خواص دنبلان گوسفندي براي ريش

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

چند نکته خیلی مهم هست که باید رعایت کنید تا ریش و سبیل شما پرپشت بشه:

1. مهمترین نکته در این مورد مساله هورمونی است. همه ی پسران با توجه به سطح هورمون تستوسترون در بدن آنها در سن بلوغ تغییراتی در صفاتشان رخ میدهد. صدای آنها ضخیم، موی بدن پرپشت، رشد ثانویه اندام ها آغاز میشود و در موارد ازدیاد هورمون موی جلوی سر از کناره ها شروع به ریزش میکند به این مورد آخر تاسی مردانه میگویند. که البته عواملی ژنتیکی آن را تنظیم میکنند. بنابراین سن بلوغ همه پسران یکسان نیست و عده ای دارای بلوغ زود رس و برخی داری بلوغ دیر رس هستند. از مشکلاتی ک بلوغ زودرس میتواند به وجود آورد بسته شدن زودرس هیپوفیز و توقف رشد طولی بدن و از عوارضی که بلوغ دیر رس میتواند ایجاد کند همین کم پشت بودن ریش و سبیل را میتوان مثال زد. به طور کلی اگر تا سن 21 سالگی هم ریش و سبیل مختصری دارید و کم پشت است نگران نباشید همیشه اولین کاری ک میکنید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. اگر مشکل شما هورمونی باشد برای شما هورمون تجویز میکند. یک نکته ی مهم این است که به هیچ وجه این همورمون همان هورمون باشگاه بدنسازی نیست چون هورمونی که پزشک تجویز میکند دوز آن را کاملا کنترل میکند و همینطور نوع هورمون مورد تایید پزشک است.

2.درصورتی که موی بدن شما پرپشت است ولی ریش و سبیل پرپشتی ندارید من این راه راه به شما پیشنهاد میکنم : یک دنبلان گوسفند تهیه کنید آن را رنده یا ریز خرد کنید. بر روی پوست صورت خود و مناطقی ک میخواهید پرپشت شوند قرار دهید. و سعی کنید به مدت 30 دقیقه دراز بکشید تا جایی را کثیف نکنید! توجه داشته باشید که اولا دنبلان بوی نامطبوعی دارد اگر بیشتر از 3 روز بماند بدتر هم میشود! هر 3 روز یک دنبلان تازه خریداری کنید و باقی مانده دنبلان را فقط تا 3 روز در ظرفی با روکش پلاستیکی(جهت پخش نشدن بوی آن) در یخچال نگه داری کنید. توجه کنید که هورمون ها در صورت یخ زدن دناتوره میشوند و کاربردخود را از دست میدهند بنابراین دنبلان را در فریزر نگذارید. این روش دوره ی طولانی دارد اما موثر است. دوره ی آن بین 6 ماه تا 1 سال است. بستگی به حجم موی صورت شما دارد.

3.هیچ گاه ریش هارا نتراشید. این گفته که تراشیدن ریش ها باعث پرپشت شدن آنها میشود کاملا بی اساس است و حتی میتواند کاربرد معکوس داشته باشد. موها باید به تناسب رشد کنند تا همزمان همه جای صورت شما پرپشت شود. تصور کنید که یک موی ضخیم در کنار یک موی نحیف! قرار دارد. موی ضخیم را شما با تراشیدن ضخیم کرده اید اما موی نحیف به تازگی جوانه زده است. حال برای آنها رقابت غذایی پیش می آید. بدیهیست که موی ضخیم تر برای رشد نیازمند مواد آلی و معدنی بیشتری است. با این کار موی نحیف کم کم دار فانی را وداع میگوید! فکر میکنم با این مثال کاملا تاثیر تیغ زدن به صورت را درک کرده باشید.

3. به کوتاه کردن موهای صورت گیر ندهید! کسی که تازه میخواهد ریش دربیاورد نباد هر روز یا هر هفته موهای خودرا کوتاه کند. به موها اجازه دهید تا حدی رشد کنند و از منافذ تنگ پوست نجات یابند بعد به جان آنها بیوفتید! من به شما توصیه میکنم موهای صورت خود را در طول دوره درمان هر دوماه یکبار کوتاه کنید آن هم نه تا حد 0! نمره ی 4 ماشین موزر بعد از دوماه کافی است. اگر بعد از 2 ماه موهای شما آنقدر بلند نشده بود که با این شماره از ماشین کوتاه شود نیازی به کوتاه کردن آن نیست بگذارید موها رشد کنند هیچ اتفاقی نمی افتد!

4. ممکن است مشکل موهای شما کمبود پروتئین باشد درطول دوره درمان روزانه یک تخم مرغ میل کنید اگر کلسترول شما بالاست میتوانید زرده را از سفیده جدا کنید و فقط سفیده را میل کنید. درضمن نگذارید تخم مرغ ته دیگ شود! برای تاثیر بهتر پروتئین آن و هضم بهتر در معده سعی کنید در حالت عسلی یا ژله ای آن را مصرف کنید.

دوره مقدماتی php

5.ممکن است مشکل موهای شما کمبود ویتامین ها باشد. ویتامین هایی ک برای رشد مو لازم اند متنوع میباشند. ویتامین E, B6, B1, C نقش های بسیار موثری دارند و برای رشد مو لازم هستند. برای این منظور سعی کنید در غذای خود از سبزیجات، حبوبات، آجیل مخصوصا فندوق و در صورت امکان قرص های مولتی ویتامین به صورت هفتگی مصرف کنید.

6. موهای زیر پوستی را از بین ببرید زیرا تا وقتی موهای زیر پوستی وجود دارند اطراف آن موی جدید رشد نمیکند. برای این منظور در صورت مشاهده ی موهای زیر پوستی در صورت یا گردن خود در حمام صورتتان را کیسه بکشید. پس از اینکه موهای زیرپوستی شما خارج شد نیازی به از بین بردن آنها نیست آنها به رویش عادی خود ادامه میدهند.

7. ورزش کردن سطح هورمون تستوسترون طبیعی بدن را افزایش میدهد و علاوه بر سایر مزایایی که دارد میتواند شما را در این دوره یاری کند. روزانه 1 ساعت ورزش کنید مطمئن باشید این کار هدر دادن وقت نیست.

8. موهای خود را به سمت پایین برس بکشید. برس موهای شما باید دانه های تیز نداشته باشد و به سلامت موی شما لطمه نزند. این کار باعث تحریک رویش موها میشود.

. در این دوره سعی کنید کمتر مرغ بخورید. مرغ ها برای رشد هورمون زنانه زده میشوند ممکن است در این دوره کار شما را مختل کنند. همچنین سعی کنید بجای سویا در ماکارانی از گوشت چرخ کرده استفاده کنید. سویا هم هورمون زنانه دارد و بیشتر برای سلامت بانوان توصیه میشود.

10. اجازه ی خشک شدن به پوستتان ندهید. زیرا موها در محیط خشک رشد نمیکنند و شکننده میشوند. برای مرطوب نگه داشتن موها میتوانید از کرم یا روغن زیتون ویا روغن کنجد یاقطره زرماری استفاده کنید.

11. از ماینوکسیدیل استفاده نکنید زیرا مکانیسم عمل کرد آن هنوز کشف نشده است! ماینوکسی دیل قبلا داروی قلب بوده و پس از مشاهده ی پر مو شدن افراد بیمار آن را جزو داروهای پرپشت کننده مو به شمار آوردند. نکته مهم درباره ماینوکسی دیل آن است که شما هرقدر هم که پرمو شوید به محض قطع مصرف آن موهای شما شروع به ریزش میکند. همچنین در اوایل مصرف موهای طبیعی شما ابتدا به شدت ریزش میکند.

12. درصورتی که صورت شما موهای ریز و بور دارد برای ضخیم شدن آنها موارد ذکر شده در بالا کاملا موثر میباشند اما درصورتی که هیج فولیکول مویی در صورت شما نیست (حتی بسیار ریز) باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

13. توجه کنید که عوامل ارثی نیز بسیار مهم است ممکن است در خانواده شما پدر و دایی های شما ریش کم پشتی داشته باشند بنابراین میتواند عوامل ارثی را به آن نسبت داد.

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

طبق آخرین تحقیقات محققان تاثیر داروهای رانولازین در افرادی که به صورت منظم ورزش می کنند بسیار کمتر از سایر افراد می باشد. داروهای رانولازین

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان میوه x بخوانید...