خواص خرما خشک زرد

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


خرما یا رطب میوه شیرین و خوشمزه درخت نخل است که غنی از ویتامین هایی مانند حاوی ویتامین هایی مانند تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، ویتامین A و ویتامین K و مواد معدنی و فیبر، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس و منیزیم می باشد.

طبع خرما گرم و تر می باشد. میوه نرسیده خرما را خرما خارک می نامند، رطب مرحله قبل از رسیدگی کامل خرماست و خرمای رسیده که به دو صورت خرما تازه و خرما خشک یافت می شود و می توان از آن برای تهیه انواع دسر ها، صبحانه، سرکه خرما و اسموتی های خوشمزه استفاده کرد.

خرما اجوا، انبارا، صفوی و برهی، خرما ساغای، خرما بدری و خرما پیارم و خرما زاهدی انواع مختلف خرما در ایران و جهان هستند.

میوه خرما حاوی مقادیر بالایی ویتامین های C و D بوده که چین و چروک پوست را کاهش داده و باعث جوانسازی پوست صورت می شود.

همچنین هسته نخل خرما دارای فیتوهورمون هایی است که اثرات ضد پیری قابل توجهی دارند و از چین و چروک پوست جلوگیری می کنند.

دوره مقدماتی php

خرما آهن بالایی دارد که موجب افزایش گردش خون در پوست سر شده و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود، همچنین مصرف خرما از ریزش مو جلوگیری می کند.

مصرف خرما برای بهبود سلامت کبد و پیشگیری از بیماری کبد چرب مفید می باشد، همچنین خرما باعث افزایش سم زدایی از کبد می شود.

10 عدد خرما را شب تا صبح در آب خیس کنید و صبح ناشتا بخورید.

مصرف خرما برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، تب و گلودرد مفید می باشد.

5 عدد خرما را له کنید و به یک کاسه شیر اضافه کنید و بجوشانید این شیر را برای درمان سرماخوردگی، تب و سرفه استفاده کنید.

خرما دارای شاخص گلیسمی پایینی بوده و پس از مصرف باعث افزایش قند خون افراد دیابتی نمی شود. روی و منیزیم موجود در خرما برای تنظیم قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو مفید می باشد.

ویتامین A موجود در خرما باعث بهبود سلامت چشم ها شده و از نابینایی در افراد دیابتی جلوگیری می کند.

مصرف روزانه خرما در دوران بارداری از یبوست در زنان باردار جلوگیری می کند.

سطح بالای آهن موجود در خرما می تواند کم خونی زنان باردار را درمان کند، عضلات رحم را تقویت کرده و باعث افزایش شیر مادر در دوران شیردهی می شود.

مصرف خرما باعث افزایش هوش و تقویت حافظه جنین می شود.

یک مطالعه نشان داده که خوردن خرما چهار هفته قبل از زایمان می تواند زایمان را آسان تر کند.

بعد از بارداری، خوردن خرما می تواند به کاهش وزن و بازگشت به وزن ایده آل کمک کند.

کلسیم و منیزیم موجود در خرما برای تقویت و افزایش رشد استخوان ها در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

خرما برای درمان انگل های روده در نوزادان و کودکان مفید است.

خرما به سلامت کبد کمک می کند و برای درمان تیفوئید، هپاتیت و زردی و یرقان در نوزادان و کودکان مفید می باشد.

مصرف خرما در نوزادان و کودکان باعث تقویت لثه ها و دندان ها می شود.

مصرف خرما می تواند برای درمان اسهال و یبوست در نوزادان و کودکان نوپا مفید باشد.

مطالعات نشان داده که خرما درمان اختلالات جنسی در مردان مفید می باشد، همچنین مصرف خرما به دلیل مقادیر بالای فلائنوئید ها باعث افزایش تعداد اسپرم و درمان ناباروری می شود.

یک عدد خرما را له کرده و در شیر بز بریزید سپس با کمی عسل ترکیب کنید و بخورید.

دفیبر موجود در خرما باعث تقویت باکتری های خوب در معده شده و برای درمان معده درد، زخم معده و تقویت دستگاه گوارش مفید می باشد.

خرما یک منبع غنی از پتاسیم است و مطالعات نشان داده که مصرف خرما خطر سکته قلبی و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

تعدادی خرما را از شب در آب خیس کنید و صبح ناشتا آن ها را بخورید برای سلامت قلب مفید است.

خرما حاوی مقادیر بالایی پتاسیم و منیزیم است که باعث ایجاد تعادل بین الکترولیت های بدن شده و به کاهش فشار خون بالا کمک می کند.

ویتامین های گروه B موجود در خرما برای درمان سردرد میگرنی مفید می باشد.

مقدار بالای فیبر موجود در خرما باعث کاهش اشتها شده و پرخوری در افراد را کاهش می دهد و به این ترتیب باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

خرما را به عنوان میان وعده استفاده کنید تا زودتر به وزن ایده آل خود برسید.

خرما حاوی مقادیر بالایی قند طبیعی، پروتئین و ویتامین های ضروری است که مصرف روزانه آن برای چاقی و افزایش وزن افراد لاغر مناسب می باشد.

خرما حاوی مقادیر بالایی کربوهیدرات است که باعث تقویت عضلات در ورزشکاران و بدنسازان می شود همچنین خرما دارای قند های طبیعی سقز، فروکتوز و گلوکز است که انرژی مورد نیاز برای تمرینات بدنسازی را فراهم می کند.

خرما حاوی پتاسیم بالایی است که به عنوان یک روش موثر برای درمان اسهال شناخته شده است، همچنین فیبر محلول موجود در خرما باعث کاهش اسهال می شود.

خرما به عنوان یک ملین ملایم باعث افزایش حرکات روده شده و برای درمان یبوست مفید می باشد، خرما را یک شب در آب خیس کنید و صبح ناشتا بخورید تا یبوست را درمان کند.

خرما حاوی مقادیر بالایی آهن بوده که به درمان کم خونی و آنمی کمک کرده و به عنوان یک مکمل غذایی مناسب برای افراد مبتلا به کم خونی شناخته می شود، همچنین مصرف خرما موجب کاهش احساس خستگی و کمبود انرژی در افراد مبتلا به کم خونی می شود.

تحقیقات نشان داده که مصرف خرما خطر ابتلا به انواع سرطان به ویژه سرطان های شکم، معده و روده و سرطان کولون را کاهش می دهد.

گفته شده که مصرف روزانه خرما برای درمان بیماری های چشمی، شب کوری و بهبود بینایی مفید می باشد.

مصرف ناکافی فیبر ممکن است باعث ایجاد بواسیر یا هموروئید شود مصرف خرمان به دلیل مقادیر بالای فیبر به درمان بواسیر و هموروئید کمک می کند.

خرما حاوی مقادیر بالایی گوگرد آلی است که برای درمان حساسیت و آلرژی فصلی مفید می باشد.

مدت ماندگاری : خرمای خشک رطوبت کمتری دارد و در نتیجه مدت طولانیتری تازه می‌ماند، در حالی که مدت ماندگاری خرمای تازه کمتر از 8 تا 10 ماه است.
خرمای خشک، در صورتی که در یخچال نگهداری شود تا 5 سال می‌ماند. بنابراین خرمای خشک نسبت به خرمای تازه ماندگاری بیشتری دارد.

کالری : هر 100گرم خرمای خشک حاوی 280 کالری است در حالی که هر 100 گرم خرمای تازه حاوی 145 کالری است. بنابراین می‌توانید برای کاهش وزن خرمای تازه مصرف کنید و در صورتی که قصد افزایش وزن دارید، می‌توانید کالری اضافه را از خرمای خشک دریافت کنید. پس مصرف نوع خرما، به نیاز فرد بستگی دارد.

ماده مغذی : هر دو نوع خرما دارای موادمغذی تقریبا یکسان است. خرما حاوی آهن، ویتامین A (مفید برای سلامت چشم)، پتاسیم (مفید برای قلب) و منیزیم است که با دیابت، فشارخون و افسردگی مقابله می‌کند.

خرما سرشار از فروکتوز است که مقدار زیاد آن برای بدن مضر است. چنان که گفته شد، تفاوت زیادی بین ارزش غذایی خرمای تازه و خشک وجود ندارد.

انرژی : خرما سرشار از کربوهیدرات است که شامل ساکاروز، فروکتوز و گلوکز است. ورزشکاران برای دریافت انرژی قبل از هر مسابقه، خرما مصرف می‌کنند. خرمای خشک و تازه سرشار از انرژی است.

فیبر: خرما سرشار از فیبر است و از یبوست پیشگیری می‌کند. میزان فیبر در خرمای خشک بیشتر است.

خرما میوه‌ای بسیار مفید است. اگر قصد کاهش وزن دارید، علاوه بر انجام ورزش روزانه، خرمای تازه مصرف کنید. کربوهیدرات‌های مختلف، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها احساس سیری ایجاد می‌کند.اما اگر قصد افزایش وزن دارید خرمای خشک مصرف کنید که سرشار از کالری است.

افراد مبتلا به عدم تحمل فروکتوز نمی توانند خرما مصف کنند چون ممکن است دچار دل درد و اسهال شوند. مصرف بیش از حد خرما به دلیل فیبر بالا باعث اسهال می شود.

منابع : organicfacts – drhealthbenefits – stylecraze


در کسب‌و‌کارهای اینترنتی تمایل افراد برای به اشتراک‌گذاری پست‌هاى شبکه‌هاى اجتماعى، به صورت طبیعى (ارگانیک)، بسیار پایین است.   راهکار نوین بازاریابی #به_اشتراک_بگذارید_ارزان_بخرید امروزه در کسب‌و‌کارهای اینترنتی تمایل افراد برای به اشتراک‌گذاری پست‌هاى شبکه‌هاى اجتماعى، به صورت طبیعى (ارگانیک)، بسیار پایین است. این مهم در مورد معرفی محصولات و ایده‌های جدید و یا پیشنهادات فروش ویژه به یک چالش اساسی برای سازمان‌ها تبدیل شده است و کسب‌و‌کارها مجبور هستند محتواى خود را با استفاده از صرف هزینه و به صورت غیر طبیعى، پخش کنند. که

در یک تحقیق جدید که با موضوع تاثیر زایمان بر میزان عمر زنان صورت گرفت مشخص شد زایمان  و استرس ناشی از آن می

طبق آخرین تحقیقات محققان تاثیر داروهای رانولازین در افرادی که به صورت منظم ورزش می کنند بسیار کمتر از سایر افراد می باشد. داروهای رانولازین

كساني كه درد كمر يا درد مفاصل دارند مي توانند از شربت خرما كه در شماره 2 آمده است استفاده كنند.

سرویس اجتماعی فردا: خُرما گیاهی تک‌لپه‌ای و گرمسیری جزو تیره نخل‌ها است که میوه‌اش خوراکی و دارای هسته‌ای سخت و پوست نازک و طعم شیرین که به شکل خوشه‌ای بزرگ از شاخه آویزان می‌گردد و برگهای آن بزرگ است. ارتفاع نخل به تا متر یا بیشتر می‌رسد.

در اینجا برای اشنایی بیشتر با این میوه گرمسیری که در کشورمان نیز به وفور یافت می شود، برخی از خواص آن ذکر می شود: 1- طبع خرما گرم و خشك است. 2. براي رفع خشونت و نرم كردن سينه 50 گرم خرما در 1000 گرم آب جوشانده صاف نموده روزي 2 تا 3 استكان بخوريد. البته اين براي افراد سرد مزاج بسيار خوب است.3.     براي تقويت كليه از شربت فوق استفاده كنيد.4.     كساني كه درد كمر يا درد مفاصل دارند مي توانند از شربت خرما كه در شماره 2 آمده است استفاده كنند.5.     اگر خرما با شنبليله خورده شود جهت سنگ مثانه مفيد است.6.    براي تقويت نيروي جنسي خرما را در شير تازه خيس كرده كمي دارچين بزنيد و صبح به عنوان صبحانه بخوريد و سپس كمي شير بالاي آن ميل كنيد. البته براي گرم مزاجان زياد خوب نيست.7.    كساني كه مي‌خواهند سنگ مثانه‌شان خرد شود از دمكردة آن استفاده كنند (دم كرده هسته خرما) و دم كردة آن بسيار قابض است و كساني كه يبوست دارند سعي كنند در هنگام استفاده از دم كردة خرما از غذاهاي ساده و ملين استفاده كنند.8.     به خاطر وجود ويتامين B در خرما ميوه خوبي براي تعادل اعصاب و نيز باعث رشد است..     فسفري كه در خرما وجود دارد باعث سر زنده نگاه داشتن سلول‌هاي عصبي مي ‌شود.10.  براي كمبود آهن بسيار مفيد است.

| عضویت

خرمای خشک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.

خرمای خشک سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.

این میوه خشک سرشار از فیبر غذایی است، از یبوست پیشگیری و سیستم گوارشی را پاکسازی می کند.

به نقل از «MSN» با دفع کلسترول از رگ ها، در حفظ سلامت قلب و عروق موثر است. میوه ای کم کالری است که با کلسترول مضر مقابله می کند.

فیبر بالای موجود در آن، منبع عالی انرژی است و برای کاهش وزن مناسب است.

سوء هاضمه ، سوزش سردل و اسیدیته معده را کاهش می دهد.

سرشار از کلسیم است و علاوه بر آن از بروز آرتریت و پوکی استخوان پیشگیری می کند.

سرشار از آهن است. تولید گلبول های خون را افزایش می دهد، در نتیجه گردش خون را بهبود می بخشد.

خرمای خشک حاوی آنتی اکسیدان و اسید آمینه است.

گلوکز و فروکتوز موجود در آن انرژی زا است.

ویتامین B موجود در آن ، موخوره و آسیب دیدگی موها را برطرف می کند.

تور مشهد با تخفیف ویژه

فروش بهاری محصولات 2018 برند پریمیوم DS

فصل بهار بهترین زمان سفر به استانبول است؟

سردار تنها نیست با تورهای جام جهانی روسیه – 2018 ( فرداد پرواز )

«وحشتناک‌تر از هولوکاست در حال وقوع است»

بهشت درهمین نزدیکی است

عطاری آنلاین در شیراز
فروش بهترین داروهای گیاهی داروهای طبیعی لاغری شفاف کننده پوست جوان ساز پوست و با ضمانت بهترین کیفیت

شرکت فنی و مهندسی راد الکتریک نماینده انحصاری محصولات برند GOLDSAR کره و توزیع کننده محصولات شرکت MEANWELL تایوان و برند ZIEGLER آلمان در ایران

کارشناس تغذیه , محدوده دروس , تلفن: 26650772 _ 2665078 ?

کارشناس تغذیه , محدوده دروس , تلفن: 26650772 _ 2665078 ?

متخصص تغذیه , درمانگاه کیمیا , نیازمندیم تلفن: 012747030 44714204 ?

شرکت فنی و مهندسی راد الکتریک نماینده انحصاری محصولات برند GOLDSAR کره و توزیع کننده محصولات شرکت PS در ایران آمادگی خود را جهت ارائه

آمادگی جسمانی ، تغذیه , کیک بوکس، با قهرمان جهان , و دانشجوی دکتری ورزشی عنصری تلفن: 0121542438 8814530 ?

آمادگی جسمانی ، تغذیه , کیک بوکس، با قهرمان جهان , و دانشجوی دکتری ورزشی عنصری تلفن: 0121542438 8814530 ?

الکترو صنعت بابایی/دانیال بابائیان پیشگام در زمینه ی برق صنعتی اتوماسیون صنعتی الکترونیک صنعتی و تجهیزات برق صنعتی قادر

جهت مشاوره رایگان درباره تبلیغات، با ما تماس بگیرید:

آفتاب مرجع فارسی زبانان سراسر دنیا، از سال تا کنون است

+

+

ایران، تهران، میدان نوبنیاد ، کوهستان سوم ، پلاک ، طبقه اول

پشتیبانی آفتاب




خانه

موبایل

خرما دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است که در قرآن و دیگر کتاب های مقدس نیز به خواص این میوه شفابخش اشاره ویژه شده است.این روزها مناطق جنوبی و شرقی استان درگیر برداشت محصول خرمای خود هستند و این محصول دارای خواص بسیار زیادی از جمله بازگشت انرژی و جوانی از دست رفته است.درخت خرما خواص بی شماری دارد و می توان گفت که از تمام قسمت های این درخت می توان استفاده کرد و یک ضرب المثل عربی می گوید که خواص درخت خرما به اندازه روزهای سال است.خواص دارویی خرمامردم صحرا هسته درخت خرما را در آورده و از آن نان می پزند این هسته را بو داده و از آن به عنوان قهوه استفاده می کنند، چرا که دم کرده آن بسیار مطبوع است یا حتی آن را در آب برای چند روز خیس کرده و به عنوان غذای مقوی به شترهای خود می دهند و معتقدند که این غذا از گندم و جو مقوی تر است.اثر دیگر معجزه آسای هسته خرما از بین بردن تورم پلک های چشم است؛ برای این منظور پمادی از هسته خرما درست کرده و آن را روی چشم می گذارند؛ این پماد برای رشد مژه های چشم نیز بهترین دارو است. در زمان های قدیم همواره خرما را برای قدرت و انرژی به کار می برده اند و هنوز بهترین میوه برای بازیافتن انرژی و قدرت جوانی است.گل های درخت خرما نیز خاصیت دارویی دارند و همچنین طعم گل های درخت خرما تلخ بوده و اثر مسهلی دارد.خواص خرما از دید پزشکاندر خرما، مقداری فیبر غذایی موجود است، فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب است، علاوه بر آن خرما حاوی کاروتنوئیدها یا موادرنگی است که پیش ساز ویتامین A و آنتی اکسیدان محسوب می شود و جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول ها را می گیرد.خرما در درمان یبوست، اختلالات روده ای، مشکلات قلبی و اسهال مفید است و جزو مواد غذایی ملین به شمار می آید.به همین دلیل برای افرادی که از یبوست رنج می برند، مفید اعلام شده است، برای اینکه هر چه بهتر و بیشتر از این خاصیت خرما استفاده کنید، بهتر است خرما را یک شب کامل در آب خیس کنید و صبح روز بعد خرماهای خیس خورده را مانند شربت مصرف کنید.بعضی از انواع نخل ها میوه شان وقتی رطب هستند، چیده و استفاده می شود؛ مثل رطب مضافتی و کبکاب «زرد طلایی» و بعضی دیگر باید بعد از مرحله رطب، روز در گرمای خرماپزان مناطق گرمسیر بر سر نخل بماند تا نیمه خشک شود که به آن خرما می گویند، مثل خرمای نیمه خشک زاهدی و پیارم؛ البته بعضی از انواع خرماهای نیمه خشک را کاملا خشک کرده و به بازار می فرستند.طبع خرما گرم و خشک است؛ برای رفع خشونت و نرم کردن سینه گرم خرما در آب جوشانده صاف کرده روزی دو تا سه استکان بخورید، البته این برای افراد سرد مزاج بسیار خوب است، برای تقویت کلیه از شربت فوق استفاده کنید، کسانی که درد کمر یا درد مفاصل دارند، می توانند از شربت خرما که در شماره دو آمده است، استفاده کنند، اگر خرما با شنبلیله خورده شود برای سنگ مثانه مفید است.برای تقویت نیروی جسمانی خرما را در شیر تازه خیس کرده کمی دارچین بزنید و صبح به عنوان صبحانه بخورید و سپس کمی شیر بالای آن میل کنید، البته برای گرم مزاجان زیاد خوب نیست، کسانی که می خواهند سنگ مثانه شان خرد شود از دم کرده آن استفاده کنند.کسانی که یبوست دارند، سعی کنند هنگام استفاده از دم کرده خرما از غذاهای ساده و ملین استفاده کنند، به خاطر وجود ویتامین B در خرما میوه خوبی برای تعادل اعصاب و نیز سبب رشد است، فسفری که در خرما وجود دارد سبب سر زنده نگهداشتن سلول های عصبی می شود و برای کمبود آهن بسیار مفید است.

 

تأثیر خرما بر بیماری های اعصابپتاسیم در این میوه به میزان قابل توجهی موجود است که برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است که به هم خوردن آن در بدن، بسیار خطرناک است. علاوه بر آن، خرما حاوی میزان قابل توجهی منیزیم است که برای اعصاب و عضلات ضروری است.نقش ویژه خرما در خون سازیخرما مقدار قابل توجهی فولات یا همان اسیدفولیک به بدن می رساند که برای خون رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می شوند، علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.فولات به عنوان ماده خون ساز در خرما موجود است، هر چند که مقدار آهن خرما آن چنان زیاد نیست، اما برای خون سازی، بدن احتیاج به سه ماده مغذی فولات، آهن و ویتامین B دارد که در غذاهای حیوانی یافت می شوند، بنابراین برای این منظور باید از غذاهای متنوع استفاده کرد.ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرما است که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری های خطرناک خونریزی دهنده یا همان اسکوربوت لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز، میلی گرم ویتامین C دریافت کند که تقریباً در هر گرم خرما میلی گرم ویتامین C موجود است.بهترین شیوه برای چاقیخرما بخشی از رژیم غذایی سالم است، چرا که قند، چربی، پروتئین و انواع ویتامین های ضروری در آن موجود است، بنابراین این ماده غذایی در مقابله با کمبود وزن کمک مؤثری است.خرما دوست قلب های ضعیفثابت شده است، خرمایی که شب در آب خیس شده و صبح مصرف شود برای قلب های ضعیف مفید است، اگر این کار را دو بار در هفته انجام دهید به تقویت قلب خود کمک کرده اید.ترکیبات شیمیایی خرماخرما ویتامین هایی مانندC، B، A و E دارد و حاوی مقادیری املاح مدنی است.خرمای خشک کالری انرژی، دو گرم پروتئین، 0/6گرم چربی ، میلی گرم گوگرد، میلی گرم فسفر،میلی گرم پتاسیم، میلی گرم منیزیم، میلی گرم کلسیم، دو میلی گرم آهن و / میلی گرم نیاسین و مقدار کمی سدیم دارد.یک متخصص تغذیه در این زمینه گفت: در گرم خرما کیلو کالری موجود است و این در حالی است که در هر گرم قند، کیلو انرژی موجود است و مقدار انرژی ناشی از خوردن خرما از قند ساده بسیار کمتر است و بسیار کمتر از قند، افراد را دچار چاقی و اضافه وزن می کند.محمد بیرجندی افزود: گرم خرما حاوی1/5 درصد پروتئین گیاهی از جنس مرغوب است و در خرما، مقداری فیبر غذایی موجود است که این مقدار فیبر موجود در خرما برای سلامت دستگاه گوارش و تغذیه بسیار مناسب بوده و علاوه بر آن کارتنوئید یا مواد رنگی در خرما است که پیش ساز ویتامین A و آنتی اکسیدان محسوب می شود که جلوی ضایعات و سرطانی شدن سلول ها را می گیرد.خرما در هرم غذاییخرما از ارزش غذایی خوبی برخوردار است و باید آن را در هرم مواد غذایی میوه به حساب آورد. با توجه به کوچکی هر عدد خرما، هر واحد آن شامل دو تا سه عدد خرما است که چنانچه براساس نیاز روزانه دو تا سه واحد میوه می خورید، می توانید این تعداد را به جای یکی از این واحدهای میوه استفاده کنید.به یاد داشته باشید که خرما به علت داشتن قند زیاد که بخش بیشتر آن قند ساده است درصورت مصرف زیاد و با افزایش انرژی مصرفی ممکن است، سبب چاقی شود، افراد دیابتی یا کسانی که سابقه دیابت در خانواده آنان وجود دارد باید تعادل را در مصرف خرما حفظ کنند.مضرات خرمانباید در مصرف خرما زیاده روی کرد، چرا که مصرف بسیار بالای آن موجب آسیب به کبد و طهال، افزایش فشارخون، جوش دهان و پوسیدگی دندان ها می شود. در خوردن آن افراط نکنید، چرا که دارای قند زیادی است در این صورت آنهایی که لوزالمعده حساس دارند یا آنهایی که بیماری قند در خانواده آنها وجود دارد باید کمتر از این میوه استفاده کنند.

 

منبع : روزنامه آرمان



دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *