خواص ترياک براي سرماخوردگي

دوره مقدماتی php

خواص ترياک براي سرماخوردگي

تریاک از ترکیبات مختلفی به نام اپیویید طبیعی تشکیل می‌شود که عملکرد همگی آن‌ها در بدن همانند کار انتقال‌دهنده‌های عصبی ضد درد (اندورفین‌ها) است که از طریق تأثیر بر سلسله اعصاب مرکزی موجب تخفیف احساس درد در بدن می‌شوند، برای سایر استفاده‌های پزشکی تریاک و مشتقات ان می‌توان از کنترل کردن سرفه، اسهال و نشانه‌های سرماخوردگی و نام برد. سرخوشی و نشئگی که توسط این مواد ایجاد می‌شود همواره موجب سوء مصرف این دارو از زمان پی بردن بشر به اثرات شگفت این ماده بوده‌است. در پزشکی ایرانی از زمان‌های قدیم تریاک به عنوان دارو حضور داشته رازی و ابن سینا و دیگران آن را برای درمان توصیه کرده‌اند.

مواد شبه‌افیونی دیگری مانند هروئین با اضافه کردن مواد شیمیایی دیگر به مرفین ساخته می‌شوند البته امروزه بسیاری داروهای شبه‌افیونی از تریاک استخراج نمی‌شوند بلکه به‌طور مصنوعی ساخته می‌شوند. از جمله داروهای شبه‌افیونی که شرکت‌های دارویی آن‌ها را می‌سازند می‌توان به اکسی‌کدون، مپریدین، هیدروکدون و هیدرومورفین اشاره کرد.

در خصوص تاثیر مواد مخدر بر درمان کرونا چه اطلاعاتی دارید؟ در علم پزشکی برای پیشگیری و درمان بیماری ها، از داروهای متنوع و متفاوتی استفاده می‌شود. بسیاری از داروهای مورد استفاده، برگرفته از طبیعت و گیاهان موجود در طبیعت هستند. به طور مثال شربت های خلط آور گلو از گیاه آویشن تهیه می شوند، برای تهیه ی داروهای بیهوشی از عصاره درخت بید بهره می‌گیرند. ماده ی اصلی قرص ها و داروهای مسکن و بیهوشی از عصاره ی گیاه خشخاش و فرآورده های حاصل از آن، تهیه می شود. از دیرباز در علم پزشکی، برای کاهش درد هنگام انجام عمل های جراحی و ایجاد بی حسی در فرد، از شیره ی تریاک و فرآورده های حاصل از آن بهره گرفته اند.

تاریخچه استفاده از مواد مخدر

قبل از بررسی تأثیر مواد مخدر بر درمان کرونا، تاریخچه ی استفاده از آن را بررسی نماییم. بنابر تحقیقات انجام شده، به نظر می‌رسد محل رویش ابتدایی گیاه خشخاش، سواحل دریای مدیترانه بوده است. کشت این گیاه قدمت ۱۵ هزار ساله دارد. ابتدا انسان از خاصیت دارویی و شادی آور بودن خشخاش و تریاک حاصل از آن، آگاهی نداشته است. حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، مصریان این گیاه را به عنوان گیاه شادی آور نامگذاری کردند. به نظر می رسد برای اولین بار، مصریان از خواص دارویی گیاه خشخاش بهره گرفته باشند. در جنگ جهانی اول از تریاک و شیره ی تریاک برای بی حس نمودن مجروحان، و مداوای درد آنها استفاده می‌شد. درمان خانگی استخوان درد، پا درد و کمر درد به استفاده از تریاک صورت می‌گرفت و افراد به منظور کاهش درد، مواد مخدر استعمال می کردند. پس از آن، شیره تریاک و مشتقات آن به جبهه های جنگ، بیمارستان ها، اتاق عمل و مراکز درمانی راه یافتند. امروزه از شیره ی تریاک و فرآورده های حاصل از آن برای بیهوشی، کاهش درد و با همه‌گیری کرونا، در درمان کرونا استفاده می‌شود. استفاده از تریاک در درمان کرونا، برخلاف باورها بسیار مضر می باشد.

تاثیر شیره تریاک بر درمان کرونا

به منظور بررسی تأثیر مواد مخدر بر درمان کرونا، ابتدا خواص تریاک و فرآورده های حاصل از آن را بررسی کردیم. بیش از ۱۰ درصد تریاک از مرفین که خاصیت آلکالوئید دارد، تشکیل  شده است. تریاک از ساختاری اپیوئیدی تشکیل شده است.

اپیوییدها به جای انتقال دهنده های عصبی، بر نورون های عصبی تأثیر می‌گذارند و موجب اختلال کارکرد صحیح سیستم عصبی می‌شوند. از مواد مخدر، شبه مخدر و فرآورده های مواد مخدر مانند‌؛ شیره ی تریاک، مورفین، متادون، هیدرومورفین و دزومورفین به عنوان ضد درد، ضد سرفه، درمان اسهال، کاهش درد استخوان و کاهش نشانه های آنفلوآنزا و سرماخوردگی استفاده می‌شود. به تازگی از این مواد در درمان کرونا هم بهره می‌گیرند که عوارض بسیار بالایی برای شخص به همراه دارد. در زیر مختصری با انواع مخدرها آشنا می شوید

دوره مقدماتی php

تریاک از گیاهی به نام خشخاش به دست می آید. بدین صورت که پوست گل خشخاش را تراشیده و به صورت خشک شده استفاده می کنند. مصرف آن احساس سرخوشی و شادابی اولیه به فرد می‌دهد. پس از آن فرد دچار احساس منفی و اعتیاد می شود.

مورفین ماده ای است که از تریاک تولید می‌شود و آلکالوئید خالص است. به دو صورت جامد و مایع به مصرف می‌رسد. مورفین به شدت خواب آور و ضد درد می باشد. این دارو به عنوان ضد درد قوی، باعث ایجاد آرامش در افراد مجروح، افراد تحت عمل جراحی و بیماران می شود.

هروئین از مورفین استخراج شده و با مواد شیمیایی مضر ترکیب می‌شود. این ماده به شدت اعتیاد آور و مضر می باشد. آسیب به معده، کبد، قلب و عروق، کلیه و رگ های لنفی از عوارض مصرف هروئین می باشد.

متادون خاصیت دارویی دارد و به عنوان دارو استعمال می شود. خاصیت ضد سرفه و ضد درد دارد و مصرف بیش از حد آن موجب به کما رفتن و مرگ فرد می شود.

دزو مورفین یکی دیگر از مواد مسکن می باشد که عوارض بسیاری دارد.

علائم مصرف مخدر ها شامل موارد زیر می باشد:

  • میوز مردمک چشم، به صورتی که مردمک چشم به شدت کوچک می‌شود.
  • بی دردی و بی حسی بدن
  • کاهش چشمگیر درد بدن
  • تعریق شدید دست ها و بدن

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بی شک شما نیز تصاویری از رضاشاه دیده اید که همیشه سرحال و بسیار استوار ایستاده است، ولی جالب است بدانید که در پشت این ظاهر محکم مصرف روزانه مواد مخدر نهفته بوده است!

به گزارش قدس انلاین دربار پهلوی که اکثر اوقات شعار آن عدم استفاده از مواد مخدر و جلوگیری از آن بود، خود یکی از آلوده ترین دستگاه ها بود به نحوی که رضاشاه که فردی نظامی و بسیار مقید بود، اعتیاد شدیدی به تریاک داشت، به نحوی که روح الله حسینیان می نویسد:شاید کسی باور نکند که رضاشاه با آن همه خشونت و وحشتی که از خود باقی گذاشته است به مواد مخدر معتاد بوده است. همسرش ملکه ی مادر بر این داستان شگفت چنین اعتراف می کند: «رضا مطابق عادت معمول صبح ها که از خواب بلند می شد، به اندازه ی یک پشت ناخن، تریاک استعمال می کرد و ایضاً شب ها هم.»(!!!)و همچنین شاه در مورد اینکه پدرش رضاشاه کمتر سرما می خورد به علم گفته است: «پدرم… کمی تریاک می کشید و در تمام عمرش دچار سرماخوردگی نشد.»

رضاشاه هنگام تبعید یکی از چیزهایی که با خود برد، یک جعبه تریاک بو. او در کشتی انگلیسی بساط تریاک کشی را راه انداخته بود و «وقتی بوی تریاک از کابین رضا بیرون می زد، در کابین ازدحام می کردند تا از بوی تریاک کیفور شوند. کاپیتان انگلیسی و یکی دو صاحب منصب عمده هم که با رضا طرح دوستی ریخته بودند به کابین او می رفتند و یکی دو بست می زدند.»

مصاحبت رضاشاه با ملوانان انگلیسی این نتیجه را داد که «چند نفر از خدمه ی کشتی بندرا تا رسیدن به مقصد تریاکی شدند.» بدیهی است که سفر یک ماهه ی رضاشاه اگر این اثر را برای خدمه ی کشتی انگلیسی داشته، همسر رضاشاه نمی توانسته است از این نصیب بی بهره باشد؛ لذا ملکه ی مادر اعتراف می کند که چون «رضا روزانه یک بار صبح موقع رفتن به کاخ شهری، چند بست تریاک استعمال می کرد» من نیز «این عادت را از رضا گرفتم.» هنگامی که ملکه ی مادر از ایران فرار کرد، پزشکان «الکل و تریاک را برای [او] قطع» کردند و این باعث شد همه چیزش به هم بخورد. عادت رضاشاه نه تنها همسرش را معتاد کرد، بلکه باعث شد «در بین بچه های رضا، غلامرضا و حمیدرضا تریاکی حرفه ای شوند.»

محمودرضا نیز به تریاک معتاد شده بود. التبه محمدرضا نیز وارث خوبی برای پدر بود؛ گرچه در اوایل جوانی معتاد نشد و فقط «بعضی شب ها بساط تریاک پهن» می کرد و با معشوقه هایش بستی می زد.محمدرضا در ابتدای کار از روی تفنن تریاک می کشید؛ ولی همنشینی با رفیق بد(!!!) او را معتاد کرد.«محمدرضا اواخر سال 1355 به بعد که درد ناشی از سرطان به او فشار می آورد، به توصیه ی دولو به تریاک روی آورد.»

می گویند مواد مخدر مانند ویروس در خانواده مسری است؛ به همین جهت «کودکان درباری هم دست در کار بودند. بعضی از آن ها در سال های 1970 در نهایت بی بندوباری می زیستند، مقادیر زیادی مواد مخدر به ویژه کوکائین به ایران وارد می کردند و موقعیت والدینشان مانع از این می شد که مقامات گمرکی جامه دان هایشان را بگردند.» البته آن ها نمی توانستند همیشه از هر گمرکی عبور کنند، یک بار «مأموران گمرک انگلستان (در شهریور 1353) والاگهر بهزاد، پسر حمیدرضا را که می خواست با مقدار کمی حشیش در جیبش از فرودگاه هیث رو بگذرد، گرفتند و پسرک را 50 لیره جریمه کردند؛ اما سفیر وقت ایران توانست از درز کردن خبر به مطبوعات جلوگیری کند.»

تمامی حقوق برای قدس آنلاین محفوظ است.

© 2018 www.qudsonline.ir

 

همه چی رو اینجا جستجو کن

 

اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،،آشپزی،گردشگری،داستان،ورزش،کودکان،مدل لباس،آگهی،احکام،گالری عکس،قیمت ارز،روابط زناشویی،مدل آرایش،دارو ها

May 6, 2013 – قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: بی شک شما نیز تصاویری از رضاشاه دیده اید که همیشه سرحال و بسیار استوار ایستاده است، ولی جالب است بدانید که در پشت این ظاهر محکم مصرف روزانه مواد مخدر نهفته بوده است!

زمستان در راه است و سرماخوردگی علایمی مثل گلو درد ، آب ریزش بینی و چشم ، تب و لرز ، سرفه، درد مفاصل و بی حوصلگی همگی نشان از بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا می دهد. با سردشدن هوا در پاییز و زمستان، شرایط لازم برای ابتلای انسانها به ویروس های سرما خوردگی و آنفلوانزا که تا کنون صد نمونه از ویروسهای آن شناخته شده است ، فراهم می

Nov 20, 2016 – تریاک – ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد. https://fa.wikipedia.org/wiki/تریاک. Translate this page. تریاک عصاره در هوا خشک شده گل خشخاش است که با تیغ کشیدن به دور کاسبرگ ان می‌توان از کنترل کردن سرفه، اسهال و نشانه‌های سرماخوردگی و درمان افسردگی نام برد.

سلامت نیوز : سرماخوردگي در برخی از افراد براي تمام طول عمر باقی می‌ماند!سرماخوردگي گاه درد و ناراحتی زیادی براي بیمار ایجاد می کند و مانع انجام دادن کارهای معمولی و روزانه می شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، سرماخوردگي و آنفلوآنزا در پی عفونت باکتریایی یا ویروسی رخ می‌دهد که از طریق هوا، آب، غذا و پخش می‌شود.

بر اساس یک تحقیق که در سال ۱۹۹۹ انجام شده ایران بیش از هر کشور دیگری با گرفتاری‌های ناشی از مصرف تریاک غیرقانونی روبروست. بر سلسله اعصاب مرکزی موجب تخفیف احساس درد در بدن می‌شوند، برای سایر استفاده‌های پزشکی تریاک و مشتقات ان می‌توان از کنترل کردن سرفه، اسهال و نشانه‌های سرماخوردگی و درمان افسردگی نام برد.

Aug 12, 2010 – ترياک عصاره در هوا خشک شده گل خشخاش است که با تيغ کشيدن به دور کاسبرگ اين گل به دست مي آيد. تأثير بر سلسله اعصاب مرکزي موجب تخفيف احساس درد در بدن مي شوند، براي ساير استفاده‌ هاي پزشکي ترياک و مشتقات آن مي توان از کنترل کردن سرفه، اسهال و نشانه ‌هاي سرماخوردگي و درمان افسردگي نام برد.

مصرف تریاک برای درمان سرماخوردگی-یك متخصص گیاهان دارویی با بیان این‌‌كه درمان سرماخودگی توسط پزشكان به ‌صورت علامتی انجام می‌شود.

Jun 4, 2012 – من کشیدن تریاک را تائید نمیکنم چون اگر تریاک بر آدم مسلط شود زندگی سخت میشود ولی وقتی خودم گاهی تریاک میکشم البته از نوع جنس مرغوبش مثل خر! ترياک يک مسکن با اثر بخشي نسبتا خوب و اگر درست وبه موقع مصرف نشود بسيار اعتياد اور است من خودم 7 سال کشيدم و جز بدبختي و بي ابرويي چيز ديگه اي

مصرف تریاك به مقدار زیاد باعث فلج شدن مراكز عصبی و كاهش فشار خون می شود. تمام ترشحات بدن را كم می كند. شیره تریاک برای سرماخوردگی. خوردن شیره تریاک چه عوارضی دارد. شیره سوخته تریاک. شیرهٔ تریاک نوعی ماده مخدر بسیار قوی هست که در تدخین میشود شیرهٔ تریاک را هم از تریاک و هم از سوختهٔ تریاک می‌توان به دست آورد، اما نوع

Jun 3, 2006 – مصرف تریاك به مقدار زیاد باعث فلج شدن مراكز عصبی و كاهش فشار خون می شود. تمام ترشحات بدن را كم می كند. به استثنای عرق كه با تجویز این دارو زیاد می شود، مراكز قی را تحریك می كند و باعث ایجاد قی می شود. جهت تسكین درد و خواب آور در تمام بی خوابیهای ناشی از درد و به عنوان م‍‍ُسكن سرفه و اصلاح كننده ترشحات رونش ها

سرما خوردگی و کشیدن تریاک

 

تریاک کشیدن خانمها

 

تریاک کشیدن پسر شاه

 

عوارض کشیدن شیره تریاک

 

فواید سوخته تریاک

 

مزاج تریاک

 

تریاک برای سرما خوردگی خوبه

 

شیره انگور برای سرماخوردگی

 

Sep 26, 2016 – تریاک کشیدن یا وافور شیره برای افزایش لذت جنسی برنامه رژیم لاغری با مرکبات را بخوانید درمان اعتیاد بصورت رایگان تاثیر ترامادول بر ~ ضررهاي هر راه حل فكر كند سایت سرگرمیخواندنی ها فواید شیره تریاک فواید فواید شیره تریاک برای سرما خوردگی مقایسه عوارض آنها نسبت به هم داشتن شناخت ضمادهاى مصرف

Nov 26, 2006 – مصرف تریاك به مقدار زیاد باعث فلج شدن مراكز عصبی و كاهش فشار خون می شود. تمام ترشحات بدن را كم می كند. به استثنای عرق كه با تجویز این دارو زیاد می شود، مراكز قی را تحریك می كند و باعث ایجاد قی می شود. جهت تسكین درد و خواب آور در تمام بی خوابیهای ناشی از درد و به عنوان م‍‍ُسكن سرفه و اصلاح كننده ترشحات رونش ها

اگر چه خوردن تریاک در چیــــن معمول بود، ولی دود کردن و کشیدن تریاک از آمریکای شمالی به چین رسید و رایج گردید. بعضی از مــــردم تــــریاک را با توتون مخلوط می کردند، و بزودی کشیدن تریاک به حدی بین مردم گسترش یافت و عمومی شد که حتی به درباریان هم سرایت کرد و به عنوان یک مشکل بزرگ اجتماعی چین در آمد که در سال ۱۷۲۹ م.

Jul 5, 2017 – «نازنین» نوزاد سه ماهه‌ای است که به دلیل مصرف شیره تریاک دچار مسمومیت شدید شده و چند روزی است که در بخش (NICU) مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان بستری است. نازنین پس از سم‌زدایی راهی خانه‌ای می‌شود که ناکجا آباد است؛ پر از کثیفی و آلودگی، به همین دلیل به سرماخوردگی،‌اسهال و استفراغ شدیدی دچار می‌شود.

Apr 29, 2016 – سلامانه – مرضیه نوروزی: اغلب یکی از توصیه‌هایی که به مبتلایان به دیابت علاوه بر مصرف گیاهان دارویی، هندوانه ابوجهل، گزنه و می‌شود، استفاده از تریاک است. این افراد بر این باورند که مصرف تریاک قندخون را کاهش

Oct 22, 2016 – نیاز فزاینده کشور به ارز خارجی برای پرداخت بهای کالاهای جدید خریداری شده از غرب و نیز افزایش ناگهانی تقاضا برای تریاک در سطح جهانی به دنبال جنگ های تریاک و باز شدن اجباری دروازه های چین به روی تریاک، جست و جو کرد. اگر چه در شرایط بین المللی آن روز، صدور یا مصرف تریاک، نه در ایران و نه در اروپای آن زمان،

Nov 22, 2014 – بیماری های ناشی از مصرف مواد مخدر افیونی , عوارض دوران بارداری , مشکلات بهداشت روانی , آسیب های کبد و کلیه , مشکلات دستگاه تنفسی , عوارض قلبی و عروقی , هپاتیت. خماری فیزیکی ناشی از اعتیاد به هروئین علائمی مانند سرماخوردگی بعلاوه درد، لرزش، تعریق، و اسپاسم عضلانی ایجاد می کند. بسته به وضعیت

Oct 30, 2011 – با مصرف ترياك ابتدا نوعي نشاط و خوشحالي زودگذر به شخص دست مي دهد سپس مرحله اي آغاز مي شود كه فرد را براي رسيدن به آن حالت خوش اوليه به مصرف مجدد ترياك . هاي قلبي، كليوي، ريوي شده و قطع يكباره آن پس از مصرف طولاني مدت، عوارضي همچون افسردگي شديد، ضعف حافظه و علايم شبه سرماخوردگي را به همراه مي آورد.

Sep 23, 2012 – بعضی از افراد به منظور لذت بردن از رابطه جنسی و دیر ارضا شدن، قبل از آمیزش جنسی تریاک مصرف می کنند. مصرف تریاک برای دیر ارضا شدن واقعیت دارد؟! سوال : از دو

نظر

 

 

 

وبسایت

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره نظری می‌نویسم.

 

 

 

نشانی
خیابان ۱۲۳
نیویورک، نیویورک ۱۰۰۰۱

 

ساعت کاری
شنبه تا چهارشنبه: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
پنجشنبه و جمعه: ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر

اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،،آشپزی،گردشگری،داستان،ورزش،کودکان،مدل لباس،آگهی،احکام،گالری عکس،قیمت ارز،روابط زناشویی،مدل آرایش،دارو ها،انشاء،مقاله،رمان،مداحی

اخبار،سرگرمی،روانشناسی،زناشویی،فال و طالع بینی،،آشپزی،گردشگری،داستان،ورزش،کودکان،مدل لباس،آگهی،احکام،گالری عکس،قیمت ارز،روابط زناشویی،مدل آرایش،دارو ها،انشاء،مقاله،رمان،مداحی

نشان‌گذاری

 

 

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است

 

www.clicktala.com

 

www.jijikala.ir

 

تریاک

 

تریاک عصاره در هوا خشک شده گل خشخاش است که با تیغ کشیدن به دور کاسبرگ این گل به دست می‌آید.بیش از ده درصد تریاک را مرفین، نوعی آلکالوئید تشکیل می‌دهد. مرفین از طریق فرایندهای شیمیایی به هروئین تبدیل می‌شود و تریاک بیشتر برای تولید هروئین کشت می‌شود. در تریاک آلکالوئیدهای دیگری نیز وجود دارد، از جمله؛ کدئین، پاپاورین و نوسکاپین و تبائین.از قسمتهای دیگر گیاه خشخاش و گیاهان هم‌خانواده آن مواد دیگری با خصوصیات مشابه و ضعیفتر از تریاک به‌دست می‌آیند.کشت خشخاش به‌منظور استفاده غذایی از دانه‌های آن، و کاربرد تریاک برای تخفیف درد و بی‌حس کننده و همچنین در مراسم مذهبی حداقل از عصر برنز به این سو ادامه داشته‌است. سومریان، آشوری‌ها، مصری‌ها، اهالی جزیره کرت، مینوسیان، یونانیان، رومی‌ها، ایرانیان و اعراب هر یک در معرفی این گیاه نقشی داشته‌اند.تریاک بیش از همه به‌دلیل خصوصیات ضد درد و بی‌حس کننده آن که موجب می‌شد تا اعمال جراحی ممکن شود، مورد توجه پزشکان و جراحان بود. مصرف تریاک به شکل سنتی آن تا هنگام جنگ داخلی آمریکا ادامه یافت. از آن پس با استخراج مرفین و قابلیت تزریق آن این دارو به مهمترین داروی ضد درد برای مجروحان جنگی تبدیل شد. مرفین هنوز هم پرمصرف‌ترین دارو برای مجروحان جنگی و مصدومان سوانح است.

نام

 

تریاک واژه فارسی است که با ریخت تریاق عربی شده است. معادل OPIUM است که در فارسی و عربی آنرا افیون تلفظ می کنند.این واژه در زبان فارسی معنای پادزهر را می‌رساند. و به گونه theriac وارد زبان‌های اروپایی نیز شده است. تریاک از تر+یاک تشکیل شده معنی تر(آبدار) مشخص است اما در معنی یاک اختلاف است عده ای بر این باورند که یاک همان قپه است. و نظر دیگر اینکه یاک شامل همه گیاهانی است که گرده افشانی می کنند.

خواص درمانی

 

دستگاه اعصابخشخاش،تسکین دهنده دستگاه عصبی وارام بخش است.برگ خشخاش ،خواب اور وتسکین دهنده درد ها میباشد.ضماد جوشانده پوست خشخاش ،بیخوابی،سردرد و درد های موضعی را درمان میکند.روغن گل خشخاش،درد موضعی ،سردرد ودیگر درد های عصبی را تسکین داده و ورم های دردناک را التیام میبخشد.دستگاه گوارشجوشانده پوست خشخاش ،درمان کننده التهاب معده و اسهال های مزمن و خونی است.عصاره پوست خشخاش،دل درد را تسکین میدهد.شیاف پوست خشخاش ،درمان کننده اسهال های مزمن میباشد.اختلالات صفراویجوشانده رشه خشخاش،اختلالات کبدی وراهای صفراوی را برطرف نموده و از پر شدن کیسه صفرا جلو گیری میکند.اختلالات کلیویدانه های خشخاش،اختلالات کلیوی را برطرف نموده و سوزش مثانه و مجاری ادرار رابرطرف میسازد.اختلالات تنفسیدانه های خشخاش ،برطرف کننده سینه درد و سرفه های خشک است.روغن خشخاش نیز سینه درد را درمان می کند.ناراحتی های پوستیضماد گل خشخاش مخلوط اب گشنیز ، اگزما ، جوشهای ریز خار دار و الرژی های پوستی را برطرف میسازد.خلاصه انکه خشخاش گیاهی داروئی با اثر خواب اور ،و تسکین درد ها که بایستی در حد اعتدال مورد استفاده قرار گیرد .خشخاش التیام دهنده درد ها و اختلالات عصبی ،گوارشی ،صفراوی،کلیوی،تنفسی و پوستی است.با جوشانده ریشه این گیاه ،فشار خون ،ضماد گل ان سوزش و خارش چشم و اورام بر طرف میشود.خشخاش در افراد سرد مزاج سبب بروز اختلالات ریوی ،گوارشی ،عصبی،جنسی و پوستی میشود.یکی از فراورده های معروف خشخاشتریاکاست که در صنعت دارو سازی مصرف میشود و در طب سنتی مورد استفاده پزشکان قرار می گیرد.در طب سنتی تریاک در درمان اسهال ،زخم روده و معده،تنگی نفس،نقرس حاد ،سردرد،پیچش شکم،جرب،و خارش های پوستی ،بصورت شیرابه،ضماد،قطره ،پودر،استفاده میشود.استمرار در مصرف معجون وداروهائیکه با تریاک تهیه میشوند ،موجب اعتیاد وزیاو روی در مصرف ان سبب مسمومیت ومرگ میگردد. باید دانست که نو دیگر خشخاش ،خشخاش سفیدPAPVER RH OEASاست که به ان خشخاش بستانی یاشقایقمیگویند.خشخاش بحری یامامیثاGISUCIUM CORNICULATUMنوع دیگر شقایق است که دارای خاصیت داروئی میباشد.

تریاک از ترکیبات مختلفی تشکیل می‌شود که عملکرد همگی آن‌ها در بدن همانند کار انتقال‌دهنده‌های عصبی ضد درد (اندورفین‌ها) است که از طریق تأثیر بر سلسله اعصاب مرکزی موجب تخفیف احساس درد در بدن می‌شوند، برای سایر استفاده‌های پزشکی تریاک و مشتقات ان می‌توان از کنترل کردن سرفه، اسهال و نشانه‌های سرماخوردگی و درمان افسردگی نام برد. سرخوشی و نشئگی که توسط این مواد ایجاد می‌شود همواره موجب سوء مصرف این دارو از زمان پی بردن بشر به اثرات شگفت این ماده بوده است.در پزشکی ایرانی از زمانهای قدیم تریاک به عنوان دارو حضور داشته رازی و ابن سینا و دیگران آن را برای درمان توصیه کرده اند.

تاریخچه

 

کشت خشخاش نخستین بار ۳۴۰۰ سال پیش از میلاد در جنوب میان‌رودان صورت گرفت. سومری‌ها آن را گیاه لذت می‌نامیدند، هنر کشت خشخاش بعدها به آشوریان و سپس به بابلیها منتقل شد و از آن جا به مصر راه یافت. در سدهٔ ۱۳ پیش از میلاد دوران طلایی تریاک با کشت گسترده آن در تبس پایتخت مصر آغاز شد، بازرگانان تریاک را از مصر به کارتاژ، یونان واروپا می‌بردند. پس از آن کشت خشخاش در قبرس پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت و تریاک که یکی از مهم‌ترین داروهای یونان در آن هنگام شمرده می‌شد از طریق حمله اسکندر به ایران و هند راه یافت. تریاک در قرن چهارم میلادی به چین هم رسید، اما فقط پس از پایان سده‌های میانه و آغاز سفرهای دریایی دولت‌های اروپایی بود که آنان تجارت پرسود تریاک را دریافتند.مصرف تفریحی تریاک به طور گسترده از سده ۱۵ میلادی در چین آغاز شد. در ابتدا به دلیل کمیابی و گرانی به‌ندرت اتفاق می‌افتاد. اما از قرن هفده به بعد تجارت تریاک شکل منظمی پیدا کرد و با گسترش مصرف آن ویژگی اعتیادآوریش مشخص شد. در ۱۷۲۹ مصرف تریاک در چین ممنوع شد. موازنه منفی تجاری انگلیس در مقابل چین موجب شد که انگلیسی‌ها برای افزایش صادرات خود و بهبود ذخایر ارزی‌شان، چینی‌ها را به مصرف تریاک که در هند کاشته می‌شد تشویق کنند.مخالفت امپراتور چین با بارگیری محموله‌های تریاک در بنادر این کشور به دو جنگ تریاک در ۱۸۴۰ و ۱۸۵۸ میان بریتانیا و چین منجر شد. چین در هر دو جنگ شکست خورد و انگلیسی‌ها تجارت تریاک را در سراسر چین به‌دست آورند. رفته‌رفته با افزایش مصرف، تولید تریاک در داخل چین نیز آغاز شد تا جائی که در سال ۱۹۰۵ بیش از یک‌چهارم مردان چینی به تریاک اعتیاد داشتند.در سایر نقاط دنیا تا قبل از اواخر قرن نوزدهم مصرف تفریحی یا اعتیادآور تریاک بسیار به‌ندرت اتفاق می‌افتاد.

گیاه تریاک

 

بوته یا گیاه را کوکنار می گویند کوکنار شبیه شقایق است و گل آن تبدیل به قپه اناری شکل می شودو شیره ای از قپه بدست می آید که ابتدا سفید و بعد به شکل حنایی و سپس به رنگ قهوه ای سیاه در می آید. قپه بعد از خشک شدن حاوی دانه های خشخاش است که بسیار مغذی است و خوش مزه است. تریاک ماده‌ای صمغ‌مانند است که از تخمدان گل گیاه خشخاش به دست می‌آید و معمولاً به صورت تکه‌ها یا گرد قهوه‌ای تیره عرضه می‌شود و معمولاً تدخین یا خورده می‌شود. کوکنار یا گوگ نار گیاهی است که در تمام مناطقی که گندم می تواند بروید به عمل می آید. در دوره قاجار کشت گوگنار در ایران رایج بود.

 

دوره مقدماتی php

3 دیدگاه برای “خواص ترياک براي سرماخوردگي”

  1. داستانت در مورد رضا شاه شبیه به قصه های کودکانه هم نیس.خجالت نمیکشی واقعا.کدوم احمقی این کص شعرات رو باور میکنه

  2. اخه احمق گوزو تو سرتیتر نوشتی خواص تریاک برا سرما خوردگی بعد ی موضوع دیگه رو مطرح میکنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواص لونگان x بخوانید...