبیر خواب آشتی کردن : آشتی با فامیل، با همسر سابق یا معشوق / تعبیر خواب قهر بودن

تعبیر خواب آفتابه: تعبیر خواب آفتابه ابن سیرین و امام صادق / تعبیر خواب آفتابه مسی

کرمک: علائم، دارو، درمان خانگی و در طب سنتی / کرمک مقعدی در کودکان و بزرگسالان

آمبولی ریه: علائم، درمان طب سنتی، طول درمان و عوارض بعد از درمان آمبولی ریه

آب آوردن شکم: علائم، علت، درمان گیاهی و قطعی / آیا آب آوردن شکم خطرناک است

متفورمین: موارد مصرف، عوارض / متفورمین در بارداری، لاغری و کیست تخمدان

عصبانیت: علت، درمان دارویی و کنترل عصبانیت و خشم در زندگی زناشویی

عمان : مرگ سلطان قابوس، پادشاه عمان / پادشاه جدید عمان

دندان قروچه در کودکان و بزرگسالان: علت، عوارض، درمان خانگی و طب سنتی

سیب زمینی: خواص، مضرات، مصلح / خواص سیب زمینی برای پوست صورت و بدنسازی

سقوط هواپیمای اوکراین : آخرین اخبار و جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی

طرز تهیه قلیه ماهی اصل + نکات ریز (تجربه شده و خوشمزه)

روز پدر ۹۹ / تاریخ روز پدر سال ۹۹ / تبریک روز پدر / متن اس ام اس تبریک روز پدر

اسید معده: عوارض، دارو، درمان گیاهی / برای کاهش اسید معده چه بخوریم

وام مسکن ۹۸ و ۹۹ / افزایش و شرایط / وام مسکن یکم / وام ۲۴۰ میلیونی

توت فرنگی: خواص، مضرات، طبع / توت فرنگی برای پوست و لاغری

شلغم: خواص و مضرات و طبع شلغم / خواص شلغم برای قلب / شلغم سیاه / انواع شلغم

عرق کاسنی: خواص، مضرات، میزان مصرف / عرق کاسنی برای جوش، صورت، کبد چرب

وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

سمبوسه سیب زمینی / سمبوسه بدون گوشت / سمبوسه با سویا / سمبوسه سیب زمینی با تره

قیمت نفت / آخرین اخبار مربوط به صادرات و قیمت نفت، بعد از حمله ایران و آمریکا

آموزش و پرورش و آموزش عالی : اخبار و اطلاعیه ها / تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

: نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

فهرست داروها و مکمل ها (اطلاعات دارویی)

آمبولی بعد از عمل جراحی: علائم و جلوگیری / مراقبتهای بعد از عمل جراحی

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

من 30 ساله هستم. قدم 161 سانتیمتر است و وزنم 65 کیلوگرم است، اولین روز آخرین قاعدگی من در تاریخ 28 فروردین می باشد. طول دوره های قاعدگی من یا به عبارتی فاصله اولین روز شروع قاعدگی تا اولین روز شروع قاعدگی بعدی بین 27 تا 36 روزه است. قاعدگی من نامنظم است. معمولا برای جلوگیری از بارداری از روش طبیعی استفاده می کردیم. داروهای مصرفی من عبارتند از، دوفاستون قبلا مصرف کردم، و قرص ویتاگنوس و در حال حاضر، سه ماه است که هیچ قرصی مصرف نمیکنم. مدت زمان اقدام ما برای بارداری یک سال و دو ماه است. بارداری های قبلی و نوع زایمان و سقط های قبلی: نداشتم. سونوگرافی ها و آزمایش های انجام شده عبارتند از عکس رنگی از رحم، سونو واژن و آزمایش هورمون، که اندکی هورمون مردانه بالا بود. دکتر قبلی همان قرص های بالا را دادند و فرمودند کیست 3 سانتی دارم، دکتر جدیدم فرمودند تنبلی تخمدان دارم ولی هیچ گونه قرصی ندادند، از اینکه یکسال و چند ماهه دکتر میرم و هیچ نتیجه ای نمیگیرم خسته شدم، با این همه هزینه های بالای پزشک زنان. میخواستم بدونم برای تنبلی تخمدان و آزاد شدنش چه راه حلی دارید؟ در طب سنتی عرق بومادران و رازیانه و دم کرده رازیانه گفته شده نظر شما چیست؟ آیا قرص خاصی هست برای این مبحث؟

تنبلی تخمدان با اختلال در تخمک گذاری منجر به اختلال و تاخیر در بارداری میشود اما می توان با آن مقابله کرد. اگر واقعا مشکل شما تنبلی تخمدان باشد باید روند رشد فولیکول ها توسط پزشک مورد بررسی قرار گرفته و داروهای محرک تخمک گذاری برایتان تجویز شود تا احتمال باردار شدنتان افزایش یابد. پس به پزشک دیگری مراجعه کنید. به علاوه، ورزش روزانه منظم داشته باشید، وزن خود را در صورت بالا بودن به محدوده طبیعی برسانید. مصرف مواد غذایی بسیار شیرین و پرچرب را کاهش داده و از مواد غذایی فرآوری شده و کارخانه ای مثل سوسیس و کالباس کمتر استفاده کنید. برخی افراد از موثر بودن پیازدرمانی در حل مشکل تخمدان پلی کیستیک سخن گفته اند اما اثربخشی آن هنوز طی تحقیقات علمی به اثبات نرسیده است. مصرف عرق رازیانه توصیه نمیشود. در مورد عرق بومادران هم هنوز تحقیقات علمی کافی انجام نشده و نمیتوان در مورد اثربخشی شان نظر قطعی داد. توصیه میکنم اگر هم قصد کمک گرفتن از طب سنتی را دارید، از آن در کنار مصرف دارو کمک بگیرید و آن را جایگزین درمان دارویی نکنید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«افزایش احتمال بارداری»
واقع در بخش
«پیش از بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.
خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2020 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان
خواص رازیانه برای تنبلی تخمدان
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *