خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

دوره مقدماتی php
خواص بادام زمینی خام در بدنسازی
خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

بادام زمینی در بدنسازی

نوشته شده توسط سعید اردلان در 03 ارديبهشت 1398. دانستنیها

بادام زمینی در ورزش بدنسازی و پرورش اندام می تواند کارایی فراوانی داشته باشد. خیلی از ورزشکاران رشته بدنسازی از مصرف بادام زمینی غافل هستند. این مغز می تواند باعث به وجود آمدن نتایچ شگفت انگیزی در ورزش بدنسازی شود.

بادام زمینی سرشار از پروتئین آمینواسیدهای عضله ساز و چربی های مفید می باشد. ورزشکارانی که 1 ساعت بعد از تمرینات بدنسازی از بادام زمینی استفاده می کنند رشد بیشتری را در بدنسازی و پرورش اندام  تجربه می کنند.این مغز می تواند در دوران سخت رژیم غذایی و چربی سوزی از عضلات شما به خوبی محافظت کند و اجازه نمی دهد که عضلات شما تحلیل برود.

بادام زمینی منبع خوب انرژی است و در بین آجیل جات ، بیشترین مقدار پروتیین را دارد . صد گرم بادام زمینی حاوی پنجاه گرم چربی غیر اشباع (چربی خوب) و بیست گرم کربوهیدرات و بیست و پنج گرم پروتیین است . بادام زمینی دارای پروتئینی باکیفیت میباشد .خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

دوره مقدماتی php

بادام زمینی منبع بسیار خوبی از ویتامین ای نیز است .منیزیم موجود در بادام زمینی ، گرفتگی عضلانی را کم میکند . بادام زمینی دارای فولات نیز میباشد . فولات از کم خونی ، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری میکند .بادام زمینی به دلیل چربی های مفید حتی می تواند باعث چربی سوزی بیشتر در بدن شود و هم می تواند حجم عضلات شما را افزایش بدهد و هم می تواند به دلیل چربی های مفید و فیبر فراوان باعث کات کردن عضلات شود. مصرف مرتب بادام زمینی می تواند باعث افزایش تستوسترون و در نتیجه افزایش قدرت عضلات شود

بادام زمینی موجب گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون میشود و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری میکند . یک رژیم دارای بادام زمینی ، با افزایش منیزیم ، فولات ، فیبر ، مس و ویتامین ای , خطر بیماری قلبی را کم میکند .

معمولا در این ورزش از کره بادام زمینی در رژیم ها استفاده میشود ولی سعی کنید بادام زمینی را بصورت تازه مصرف کنید , نه فرآوری شده و کارخانه ای … .

 



 

سعید اردلان وب سایتی است که به صورت علمی در زمینه بدنسازی، بدنسازی بانوان، مکمل های بدنسازی، ارائه برنامه بدنسازی، دانستنیهای ورزشی فعالیت می کند. همچنین این وب سایت خدماتی از جمله دانلود آهنگ بدنسازی، فیلم بدنسازی، عکس بدنسازی، حرکات بدنسازی، ارائه تمرین بدنسازی را در اختیار علاقه مندان به ورزش پرورش اندام قرار می دهد. سعید اردلان سعی می کند علاقه مندان به این ورزش را با تازین ترین اخبار بدنسازی و همچنین اسطوره ها و قهرمانان بدنسازی نیز آشنا کند

تمام حقوق متعلق به وب سایت سعید اردلان است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد. © ۱۳۹۶

طراحی سایت: MANSVR.COM

 

شماره تماس: ۰۹۱۲۶۳۵۸۹۱۳

ارتباط از طریق تلگرام: @Saeedardalan66

 

آدم‌های زیادی دوست دارند کره بادام زمینی بخورند. نه تنها به این دلیل که طعم خوبی دارد، بلکه به دلیل این‌که مزایای زیادی برای سلامتی دارد. یکی از جذابترین فواید کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی است. بنابراین، بسیاری از کسانی که بر بهبود شکل بدن خود تمرکز دارند، کره‌ی بادام زمینی را به عنوان یکی از مواد خوراکی مهم در برنامه‌ی غذایی‌شان قرار می‌دهند. علاوه بر این، فواید آن برای سلامتی نیز قابل چشم‌پوشی نیست.

کره بادام زمینی عمدتا با نان مصرف می‌شود. این ترکیب یک صبحانه‌ی رایج در غرب است. بنابراین، این ماده‌ی خوراکی مغذی در منوی صبحانه‌ی اکثر خانه‌ها در کشورهای غربی وجود دارد. البته در حال حاضر کره بادام زمینی جای خود را در تمام دنیا به خوبی باز کرده‌است و محبوبیت زیادی دارد. بنابراین جای تعجب ندارد که امروزه، به هر جا که سفر کنید احتمالا این ماده‌ی خوراکی را سر میز صبحانه خواهید دید.

خریداری این محصول نیز کار دشواری نیست. بسیاری از کشورها محصولات مختلف کره بادام زمینی را با برندهای متفاوت عرضه می‌کنند. چنان‌چه بالاتر هم اشاره شد کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله سازی عالی است و بنابراین یک ماده خوراکی محبوب بین ورزشکاران محسوب می‌شود. کره بادام زمینی به ورزشکاران کمک می‌کند سریع تر عضله‌سازی کنند.

همانطور که در بالا قید شد، کره‌ی بادام زمینی عمدتا به عنوان صبحانه مصرف می‌شود. می‌توانید آن را روی یک تکه تست پخش کنید و بخورید. همچنین می‌توانید کره‌ی بادام زمینی را به تنهایی مصرف کنید. برای کسانی که قصد عضله‌سازی دارند، مصرف روزانه یک قاشق کره‌ی بادام زمینی ضروری است. روش‌های دیگر برای استفاده از این محصول عبارتند از افزودن آن به سالادها یا مخلوط کردن آن با اسموتی‌ها و انواع میلک‌شیک. برای آشنا شدن با خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی و عضله‌سازی ادامه‌ی مطلب را بخوانید.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

تقریبا همه می‌دانند که کره‌ی بادام زمینی یکی از منابع عالی پروتئین است. میزان پروتئین موجود در این ماده‌ی خوراکی به حدی بالا است که می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن را تامین کند. بنابراین با خوردن کره‌ی بادام زمینی، پروتئین کافی را به بدن‌تان می‌رسانید و در نتیجه به روند عضله‌سازی کمک می‌کنید. در صورتی که تمایل دارید با سایر منابع خوب پروتئین آشنا شوید، این مقاله را بخوانید.

سطح بالای پروتئین که توسط بدن جذب می‌شود می‌تواند به رشد عضلات منجر شود. این روند می‌تواند به طور خودکار توده‌ی عضلانی را برای افزایش اندازه عضلات افزایش دهد. علاوه بر این، کره‌ی بادام زمینی می‌تواند به سفتی عضلات نیز کمک کند و آن‌ها را روی فرم نگه دارد. بنابراین، شایع است که ورزشکاران برای حفظ توده‌ی عضلانی خود این ماده‌ی خوراکی را هر روز مصرف می‌کنند.

مصرف کره‌ی بادام زمینی به طور روزانه سبب می‌شود که متابولیسم بدن بهبود بیابد. این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن کمک کند، روندی که در نهایت منجر به سوختن چربی بیش‌تر و تبدیل آن به انرژی می‌شود. این اثر کره‌ی بادام زمینی به ایجاد ساختار عضلانی بهتر و بزرگ‌تر کمک خواهد کرد. البته راه‌های دیگری هم برای افزایش متابولیسم بدن وجود دارد. در صورتی که تمایل دارید با این روش‌ها آشنا شوید، این مقاله را بخوانید!

مطلب مرتبط: خواص کره بادام زمینی: ۳۰ خاصیت کره بادام زمینی برای سلامتی و درمان

زمانی که سیستم متابولیسم بدن بهتر عمل می‌کند، بدن می‌تواند به طور خودکار می‌تواند چربی بیش‌تری را برای تولید انرژی بسوزاند. بنابراین، مصرف روزانه‌ی مقداری از این کره، به از بین رفتن چربی در ناحیه‌ی عضلات کمک می‌کند، و باعث بهبود توده‌ی عضلانی و ساختار عضلات می‌شود. زمانی که بدن چربی ندارد، با ورزش کردن وارد روند عضله‌سازی می‌شود و به این ترتیب عضله می‌تواند به درستی شکل بگیرد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از کره بادام زمینی برای بدنسازی این است که به عضلات قدرت می‌دهد. در واقع این ماده‌ی خوراکی می‌تواند عضله را بزرگ‌تر و قدرتمندتر کند. بنابراین، می‌تواند عضلاتی فراهم کند که قادر به انجام کار سخت هستند. این ماده‌ی خوراکی را در کنار خوراکی‌های دیگر مصرف کنید تا عضلاتی قوی و محکم و در عین حال زیبا بسازید!

اعتقاد بر این است که پروتئین کره‌ی بادام زمینی می‌تواند برای جلوگیری از گرفتگی عضلانی عالی باشد. این مشکل معمولا برای کسانی که ورزش می‌کنند رخ می‌دهد. بنابراین، با مصرف کره‌ی بادام زمینی می‌توانید از بروز گرفتگی عضلات در اثر انجام تمرینات سخت جلوگیری کنید.

کره‌ی بادام زمینی مواد مغذی فراوانی دارد. این ماده‌ی خوراکی نه تنها حاوی مقدار زیادی پروتئین است، بلکه چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر هم دارد. بنابراین، از یک سو پروتئین موجود در آن به ساخت عضله کمک می‌کند و از سویی دیگر مواد مغذی لازم برای رشد عضله فراهم می‌شود. در صورتی که تمایل دارید حجم عضلات بدن‌تان را افزایش بدهید مروری بر این مقاله نیز مفید خواهد بود.

مطلب مرتبط: خواص بادام : ۴۲ فایده اثبات شده بادام برای سلامتی، پوست و مو

کره‌ی بادام زمینی همچنین گزینه‌ی مناسبی در منوی غذاها برای شکل دادن به بدن است. تا زمانی که توده عضلانی افزایش می‌یابد، چربی نیز به طور خودکار از بین می‌رود. بنابراین، زمانی که عضلات در تمام قسمت‌های بدن شکل گرفته‌اند، بدن نیز شکل زیباتری خواهد داشت.

سطح پروتئین بالای این ماده‌ی خوراکی سبب می‌شود که خیلی زود احساس سیری کنید. بنابراین، از گرسنه شدن به طور مکرر جلوگیری می‌کند و مانع زیاده‌روی در خوردن غذاها و هله هوله می‌شود. به این ترتیب چربی کم‌تری در بدن تشکیل شده و روند عضله‌سازی تسریع می‌شود. در صورتی که مدام احساس گرسنگی می‌کنید و به دنبال روش‌های درمانی برای این مشکل هستید، مقاله‌ی درمان گرسنگی برای‌تان مفید خواهد بود!

اعتقاد بر این است که هنگام بروز درد یا التهاب در عضلات، کره‌ی بادام زمینی می‌تواند کمک‌کننده باشد. بنابراین، مصرف این ماده‌ی خوراکی راه خوبی برای تسکین درد عضلانی است و سبب می‌شود که درد یا التهاب به سرعت از بین برود.

مطلب مرتبط: خواص بادام زمینی: ۲۹ فایده بادام زمینی برای سلامتی، پوست و مو

با وجود این‌که این ماده‌ی خوراکی طعم خوب و دلپذیری دارد، افراد زیادی هستند که با خوردن آن تجربه‌ی بدی کسب کرده‌اند. بنابراین، در صورتی که می‌خواهید مزایای کره‌ی بادام زمینی را به دست آورید، اما تمایل دارید از بروز هر گونه عوارض جانبی جلوگیری کنید، بهتر است نگاهی به توصیه‌های زیر داشته باشید:

– کره‌ی بادام زمینی عمدتا باعث بروز آلرژی می‌شود. بنابراین، در صورتی که هر گونه خارش و قرمزی پوست را تجربه کردید، بهتر است از مصرف آن پرهیز کنید و به جای آن از سایر مواد غذایی حاوی پروتئین بالا استفاده کنید.

– بهتر است کره‌ی بادام زمینی بدون شکر را انتخاب کنید تا به این ترتیب از بالا رفتن قند خون و ریسک ابتلا به علائم دیابت جلوگیری شود.

– حواس‌تان باشد که همیشه تاریخ انقضا را بررسی کنید تا از بروز عوارض جانبی ناخواسته جلوگیری شود.

– افراد دارای اسید اوریک باید از مصرف این ماده‌ی خوراکی پرهیز کنند زیرا ممکن است سبب بدتر شدن علائم این اختلال در آن‌ها شود.

این هم از مزایای کره بادام زمینی برای بدنسازی و ساخت عضله! به این ترتیب، اگر قصد دارید عضله بسازید و بدن‌تان را شکل بدهید، این ماده‌ی غذایی می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد. علاوه بر این، کره‌ی بادام زمینی حاوی پروتئین بالایی است که نه تنها برای عضلات فایده دارد، بلکه می‌تواند برای برخی دیگر از قسمت‌های بدن مانند سیستم مغز و متابولیسم نیز مفید باشد.

منبع: دکتر هبن

برچسب ها بادام زمینیبدنسازیعضله سازیکره بادام زمینیکره بادام زمینی برای بدنسازی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

وب‌ سایت

بادام زمینی ممکن است طعم مورد علاقه و مطلوب شما باشد. شاید آن را درون یک ظرف بزرگ پر از کره بادام زمینی خامه‌ای دوست داشته باشید که برای سلامتی تان به اندازه ی کیک برنج و کره بادام زمینی خاصیت و فایده دارد، یا در قالب دسرهای بستنی خوشمزه، یا وقتی که با سالاد ترکیب می‌شود و به آن مزه ی قوی و متفاوتی می‌دهد. به هرحال خواص بادام زمینی خام آنقدر زیاد است که این مقاله را به این آجیل خوشمزه اختصاص داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۹ مهمترین فواید و خواص بادام زمینی خام را بدانید.

از طرف دیگر هرچند به نظر می‌رسد بادام زمینی به شکل بو داده، خشک شده، خرد شده، و اشکال دیگر دارای فایده است اما ما می‌توانیم آن را به صورت خام نیز مصرف کنیم. بله شما می‌توانید از خوردن بادام زمینی خام نیز بهره هایی برای سلامتی خود ببرید. آیا از خود می‌پرسید چگونه ممکن است بادام زمینی خام برای سلامتی مفید باشد؟ پس با بازده همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله به پاسخ این پرسش خود دست پیدا کنید.

مطلب مرتبط: خواص توت خشک: ۱۹ فایده توت خشک برای سلامتی از نظر طب چینی

بادام زمینی به داشتن خواص و مزایای بسیار برای سلامتی معروف است چه به صورت پخته مصرف شود چه به صورت خام. در این مقاله، قصد داریم درباره ی مزایای خوردن بادام زمینی خام صحبت کنیم. از طرف دیگر، مزایای خوردن بادام زمینی خام برای سلامتی را به مواد مغذی موجود در این آجیل نسبت می‌دهند. برای شرح و توضیح بیشتر، در ادامه فهرست بالابلندی از مواد مغذی موجود در ۱۴۶ گرم یا یک فنجان بادام زمینی به شما ارائه می‌شود.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

 

چه فهرست بلند بالایی از مواد مغذی، این طور نیست؟ این فهرست می‌تواند اثباتی بر این مدعی باشد که بادام زمینی خام به نوبه ی خود بسیار مفید و مغذی است. بنابراین خوردن آن قطعا برای سلامتی فایده هایی دارد که در ادامه به ۱۳ مورد از آنها اشاره می‌کنیم.

مطلب مرتبط: خواص بادام : ۴۲ فایده اثبات شده بادام برای سلامتی، پوست و مو

از جمله خواص بادام زمینی خام این است که برای سلامت قلب مفید است. این به خاطر آن است که بادام زمینی خام حاوی چربی تک اشباع شده است که می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی مانند ناراحتی عروق کرونر را کاهش دهد. به علاوه، بادام زمینی خام همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است.

از آنجایی که بادام زمینی سرشار از ویتامین E است، خوردن آن به صورت خام برای ما فایده هایی به همراه دارد. همان طور که می‌دانیم، ویتامین E در مبارزه با رادیکال‌های آزاد بسیار مفید و خوب عمل می‌کند. و همان طور که مطلع هستیم رادیکال‌های آزاد عامل اصلی رشد سلول‌های سرطانی هستند. بنابراین، مصرف منظم بادام زمینی خام در کنار داشتن سبک زندگی سالم در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی بسیار مفید است.

بادام زمینی خام مقدار مناسبی پروتئین و آمینو اسید برای بدن شما فراهم می‌آورد. هرچند این مقدار هرگز با پروتئین و آمینو اسید موجود در ماهی برابری نمی‌کند، اما برای بدن شما کفایت می‌کند. پروتئین حاصل از بادام زمینی خام می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. به علاوه، آمینو اسیدها در ترمیم و حفظ بافت بدن نقش برجسته‌ای دارند. سوای پروتئین، بادام زمینی خام قادر است مقدار مناسبی مس تامین کند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

یکی از فایده‌های خوردن بادام زمینی خام آن است که می‌تواند قند خون را تنظیم کند. معروف است که بادام زمینی خام از نوع پخته یا بوداده ی آن مواد معدنی بیشتری دارد. این مورد درباره ی میزان منگنز نیز صدق می‌کند. بادام زمینی خام قادر است منگنز کافی بدن تان را فراهم کند که نقش بزرگی در تنظیم قند خون ایفا می‌کند. در این صورت، ریسک ابتلای شما به بیماری‌های دیابت نوع ۲ پایین می‌آید.

بادام زمینی خام سرشار از مواد معدنی است. یکی از مواد معدنی موجود در بادام زمینی که احتمال دارد برای تنظیم کلسترول مفید باشد مس است. مس قادر است سطح کلسترول را با پایین آوردن سطوح کلسترول بد و افزایش سطوح کلسترول خوب کنترل کند.

تحقیقات اثبات کرده است آدم هایی که حداقل دو بار در هفته بادام زمینی خام می‌خورند نسبت به کسانی که هرگز بادام زمینی مصرف نمی‌کنند احتمال بسیار کمتری وجود دارد که به اضافه وزن دچار شوند. این به خاطر آن است که بادام زمینی خام غنی از فیبر رژیمی است که برای کمک به دستگاه گوارشی مفید است، و البته سوخت و ساز عادی را حفظ می‌کند، در نتیجه اضافه وزن چندانی پیدا نخواهید کرد.

فایده ی دیگر خوردن بادام زمینی خام برای سلامتی تقویت استخوان‌ها است. همان طور که می‌دانیم، می‌توانیم از مصرف بادام زمینی خام مواد معدنی لازم را تامین کنیم. یکی از مواد معدنی مفید برای استخوان‌ها مس است. علاوه بر اهمیت آن در بهبود سیستم ایمنی بدن، مس همچنین در حفظ قدرت و استحکام استخوان‌ها نیز نقش چشمگیری دارد. این ماده قادر است به تقویت استخوان‌ها کمک کند.

همان طور که در تحقیق‌ها و بررسی‌های صورت گرفته پی برده اند، می‌توانیم از هر اونس بادام زمینی خام ۳۴۲ میکروگرم مس به‌دست آوریم. از طرف دیگر، از بادام زمینی سرخ شده با روغن، فقط می‌توانیم ۱۵۱ میکروگرم مس به‌دست آوریم. می‌توان نتیجه گرفت که مصرف بادام زمینی خام مقدار بهتر و بیشتری از مس را فراهم می‌آورد که برای سلامتی ما حائز اهمیت است.

علاوه بر مس، منیزیم نیز یکی از مواد معدنی موجود در بادام زمینی خام است. منیزیم برای حفظ سلامت استخوان‌ها بسیار مهم است چون این ماده عامل ترمیم سریع ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند. درست مانند سایر انواع آجیل ها، بادام زمینی نیز برای بازسازی ماهیچه‌ها خوب است.

ناراحتی سنگ صفرا وقتی به وجود می‌آید که ماده‌ای سفت و ساخته شده از کلسترول و بیلی روبین در کیسه ی صفرا تشکیل می‌شود. در نتیجه، کیسه صفرا قادر نیست خوب عمل کند. نشانه ی سنگ صفرا درد شدید در قسمت فوقانی شکم است. در این صورت، خوردن بادام زمینی خام می‌تواند از شکل گیری سنگ صفرا جلوگیری کند.

در مطالعه‌ای نشان داده شده است که خوردن ۱ اونس بادام زمینی در هفته می‌تواند خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش دهد. این مطالعه به مدت ۲۰ سال انجام شده است.

مطلب مرتبط: خواص فندق: ۳۰ فایده فندق برای سلامتی، پوست و مو

بادام زمینی به خصوص بادام زمینی خام حاوی فولات است. همان طور که می‌دانیم، فولات برای باروری و بارداری زنان مفید و ضروری است. بادام زمینی در طول بارداری فواید بسیاری برای سلامت بدن به همراه دارد. در مطالعه‌ای نشان داده شده است که مصرف ۴۰۰ میکرو گرم فولات در روز به طرز چشمگیری به رشد جنین و سلامت نوزاد تازه متولد شده کمک می‌کند.

گفته می‌شود بادام زمینی یک خوراکی مفید برای تقویت بنیه و توان مردها است. این خوراکی قادر است بنیه ی مردها را در رختخواب افزایش دهد و باعث شود بیشتر در نزدیکی‌ها دوام بیاورید. چه خوراکی طبیعی خوبی برای تقویت قدرت مردانگی! مصرف این خوراکی از خوردن داروهای شیمیایی که ممکن است عوارض جانبی بسیاری برای کل بدن به همراه داشته باشند بهتر است.

یکی از آمینو اسیدهای موجود در بادام زمینی خام برای سلامت ذهنی بسیار مفید است. این ماده اسید پانتوتنیک است، که برای تشکیل سروتونین بسیار مهم است. در واقع ماده ی شیمیای مغزی است که بر رفتار و رحیه تاثیر می‌گذارد. هر چه سروتونین کمتری تولید شود، احساس افسردگی بیشتری را ممکن است تجربه کنید. در نتیجه، بهتر است که به طور منظم بادام زمینی خام مصرف کنید تا روحیه ی خوب را در خود حفظ کنید و از افسردگی به دور بمانید.

درست به همان اندازه که بادام‌های گرمسیری برای مغز مفید هستند می‌توانیم از مزایای خوردن بادام زمینی خام برای سلامتی نیز بهره ببریم. به چند دلیل گفته می‌شود که بادام زمینی خوراکی مناسبی برای مغز به شمار می‌رود. یکی از دلایل آن است که بادام زمینی، به خصوص نوع خام آن، حاوی سطح بالایی از ویتامین B است. در این مورد، ویتامین B۳ یا نیاسین موجود در بادام زمینی خام در تقویت قدرت حافظه و بهبود عملکرد مغزی نقش قابل ملاحظه‌ای دارند.

بادام زمینی دارای ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است، بنابراین یکی از خواص بادامزمنیی خام برای سلامتی این است که منبع خوبی از انرژی است.

مطلب مرتبط: خواص بادام هندی: ۲۵ خاصیت و بادام هندی برای سلامتی و درمان+مضرات

ویتامین E موجود در بادام زمینی به حفظ انسجام غشای مخاطی سلول و پوست کمک می‌کند. این ویتامین، در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب می‌شوند، از پوست محافظت می‌کند.

یک یاز بهترین خواص بادام زمینی خام برای سلامتی این است که می‌تواند خطر سرطان روده بزرگ را، مخصوصا در زنان، کاهش دهد. مصرف بادام زمینی مي‌تواند خطر سرطان روده بزرگ را در زنان تا ۵۸٪ و در مردان تا ۲۷٪ کاهش دهد. این یکی از بهترین خواص بادام زمینی خام برای زنان است.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

از جمله خواص بادام زمینی خام این است که به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب می‌تواند عملکرد سلول‌های مغز را بهبود بخشد. به این ترتیب می‌تواند به رفع استرس و نوسانات خلق و خو کمک کند.

بادام زمینی، مواد مغذی زیادی دارد که برای حفظ سلامت مو بسیار مفیدند. بادام زمینی، مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ دارد که سلامت پوست سر و فولیکول‌های مو را افزایش داده و رشد مو را بهبود می‌بخشد.

مطلب مرتبط: خواص گردو : ۲۵ فایده گردو برای سلامتی که نمی‌دانستید

از جمله خواص بادام زمینی خام برای پوست این است که مواد لازم برای تولید کلاژن را تأمین می‌کند. بادام زمینی، مقدار قابل توجهی ویتامین C دارد که برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن برای حفظ تاندون‌ها، پوست و غضروف ضروری است. این ویتامین، سفتی و انعطاف‌پذیری پوست را تامین کرده و آن را جوان می‌کند.

بله ما می‌توانیم با خیال راحت بادام زمینی خام مصرف کنیم. اما باید از احتمال تشکیل مقدار کمی آفلاتوکسین بر اثر مصرف بادام زمینی آگاه باشید. این یک نوع ماده ی سمی است که ممکن است بر عملکرد کبد تاثیر بگذارد. بنابراین، ما باید به میزان مصرف بادام زمینی خام خود توجه داشته باشیم.

به عنوان مثال، می‌توانیم یک مشت بادام زمینی خام را چند بار در هفته مصرف کنیم تا مزایایی را که خوردن آن برای سلامتی ما دارد به‌دست آوریم. شما همچنین می‌توانید از بادام زمینی خام در سالاد سبزیجات یا در ترکیب با میوه‌های خشک شده استفاده کنید. ترکیب بادام زمینی و میوه‌های خشک شده قطعا فواید خوبی برای سلامتی شما به همراه خواهد داشت.

منبع: drhealthbenefits

 

برچسب ها drhealthbenefitsبادام زمینیبادام زمینی خامخواص بادام زمینیخواص بادام زمینی خامخواص خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هافواید بادام زمینی خام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مدل های ایرانی در خارج از کشور
  • دیدگاه

    وب‌ سایت

    

    بادام زمینی پر از چربی های سالم و پروتئین مرغوب است

     

    بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین است

    خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    خوردن بادام زمینی و همچنین انواع دیگر آجیل ها ممکن است در برابر بیماری های قلبی محافظت کنند

    مسمومیت جدی با آفلاتوکسین می تواند منجر به نارسایی کبد و سرطان کبد شود

    اینجا همه چی نصف قیمته!!

    مشاوره روشهای درمان بواسیر/تماس بگیرید

    ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

    درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

    ترفندهای کارآمد برای ترک سیگار

    خریدغیرحضوری جدیدترین پالتوهای بچگانه

    کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

    درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه

    دیگه نگران به هم ریختن موهات نباش

    مدتهاست از مشکلات مقعدی رنج میبرید؟

    صفر تا صد یک شغل پولساز برای خانم ها

    تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

    از بیماری دردناک هموروئید خلاص شوید

    تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    خانه » تغذیه » بادام زمینی منبعی از مواد معدنی و انرژی زا برای بدنسازی ، فواید ، ارزش غذایی

     

    بادام زمینی از خانواده ، نخود فرنگی و عدس است، گل های آن بر روی زمین و بادام ، در زیر زمین رشد میکند.

    بادام زمینی نشان داده است که به دلیل داشتن نیاسین از مبتلاء شدن افراد به بیماری آلزایمر(فراموشی) جلوگیری می‌نماید.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

     روغن ان ، ملین و رفع کننده یبوست می باشد.

     از نظر خواص، شبیه روغن زیتون می باشد.

     

    یک واحد معادل ۲ قاشق این زیر مغذی است که تقریباً به اندازه انگشت شست شما است.

    منبع بسیار خوبی از پتاسیم- اسید فولیک- نیاسین- اسید پانتوتنیک- فسفر- منیزیم- روی و ویتامینB1 می باشد.
    کره این زیر مغذی منبع ویتامینB6- اسید فولیک- فسفر- منیزیم- روی و پتاسیم است

    همچنین منبع بسیار خوب و عالی نیاسین می باشد.

     

    طی یک مطالعه در یکی از دانشگاه های آمریکا،

    اثرات رژیم غذایی حاوی این زیر مغذی و کره آن در کاهش کلسترول خون، با میانگین رژیم غذایی آمریکایی ها مقایسه شد.

    نتایج نشان داد که خطر بیماری های قلبی با مصرف متناوب و مکرر آن ( هر بار به مقدار کم) کاهش می یابد.

     

    فایده مهم کره بادام زمینی این است که از چربی سالم بوجود آمده است.

     

     

    کره آن حاوی چربی های اشباع نشده، مواد مغذی است که به کاهش سطوح کلسترول مضر و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک میکند.

    ترکیبات موجود در کره این زیر مغذی از تنگ شدن عروق پیشگیری میکند.

     

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    میتونید مطالب مارو از طریق

    کانال تلگرام دنبال کنید

    اگه دنبال برنامه های بدنسازی هستی…

    میتونی کلی از اونا رو

    کاملا رایگان اینجا پیدا کنی

    اگه مارو خیلی دوست داری ، حمایتمون کن ، اگه یکمی دوست داری ، همیشه بهمون سر بزن ، اگه اصلا دوست نداری ، بجاش ما کلی تو رو دوست داریم ، ازمون انتقاد کن که بهتر بشیم.

    تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397

    صفحه اصلی » تغذیه و سلامت 🔥 » تغذیه 🔥 » بادام زمینی: طبع، مضرات و خواص برای مو، کبد چرب، بدنسازی، مغز، پوست

    بادام زمینی : در این مقاله از بخش تغذیه و خواص خوراکی ها و آجیل ها در وبسایت ویکی ویو به بادام زمینی, طبع بادام زمینی, خواص بادام زمینی, خواص بادام زمینی برای مو, بادام زمینی و کبد چرب, خواص بادام زمینی در بدنسازی, خواص بادام زمینی برای مغز, بادام زمینی چاق کننده است, بادام زمینی برای پوست صورت, مضرات بادام زمینی, کاشت بادام زمینی, فواید بادام زمینی می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

    اگر درباره این مقاله اطلاعات مفید یا تجربه ای دارید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

    بادام زمینی, طبع بادام زمینی, خواص بادام زمینی, خواص بادام زمینی برای مو, بادام زمینی و کبد چرب, خواص بادام زمینی در بدنسازی, خواص بادام زمینی برای مغز, بادام زمینی چاق کننده است, بادام زمینی برای پوست صورت, مضرات بادام زمینی, کاشت بادام زمینی, فواید بادام زمینیخواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    طبع بادام زمینی گرم و تر است.

    طبع بادام زمینی

    بادام زمینی ها عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی مثل آلزایمر و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد.

    زنان به طور کلی بیشتر درمعرض چاقی در مراحل مختلف زندگی هستند.

    این می تواند پس از حاملگی یا تغییرات هورمونی، یائسگی یا افسردگی باشد و مشاهده می شود زنانی که کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حداقل دو باردر هفته دارند، ریسک کمتری در چاقی دارند.

    خواص بادام زمینی

    برای جلوگیری از چاقی، توصیه می شود به طور منظم بادام زمینی بخورید.

    آن ها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب پز می شوند فعال تر می شوند.

    جنیستین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند. بادام زمینی باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

    پوست بادام زمینی منبع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند و دارای محتوای بالای فیبر رژیمی هستند.

    انواع مختلف پوست بادام زمینی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند.

    اضافه کردن کره بادام زمینی و غیره به رژیم غذایی روزانه می تواند محتوای غذایی را افزایش دهد.

    فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهم ترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم و قوی است.

    آن ها تقویت کننده های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.

    علت اصلی افسردگی سطوح پایین سروتونین است.

    تریپتفون موجود در بادام زمینی ها، ترشح مواد شیمیایی را افزایش می دهد و در نتیجه به مبارزه با افسردگی کمک می کند.

    در نظر گرفته می شود برای جلوگیری از این بیماری های خطرناک، حداقل دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی هفتگی به تناسب و سلامت کمک می کند.

    مصرف ۱٫۵ اونس روزانه بادام زمینی ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

    بادام زمینی ها غذای سالمی هستند و منبع خوب ویتامین B هستند.

    بادام زمینی ها سرشار از نیاسین است وافرادی که غذاهای غنی از نیاسین (ویتامین ب۳)می خورند، یعنی ویتامین ب۳ احتمال کمتری دارد که اختلالات مربوط به حافظه نظیر بیماری آلزایمر را بگیرند.

    نیاسین در کره بادام زمینی وجود دارد به بهبود چنین سلول های عصبی کشنده کمک می کند.

    پلی فنولیک در غلظت های بالا بادام زمینی وجود دارند.

    اسید کوماریک توانایی کاهش خطر سرطان معده را دارد.

    این کار به کاهش سلولهای سرطانی کمک می کند.

    سرطان روده تا ۵۸ درصد در زنان و ۲۷ % در مردان با مصرف بادام زمینی کاهش میابد.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی ها و کربو هیدرات ها از طریق منگنز که در بادام زمینی ها یافت می شود کمک می کند.

    سطح قند خون در بدن انسان تنظیم می کند.

    اسید فولیک تولد کودکان مبتلا به اختلال عصبی جدی یا نقص لوله عصبی را کاهش می دهد.

    اگر مصرف بادام زمینی در دوران بارداری یا قبل از آن انجام شود، احتمال بیماری تا ۷۰ درصد کاهش می یابد.

    این آجیل خوشمزه موجب گشاد شدن رگ های بدن و تسهیل جریان خون می شود و از لخته شدن خون و سکته مغزی جلوگیری می کند.

    بادام زمینی برای تقویت ریه و طحال مفید است و کلسترول خوب خون را بالا می برد.

    بادام زمینی درد معده را از بین می برد و به عنوان نرم کننده سینه استفاده می شود و سرفه خشک را برطرف می کند.

    شیر را در مادران شیر ده زیاد می کند و بسیار مقوی است.

    به خاطر دارا بودن چربی و کالری زیاد، به افراد چاق توصیه می شود که به اندازه کم ار آن بخورند.

    بیشتر از ۱ مشت بادام زمینی موجب افزایش وزن می گردد.

  • عکس زیبا برای پروفایل تلگرام پسرونه
  • روغن بادام زمینی، ملین و رفع کننده یبوست می باشد.

    بادام زمینی دارای ویتامین، مواد معدنی، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است، بنابراین منبع خوبی از انرژی است.

    بادام زمینی، کلسترول بد را پایین آورده و کلسترول خوب را بالا می‌برد. بادام زمینی، اسیدهای چرب تک غیر اشباع و به ویژه اسید اولئیک دارد که از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.

    بادام زمینی، سرشار از پروتئین است.

    اسیدهای آمینه موجود در آن برای رشد بدن مناسب هستند.

    آنتی اکسیدان‌های پلی فنولی، به میزان زیادی در بادام زمینی وجود دارند.

    اسید پی-کوماریک، با کاهش تولید نیتروس آمین سرطان‌زا، توانایی کاهش خطر سرطان معده را دارد.

    آنتی اکسیدان پلی فنولی – رزوراترول -موجود در بادام زمینی، از بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها، بیماری‌های عصبی و عفونت‌های ویروسی یا قارچی جلوگیری می‌کند.

    آنتی اکسیدان رزوراترول موجود در بادام زمینی با افزایش تولید نیتریک اکسید ، از سکته قلبی جلوگیری می‌کند.

    بادام زمینی، آنتی اکسیدان بالایی دارد.

    خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    این آنتی اکسیدان‌ها در زمان جوشانده شدن بادام زمینی، فعال‌تر می‌شوند.

    افزایش دو لایه‌ای در بیوچانین-A و افزایش چهار لایه‌ای در ژنیستئین ایجاد می‌شود.

    این، آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد.

    مس ماده معدنی است که کمک می‌کند تا رنگ دانه‌ موهای شما سلامت بماند بنابراین اگر کسانی که موهای سفید دارند و داشتن موهای سیاه برای آنها همواره آرزو است بادام زمینی بخورند که سرشار از مس است؛ این افراد می‌توانند دوباره موهایی سیاه داشته باشند و این آرزوی آنها تحقق یابد.

    مصرف بادام زمینی برای کسانی که همواره آرزو دارند موهای سیاه داشته باشند مفید است.

    خواص بادام زمینی برای مو

    بادام می‌تواند ۲۵ درصد از میزان مورد نیاز منیزیم بدنتان در روز را تأمین کند.

    جالب است بدانید که ریزش مو هم اغلب به کمبود منیزیم ارتباط دارد.

    در حقیقت یک چهارم فنجان بادام، می‌تواند ۴۵درصد منیزیم و ویتامین E مورد نیاز بدن شما را فراهم کند، که هر دوی این‌ها برای رشد سالم موها و پوستتان مفید است.

    حتی چند قطره روغن بادام، سرشار از ویتامین D و E است.

    هنگامی که این روغن را به پوست سرتان ماساژ می‌دهید، پوست سر و کاتیکل‌های موهایتان تغذیه می‌شوند و نتیجتاً رشد پیدا خواهند کرد.

    حداقل هفته‌ای یکبار از روغن بادام استفاده کنید تا موهایی قوی‌تر، سالم‌تر و درخشان‌تر داشته باشید.

    موهای خشک تمایل دارد تا دچار موخوره شود، بشکند و وز بشود.

    در این شرایط ریزش مو و مشکلات دیگر نیز ممکن است به سراغ شما بیاید.

    بادام حاوی مواد مغذی فراوانی است که ویتامین B مهم‌ترینشان است.

    این ویتامین نیز از ریزش مو، وز شدگی و موخوره جلوگیری کرده و کیفیت موهایتان را ارتقا می‌دهد

    بادام سرشار از پروتئین است.

    پروتئین هم به ترمیم آسیب‌ها و آسان کردن روند رشد مو کمک می‌کند.

    هنگامی که شما بادام می‌خورید یا از شیر یا روغنش استفاده می‌کنید، موهایتان را تغذیه می‌کند.

    از آجیل‌ها نرم کننده‌هایی عالی بدست می‌آید.

    هنگامی که موهایتان را با شیر بادام ماساژ می‌دهید، سلول‌های مرده‌ی پوست سرتان نیز از بین می‌رود.

    اینکار باعث می‌شود تا فولیکول‌های موهایتان تمیز شوند و سریع‌تر و راحت‌تر رشد کنند.

    همچنین موهایتان نیز تقویت می‌شود.

    بادام حاوی مقدار زیادی آهن است.

    آهن، توانایی جابجایی اکسیژن توسط خون به تمام نقاط بدن از جمله پوست سرتان را بهبود می‌بخشد.

    در دراز مدت، این اتفاق نیز باعث خواهد شد موهایتان رشد بهتری داشته باشد.

    نرم کردن و آبرسانی به موها یک نیازمندی مهم است.

    یک نرم‌کننده‌ی طبیعی بی‌خطر است و دوباره رطوبت و مواد مغذی را به موها بازگردانده و موهایتان را درخشان، قوی و نرم نگاه می‌دارد.

    از بادام می‌توان یک نرم کننده‌ی عالی ساخت.

    چند بادام را در طول شب در کاسه‌ای آب بیندازید.

    صبح آن‌ها را له کرده و کمی روغن زیتون به آن بیفزایید.

    اگر برایتان ممکن بود این ماسک را به طور منظم به موها و پوست سرتان بمالید.

    این نرم کننده، یک غذای معجزه آسا برای موهای شماست.

    بادام‌هایی را بخیسانید و خمیر بدست آمده از آن را فردا صبحش به موهایتان بمالید.

    اگر این کار را دائماً تکرار کنید خواهید دید که موهایتان درخشنده‌تر شده است، چرا که مستقیماً روی ریشه‌ی موهایتان کار کرده است.

    بادام به هر شکلی که باشد، برای داشتن موها، پوست و بدنی سالم یک خوراکی مهم بحساب می‌آید.

    این دانه گیاهی مقادیر بالای چربی‌های غیر اشباع و مفید برای سلامتی بدن دارد که مصرف آنها هیچ آسیبی به کبد و ارگان‌های حیاتی بدن نمی‌رساند.

    جالب است بدانید در ۳۰ گرم بادام زمینی حدود ۱۴ گرم چربی وجود دارد، که بیش از ۱۱ گرم آن چربی غیر اشباع است.

    این چربی‌ها از مفید‌ترین چربی‌های خوراکی هستند و تقریباً در اغلب دانه‌های گیاهی از جمله بادام زمینی یافت می‌شوند.

    مصرف بادام زمینی باعث کاهش کل کلسترول و کاهشLDL یا کلسترول بد خون می‌شود.

    همچنین مصرف این دانه گیاهی همزمان به حفظ و نگهداری HDL یا کلسترول خوب کمک خواهد کرد.

    بادام زمینی و کبد چرب

    از این رو مصرف منظم و مستمر آن برای افراد مبتلا به کبد چرب و اضافه وزن مفید است.

    ۸۵ درصد چربی موجود در بادام زمینی، چربی غیر اشباع (خوب) است

    که ۵۰ درصد آن چربی های غیراشباع مونو و ۳۵ درصد چربی‌های غیراشباع پلی است.

    این چربی‌ها کلسترول خون را پائین می‌آورند و از این طریق، علاوه بر سلامت قلب برای درمان کبد چرب مؤثرند.

    اندام‌های داخلی بدن نظیر کبد نیاز به چربی‌های خوب و غیر اشباع دارند تا بتوانند املاح و ویتامین‌های لازم را دریافت و جذب کنند.

    بادام زمینی علاوه بر اینکه حاوی مقادیر بالای چربی‌های غیر اشباع و مفید برای سلامتی بدن است که هیچ آسیبی به کبد و ارگان‌های حیاتی بدن نمی رساند، همزمان سهم قابل توجهی از پروتئین‌های گیاهی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان را تامین می‌کند.

    از دیگر خواص بادام زمینی برای پیشگیری از بیماری کبد چرب، مهار اشتهای کاذب است.

    به این ترتیب با مصرف چند عدد بادام زمینی در طول روز به فواصل معین و دریافت مواد مغذی ضروری و احساس سیری، میل به خوردن تنقلات ناسالم و پر خوری که از عوامل اصلی ابتلا به کبد چرب است، به شدت کاهش می‌یابد.

    مصرف بادام زمینی باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود

    در نتیجه بدن انرژی بیشتری مصرف نموده و برای تامین انرژی مازاد از چربی‌های ذخیره و انباشته شده در سایر اندام‌ها، استفاده می‌کند.

    بادام زمینی و کره تهیه شده از آن، فاقد چربی‌های ترانس هستند

    چربی های اشباع و ترانس، هر دو باعث افزایش کلسترول خون می شوند که یکی از عوامل ایجاد کبد چرب است.

    تحقیقات نشان داده مواد انتی اکسیدان و ویتامین‌ها از جمله ویتامین ای در درمان کبد چرب مفید هستند.

    بادام زمینی نیز نظیر سایر اجیل‌ها حاوی مقادیر بالایی از ویتامین ای است.

    ویتامین E اثر ضد اکسیدان دارد و می‌‌تواند با افزایش سوخت و ساز چربی‌‌ها در درمان کبد چرب مورد استفاده قرار گیرد.

    تقریبا همه می‌دانند که کره‌ بادام زمینی یکی از منابع عالی پروتئین است.

    میزان پروتئین موجود در این ماده‌ی خوراکی به حدی بالا است که می‌تواند نیاز روزانه‌ی بدن را تامین کند.

    بنابراین با خوردن کره‌ی بادام زمینی، پروتئین کافی را به بدن‌تان می‌رسانید و در نتیجه به روند عضله‌ سازی کمک می‌کنید.

    خواص بادام زمینی در بدنسازی

    سطح بالای پروتئین که توسط بدن جذب می‌شود می‌تواند به رشد عضلات منجر شود.

    این روند می‌تواند به طور خودکار توده‌ی عضلانی را برای افزایش اندازه عضلات افزایش دهد.

    علاوه بر این، کره‌ی بادام زمینی می‌تواند به سفتی عضلات نیز کمک کند و آن‌ها را روی فرم نگه دارد.

    بنابراین، شایع است که ورزشکاران برای حفظ توده‌ی عضلانی خود این ماده‌ی خوراکی را هر روز مصرف می‌کنند.

    مصرف کره‌ی بادام زمینی به طور روزانه سبب می‌شود که متابولیسم بدن بهبود بیابد.

    این ماده‌ی خوراکی می‌تواند به افزایش میزان سوخت و ساز بدن کمک کند، روندی که در نهایت منجر به سوختن چربی بیش‌تر و تبدیل آن به انرژی می‌شود.

    این اثر کره‌ی بادام زمینی به ایجاد ساختار عضلانی بهتر و بزرگ‌تر کمک خواهد کرد.

    البته راه‌های دیگری هم برای افزایش متابولیسم بدن وجود دارد.

    در صورتی که تمایل دارید با این روش‌ها آشنا شوید، این مقاله را بخوانید!

    زمانی که سیستم متابولیسم بدن بهتر عمل می‌کند، بدن می‌تواند به طور خودکار می‌تواند چربی بیش‌تری را برای تولید انرژی بسوزاند.

    بنابراین، مصرف روزانه‌ی مقداری از این کره، به از بین رفتن چربی در ناحیه‌ی عضلات کمک می‌کند، و باعث بهبود توده‌ی عضلانی و ساختار عضلات می‌شود.

    زمانی که بدن چربی ندارد، با ورزش کردن وارد روند عضله‌سازی می‌شود و به این ترتیب عضله می‌تواند به درستی شکل بگیرد.

    یکی دیگر از مزایای استفاده از کره بادام زمینی برای بدنسازی این است که به عضلات قدرت می‌دهد.

    در واقع این ماده‌ی خوراکی می‌تواند عضله را بزرگ‌تر و قدرتمندتر کند.

    بنابراین، می‌تواند عضلاتی فراهم کند که قادر به انجام کار سخت هستند.

    این ماده‌ی خوراکی را در کنار خوراکی‌های دیگر مصرف کنید تا عضلاتی قوی و محکم و در عین حال زیبا بسازید!

    اعتقاد بر این است که پروتئین کره‌ی بادام زمینی می‌تواند برای جلوگیری از گرفتگی عضلانی عالی باشد.

    این مشکل معمولا برای کسانی که ورزش می‌کنند رخ می‌دهد.

    بنابراین، با مصرف کره‌ی بادام زمینی می‌توانید از بروز گرفتگی عضلات در اثر انجام تمرینات سخت جلوگیری کنید.

    کره‌ی بادام زمینی مواد مغذی فراوانی دارد.

    این ماده‌ی خوراکی نه تنها حاوی مقدار زیادی پروتئین است، بلکه چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر هم دارد.

    بنابراین، از یک سو پروتئین موجود در آن به ساخت عضله کمک می‌کند و از سویی دیگر مواد مغذی لازم برای رشد عضله فراهم می‌شود.

    کره‌ی بادام زمینی همچنین گزینه‌ی مناسبی در منوی غذاها برای شکل دادن به بدن است.

    تا زمانی که توده عضلانی افزایش می‌یابد، چربی نیز به طور خودکار از بین می‌رود.

    بنابراین، زمانی که عضلات در تمام قسمت‌های بدن شکل گرفته‌اند، بدن نیز شکل زیباتری خواهد داشت.

    سطح پروتئین بالای این ماده‌ی خوراکی سبب می‌شود که خیلی زود احساس سیری کنید.

    بنابراین، از گرسنه شدن به طور مکرر جلوگیری می‌کند و مانع زیاده‌روی در خوردن غذاها و هله هوله می‌شود.

    به این ترتیب چربی کم‌تری در بدن تشکیل شده و روند عضله‌سازی تسریع می‌شود.

    در صورتی که مدام احساس گرسنگی می‌کنید و به دنبال روش‌های درمانی برای این مشکل هستید، مقاله‌ی درمان گرسنگی برای‌تان مفید خواهد بود!

    اعتقاد بر این است که هنگام بروز درد یا التهاب در عضلات، کره‌ی بادام زمینی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

    بنابراین، مصرف این ماده‌ی خوراکی راه خوبی برای تسکین درد عضلانی است و سبب می‌شود که درد یا التهاب به سرعت از بین برود.

    بادام زمینی منبع سرشار از پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی می باشد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون هستند،در این مقاله شما را خواص شگفت انگیز بادام زمینی برای تقویت مغز و یادگیری بیشتر آشنا می کنیم.

    مطالعه جدید نشان می دهد مصرف روزانه مغزیجات آجیلی نظیر بادام زمینی و پسته می تواند فرکانس امواج مغزی مرتبط با شناخت، بهبود بیماری، یادگیری، حافظه و حفظ چاپکی ذهن را ارتقاء بخشد.

    خواص بادام زمینی برای مغز

    به گزارش خبرنگار مهر، مطالعات قبلی اثبات کرده اند که مغزیجات آجیلی نقش مهمی در حفاظت از قلب، مقابله با سرطان، کاهش التهاب و آهسته کردن روند پیری دارند.

    در مطالعه جدید، تاثیرات مصرف منظم شش گونه مغز آجیلی شامل بادام، بادام هندی، بادام زمینی، پیکن (گردوی گرمسیری بومی آمریکا)، پسته و گردو بررسی شد.

    نوار مغز یا الکتروانسفالوگرام (EEG) بر روی شرکت کنندگانی که مغزیجات آجیلی خورده بودند انجام شد تا قدرت سیگنال های موج مغز اندازه گیری شود.

    نتایج نشان داد پسته موجب تولید بیشترین واکنش موج گاما می شود که در پردازش شناختی، حفظ اطلاعات، یادگیری، ادراک و حرکت سریع چشم در طول خواب نقش اساسی دارد.

    از سوی دیگر، بادام زمینی که جزء حبوبات رده بندی می شود، موجب تولید بالاترین واکنش دلتا می شود که با سیستم ایمنی سالم، التیام طبیعی زخم های بدن و خواب عمیق مرتبط است.

    لی برک، پژوهشگر ارشد از موسسه دین آمریکا، در این باره می گوید: «یافته های این مطالعه به خوبی اثبات کرد که مغزیجات آجیلی همان اندازه که برای سلامت بدن مفید هستند برای عملکرد مغز هم خوب هستند.»

    تمامی مغزیجات آجیلی دارای میزان بالا آنتی اکسیدان های سودمند هستند و گردو حاوی بالاترین میزان آنتی اکسیدان در بین تمامی مغزیجات است.

    اگر در مورد کالری موجود در غذاها ها حساس هستید ، بهتر است در مورد بادام زمینی مطمئن باشید.

    این ماده غذایی طبیعی پر کالری است اما تاثیری بر وزن بدن و یا سایر عوارض سوء ناشی از مواد پر کالری ندارد.

    این منبع پر کالری به خاطر داشتن فیبر، پروتئین و چربی های سالم یکی ازمفید ترین خوراکی های موجود می باشد.

    بادام زمینی چاق کننده است

    در دیگر خواص تغذیه ای آن عبارتند از :

    ۱- چربی و کالری آن تماما توسط بدن جذب نمی شود.

    ۲- چربی آن بهتر از سایر چربی ها سوخته می شود.

    یعنی بدن چربی غیر اشباع این ماده غذایی را بهتر از سایر چربی های اشباع شده می تواند تجزیه کند.

    یکی دیگر از خواص منحصر به فرد این منبع مغذی این است که باعث آزاد شدن ماده شیمیایی دوپامین نمی شود.

    ۳- بادام زمینی دارای مقادیر زیادی روی است

    لازم به ذکر است که دوپامین نوعی ماده شیمیایی با خاصیت مفرح است که در نتیجه مصرف بعضی غذاها(مثل شکلات ) در بدن تولید می شود.

    آزاد شدن دوپامین در بدن منجر به ایجاد حس هوشیاری و شادی می کند اما به محض کاهش سطح آن مجددا باید همان ماده محرک تولید را خورد و همین مسئله منجر به بروز چاقی می شود.

    گفتنی است که سایر آجیل ها نظیر بادام و مغزگردو نیز خاصیتی مشابه دارند.

    ارزش غذایی بادام زمینی (Mungfali) آن ها کربوهیدراتی کمی دارند و غنی از مواد مغذی هستند.

    بادام زمینی منبع بسیار عالی از پروتئین نیز هست.

    همچنین شامل بیوتین ،نیاسین ،فولات ، منگنز، ویتامین ایی ،تیامین ، فسفر و منیزیم همه اینها برای بدن و ذهن سالم بسیار مهم هستند.

    ارزش غذایی برای هر ۱۰۰ گرم

    ۵۶۷ کالری ۴۹ گرم چربی کامل ۱۸ میلی گرم سدیم ۷۰۵ میلی گرم پتاسیم ۱۶ گرم کربوهیدرات کل ۲۶ گرم پروتئین ارزش غذایی بادام زمینی

    تمام خواص و فواید بادام زمینی برای زیبایی ، سلامتی و درمان بیماری ها بیماری های قلبی عروقی، بیماری آلزایمر، و عفونت:

    بادام زمینی ها عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد.

    بدون کربوهیدرات: زنان به طور کلی بیشتر درمعرض چاقی در مراحل مختلف زندگی هستند.

    این می تواند پس از حاملگی یا تغییرات هورمونی، یائسگی یا افسردگی باشد و مشاهده می شود زنانی که کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حداقل دو باردر هفته دارند، ریسک کمتری در چاقی دارند.

    برای جلوگیری از چاقی، توصیه می شود به طور منظم بادام زمینی بخورید.

    آن ها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب پز می شوند فعال تر می شوند.

    جنیستین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند.

    بادام زمینی باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

    ویتامین E موجود در بادام زمینی به حفظ انسجام غشای مخاطی سلول و پوست کمک می‌کند.

    این ویتامین، در برابر رادیکال‌های آزاد که باعث آسیب می‌شوند، از پوست محافظت می‌کند.

    بادام زمینی برای پوست صورت

    خواص ضد التهابی بادام زمینی، اختلالات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما را درمان می‌کند.

    اسیدهای چرب موجود در بادام زمینی، تورم و قرمزی پوست را نیز کاهش می‌دهند.

    بادام زمینی، دارای ویتامین E، روی و منیزیم است که پوست را درخشان کرده و با باکتری‌های عامل آکنه مبارزه می‌کند.

    پروتئین بادام زمینی به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند.

    بادام زمینی، مقادیر مناسبی اسیدهای چرب دارد که برای سلول‌های عصبی مغز ضروری هستند.

    این خاصیت به رفع استرس و نوسانات خلق و خو کمک کرده و در نتیجه از مشکلاتی مانند چین و چروک، خطوط و بی طراوتی پوست جلوگیری می‌کند.

    فیبر موجود در مغزها برای دفع سموم و مواد اضافی ضروری است.

    سموم موجود در بدن، در ظاهر ما مشخص شده و باعث جوش، بی‌طراوتی و چربی اضافی می‌شوند.

    خوردن منظم بادام زمینی به دفع سموم از بدن و افزایش سلامت پوست کمک می‌کند.

    بادام زمینی سرشار از منیزیم است که اعصاب، عضلات و رگ‌های خونی را آرام کرده و جریان خون در پوست را بهبود می‌بخشد.

    این، باعث جوانی و سلامت پوست می‌شود.

    آسیب پوستی در نتیجه اکسیداسیون- فرآیند شیمیایی که در آن، مولکول‌های ناپایدار به نام رادیکال‌های آزاد، الکترون‌های سلول‌های سالم را می‌دزدند- به وجود می‌آید.

    ویتامین E موجود در بادام زمینی در برابر آسیب استرس اکسیداتیو از پوست صورت محافظت می‌کند.

    این ویتامین در برابر اشعه ماوراء بنفش آفتاب و آفتاب سوختگی و آسیب پوستی، از پوست ما محافظت می‌کند.

    علائم پیری مانند چین و چروک، تغییر رنگ و کاهش انعطاف‌پذیری، بزرگ‌ترین نگرانی‌های پوستی ما هستند.

    بادام زمینی، مقدار قابل توجهی ویتامین C دارد که برای تولید کلاژن ضروری است.

    کلاژن برای حفظ تاندون‌ها، پوست و غضروف ضروری است.

    این ویتامین، سفتی و انعطاف‌پذیری پوست را تامین کرده و آن را جوان می‌کند.

    بتاکاروتن- آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی- برای سلامت پوست بسیار مهم است.

    بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود که به رشد و ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند.

    بنابراین بادام زمینی به درمان سریع‌تر زخم‌ها و کبودی‌ها کمک می‌کند.

    بادام زمینی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که خواص زیادی برای پوست دارد.

    اسیدهای چرب امگا۳، التهاب را کاهش داده و از جوش زدن پوست جلوگیری می‌کند.

    اسید چرب امگا۳، خطر سرطان سلولی فلسی پوست را کاهش می‌دهد.

    همچنین، پوست را از درون، مرطوب و هیدراته کرده و خشکی و پوسته شدن پوست را درمان می‌کند.

    بادام زمینی برای درمان مشکلات پوست مانند تاول، راش و روزاسه بسیار موثر است.

    این روزها، ماسک صورت کره بادام زمینی، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

    گذاشتن کره بادام زمینی طبیعی بر صورت، آلودگی و کثیفی‌ها را پاک کرده و پوست را سالم می‌کند.

    صورت خود را با پاک کننده بشویید و سپس کره بادام زمینی را روی صورت خود بگذارید.

    اجازه دهید ماسک خشک شود و سپس آن را با ماساژ دادن صورت با حرکات دورانی بشویید.

    صورت خود را با آب گرم شسته و خشک کنید.

    قبل از این کار، تست پچ انجام داده و سپس آن را بر صورت بزنید زیرا واکنش‌های حساسیتی به بادام زمینی، بسیار زیاد هستند.

    افرادی که به بادام زمینی حساسیت دارند، باید از مصرف آن اجتناب کنند.

    بسیاری از افراد به بادام زمینی حساسیت دارند.

    معمولا آلرژی افراد به بادام زمینی، در دوران کودکی ظاهر می شود.

    اولین نشانه های آلرژی به بادام زمینی به صورت آبریزش بینی یا خارش پوست در قسمت هایی از بدن می باشد.

    مضرات بادام زمینی

    نشانه های بعدی شامل: تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی شکمی، سوزش زبان، سختی تنفس ، گلودرد یا درد در دیگر نواحی بدن، افت ناگهانی فشار خون، سرگیجه و در نهایت بیهوشی و مرگ است.

    کم خوردن، بهتر از هرگز نخوردن است.

    بهتر است فرهنگ غذاخوردن خود و خانواده مان را تغییر دهیم.

    مصرف زیاد بادام می‌تواند باعث یبوست و نفخ شود زیرا بادام سرشار از فیبر است.

    اگر بدن شما به مصرف مقدار زیاد فیبر عادت‌ندارد، می‌تواند باعث ناراحتی معده شود.

    هضم مغزها سخت است، بنابراین باعث ناراحتی در شکم می‌شود.

    اگر دستگاه گوارش ضعیفی دارید و مستعد اختلالات گوارشی هستید، باید مصرف بادام را کنترل‌کنید.

    یکی از راه‌های کنترل آن، نوشیدن آب زیاد است. اما به یاد داشته‌باشید که نوشیدن آب زیاد نیز باعث عدم تعادل سدیم در بدن می‌شود.

    اگر رژیم غذایی سرشار از منگنز دارید، مصرف بادام می‌تواند باعث تداخل دارویی شود.

    زیرا بادام نیز سرشار از منگنز است. مقدار زیاد منگنز در بدن، با داروهای مسهل، آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای خاص فشار خون تداخل‌دارد.

    شما در رژیم غذایی روزانه خود، فقط به ۱.۳ تا ۲.۳ میلی‌گرم منگنز احتیاج‌دارید.

    ما روزانه به حدود ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E نیازداریم.

    با مصرف مقدار زیاد بادام، احتمال‌دارد بیشتر از ۱۰۰۰ میلی‌گرم میزان موردنیاز از این ویتامین را دریافت‌کنیم.

    عوارض جانبی مصرف زیاد ویتامین E، اسهال، نفخ، تاری دید، سردرد، سرگیجه و بی‌حالی هستند.

    یکی از عوارض جانبی اصلی بادام، افزایش وزن است، زیرا هر ۳۲ گرم بادام، حاوی ۱۴ گرم چربی و ۱۶۳ کالری است.

    اگر به‌مقدار کافی کالری نمی‌سوزانید، شما درواقع درحال افزایش وزن هستید زیرا بدن‌تان مقادیر کالری را به‌صورت چربی ذخیره‌می‌کند.

    بنابراین، بادام را به‌عنوان وعده غذایی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

    اگر قصد تثبیت وزن دارید، مراقب‌باشید بادام بخشی از ۲۰۰۰ کالری روزانه‌تان را تشکیل‌بدهد.

    اگر قصد کاهش وزن دارید، بادام را در ۱۲۰۰-۱۵۰۰ کالری روزانه خود بگنجانید.

    این یکی از عوارض جانبی اصلی خوردن زیاد بادام است.

    بادام تلخ به داشتن اسید هیدروسیانیک معروف است که باعث علائمی مانند کندی سیستم عصبی و مشکل تنفسی که می‌تواند کشنده نیز باشد، می‌شود.

    این یک عارضه جانبی نادر است اما برخی افراد، نسبت به بادام، واکنش‌های حساسیتی نشان‌می‌دهند.

    این علائم، دانه‌های پوستی، مشکل در تنفس و غیره هستند.

    این عارضه جانبی، مختص بادام نیست اما بادام به‌عنوان عضوی از خانواده مغزها، مستعد رشد باکتری است.

    بسته به محل رشد، ممکن است بادام در معرض رشد باکتریایی مضر قراربگیرد که اگر بدون پاک‌کردن مصرف‌شود، می‌تواند باعث مشکلات سلامتی شود.

    درواقع، فروش بادام خام در بسیاری از کشورها، غیرقانونی است.

    برای کاشت بادام زمینی در منزل اگر میخواهید آن را در باغچه بکارید بهترین زمان اواخر اسفند تا اوایل اردیبهشت است که خطر یخ‌زدگی و سرمای زمستانه برطرف شده باشد و ی اگر قصد دارید کاشت بادام زمینی در گلدان باشد، هر زمان از سال میتوانید آن را انجام دهید.

    برای کاشت بادام زمینی شما نیاز به خاک با زهکشی بالا دارید.

    بهترین خاک برای این گیاه خاک شنی مخلوط با کود فراوان است.

    کاشت بادام زمینی

    پس از مخلوط و زیر و رو نمودن خاک با کود، بذر بادام زمینی را در عمق ۵ تا ۷ سانتیمتری از خاک بکارید.

    اگر گیاه را در باغچه میکارید، بذر بادام زمینی را در فاصله ۱۵ تا ۱۸ سانتی‌متری از هم و در ردیف‌هایی که ۱ متر از هم فاصله دارند در خاک بکارید.

    در داخل گلدان بهتر است هر بذر را در یک گلدان نسبتا بزرگ بکارید.

    البته شما میتوانید ابتدا بذرها را داخل گلدان بکارید و بعد از دو هفته آن را به باغچه انتقال دهید.

    بعد از کاشت دانه‌ها، آبیاری کامل انجام دهید.

    در طول مدت رشد مراقب باشید سطح خاک همیشه مرطوب باشد زیرا خاکهای شنی سریع خشک میشوند.

    از وجود سوراخهای کافی برای خروج آب اضافی از گلدان مطمئن باشید.

    توجه داشته باشید که گیاه بادام مینی به سرما بسیار حساس است.

    بنابراین از قرار دادن گلدان در برابر باد سرد پرهیز کنید.

    همچنین در باغچه، اگر دمای هوا کاهش داشت، گیاه را با پلاستیک بپوشانید تا از خطر سرما در امان بماند.

    با گذر زمان، بادام‌زمینی‌ها شروع به رشد از ساقه‌هایی می‌کنند که در اعماق زمین فرو می رود.

    طول دروه رشد این گیاه طولانی است و ۱۰۰ تا ۲۱۰ روز طول میکشد.

    در طول دوره رشد به گیاه کود دهید.

    گل گیاه بادام زمینی قبل از میوه دادن به سمت زمین خم میشود و دانه‌های جوان را در زمین دفن میکند.

    به همین دلیل است که به این گیاه، بادام زمینی می‌گویند.

    دانه‌های بادام زمینی در داخل زمین رشد کرده و میرسند.

    فال pmc هفتگی جدید 🔥 فال pmc روزانه 🔥 انواع فال و طالع بینی وبسایت ویکی ویو

    پیشکسوت دوومیدانی: کسی مدافع حق زنان نیست/ به جای پذیرش باید بجنگیم

    مراسم معارفه مدیران جدید باشگاه تراکتور امروز برگزار می‌شود

    سه تصادف شدید اما بدون مصدوم در پایتخت

    وام اجاره داده شد، اما چه دیر!

    نگرانی میراث یزد از آینده روستاهایی که شهر می‌شوند

    بیمه کرونای هنرمندان در گرو تامین منابع مالی است

    اعلام نتایج ارزیابی آموزش مجازی دانشگاه ها تا چند ماه آینده

    جایی که تا دیروز پای کرونا به آن نرسیده بود

    بهترین بازارهای خیابانی جهان

    عید غدیر ۹۹ و ۱۴۰۰ / تبریک عید غدیر / تاریخ عید غدیر خم

    تب: انواع، دلایل و درمان تب در طب سنتی / درجه تب در کودکان و بزرگسالان

    سوغات مسکو / سوغاتی های مهم شهر مسکو چیست / جهانگردی

    رازیانه: خواص، مضرات، دمنوش، پودر، عرق، طریقه و زمان مصرف رازیانه / قاعدگی

    شرف الشمس / روز شرف الشمس / شرف الشمس چیست

    قانون موفقیت سی و یکم / قدرت کلام / روز شمار موفقیت

    طناز طباطبایی 🎬 بیوگرافی طناز طباطبایی / عکس های طناز طباطبایی

    رنگ مو سال ۹۹ و ۲۰۲۰ / جدیدترین رنگ موی سال ۱۳۹۹

    اشتها: شربت و داروی کاهش اشتها / برای افزایش اشتها چه بخوریم

    ساتن دوزی / ساتن دوزی در گلدوزی / توپر دوزی گلدوزی / satin stitch

    حلیم 🥘 طرز تهیه حلیم بیرونی / طرز تهیه حلیم کشدار و خوشمزه

    اقامت در بهترین هتل های شهر بادگیرها یزد

    تعبیر خواب بت 🌒تعبیر خواب شکستن بت/تعبیر خواب بت به روایت از ابن سیرین

    گیلاس : خواص, مضرات, طبع گیلاس / خواص گیلاس در طب سنتی

    تعبیر خواب باغ وحش 🌒تعبیر خواب باغ وحش بدون حیوان/تعبیر خواب رها شدن حیوانات از باغ وحش

    تعبیر خواب بانگ 🌒تعبیر خواب صدای ترسناک/تعبیر خواب بانگ به روایت از امام جعفر صادق

    مسعود جهانی 🎬 بیوگرافی مسعود جهانی به همراه عکس هایش

    سوهان قم 🥘 طرز تهیه سوهان قم در خانه؛ علت سفت شدن سوهان چیست؟

    عکس جواهر دوزی / جواهر دوزی / آشنایی با هنر جواهر دوزی

    لنزهای ثابت در عکاسی/ عکس های حرفه ای بگیرید!

          

    سبد خرید شما خالی است.

                 

    سبد خرید شما خالی است.

    فروشگاه اینترنتی بارجیل ارائه دهنده بهترین و با کیفیت‌ترین آجیل، خشکبار، میوه خشک و تنقلات در انواع مختلف طعم و با زیباترین بسته‌بندی‌هاست. شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را از سایت بارجیل به صورت آنلاین سفارش و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل‌تان تحویل بگیرید. تنوع محصول، کیفیت و سرعت ارسال را بارجیل تجربه کنید. برای خرید آجیل مخلوط بارجیل کلیک کنید. در این مقاله با جمع آوری مطالب مفید سعی کردیم به شما عزیزان کمک کنیم بهترین آجیل‌ها برای بدنسازی را بشناسید. با ما همراه باشید.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

     

    آیا میدانید که فقط با باشگاه رفتن و وزنه زدن نمی‌توانید بدنی زیبا و خوش‌فرم بسازید؟ علاوه بر ورزش کردن حرفه‌ای؛ شما باید حواستان به برنامه غذایی‌تان هم باشد. وقتش رسیده که مواد غذایی چرب، شیرین و شور را کنار بگذارید؛ و یک رژیم پرپروتئین و غنی از ویتامین بگیرید. رژیم غذایی که در آن بهترین آجیل ها برای بدنسازی جا دارند.

    در گذشته ورزشکاران مصرف غذاهای چرب را به حداقل می‌رسانند؛ تا بتوانند به اندام ماهیچه‌ای دلخواهشان برسند؛ اما این روش تغذیه این روزها یک شیوه غلط به‌حساب می‌آید! چرا که ثابت‌شده است، چربی موجود در مواد غذایی سالمی مانند آجیل‌ها نقش پررنگی در عضله سازی و فرم دهی به بدن دارد.

    بنابراین اگر می‌خواهید یک رژیم غذایی غنی از ویتامین و پرپروتئین داشته باشید، حتما آجیل‌های خوشمزه را به‌عنوان میان وعده مصرف کنید.

    البته می‌توانید برای وعده‌های غذایی اصلیتان هم از آجیل‌ها استفاده کنید. یک لیوان شیر بادام خوشمزه می‌تواند خودش یک وعده غذایی کامل برایتان باشد. این شیر گیاهی پرپروتئین را می‌توانید به‌عنوان صبحانه یا شام هم نوش جان کنید؛ تا بدنتان شبیه ورزشکاران حرفه‌ای شود.

    اگر بهترین آجیل ها برای بدنسازی را نمی‌شناسید؛ نگران نباشید! در این مقاله بارجیل قرار است آجیل‌هایی که برای ورزشکاران مفید هستند را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید و با این خوراکی‌های مفید و پرانرژی بیشتر آشنا شوید.

    اگر تابه‌حال بادام زمینی را فقط برای طعم و مزه منحصربه‌فردش استفاده می‌کرده‌اید؛ الان باید آن را به‌طور مداوم در برنامه غذایی‌تان داشته باشید. چون بادام زمینی یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی به‌حساب می‌آید.

    این آجیل حاوی مقادیر قابل‌توجهی چربی اشباع‌نشده است؛ و پروتئین بالا و کربوهیدرات پایینی دارد. به همین خاطر کسانی که می‌خواهند یک بدن عضلانی خوش‌تراش داشته باشند؛ از بادام زمینی غافل نمی‌شوند. البته نمی‌توان همیشه در دسترس بودن این آجیل خوش‌طعم را هم نادیده گرفت.

    در بادام زمینی میزان قابل‌توجهی از پلی فنول­ها، آنتی­اکسیدان­ها، فلاونوئیدها و اسیدهای آمینه وجود دارد. این ترکیبات برای بدن مفید هستند و شما را همیشه سالم نگه می‌دارند.

    بادام زمینی را می‌توانید به‌صورت خام یا بوداده مصرف کنید. حتی می­توانید بادام زمینی‌ها را کمی تفت دهید و با میکس کردن آن‌ها کره بادام زمینی داشته باشید. این کره را می‌توانید به‌عنوان یک ماده غذایی خوشمزه در وعده صبحانه بخورید.

    برای اینکه بهتر بتوانید برای مصرف بادام زمینی به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی برنامه‌ریزی کنید؛ ما همه‌چیز را درباره این آجیل خوشمزه در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    کالری بادام زمینی و مواد مغذی موجود در آن (در هر ۱۰۰ گرم):

    بادام درختی هم به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی شناخته می‌شود. این آجیل خوشمزه این روزها به‌راحتی در دسترس است؛ و همه ورزشکاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

    باوجوداینکه پروتئین موجود در بادام درختی نسبت به بادام زمینی کمتر است، اما این آجیل هم می‌تواند بدنی خوش‌تراش و ماهیچه‌ای برایتان بسازد.

    تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بادام درختی روی کاهش میزان چربی بدن تاثیر قابل‌توجهی دارد. طبق نتایج به‌دست‌آمده از این مطالعات، مصرف روزانه ۴۰ گرم بادام درختی باعث کم شدن چربی دور کمر، توده چربی شکمی و چربی ساق پا می‌شود.

    با این گفته ها، اگر به دنبال یک میان وعده سیرکننده و سرشار از پروتئین هستید؛ بادام درختی یکی از بهترین انتخاب‌ها برایتان است. این آجیل خوشمزه می‌تواند مانند یک مکمل غذایی قوی عمل کند؛ و چربی سوزی و عضله­سازی بدنتان را افزایش دهد.

    برای اینکه بهتر بتوانید برای مصرف بادام درختی به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی برنامه‌ریزی کنید؛ ما همه‌چیز را درباره این آجیل خوشمزه در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    کالری بادام درختی و مواد مغذی موجود در آن (در هر ۱۰۰ گرم):

    گردو تنها آجیلی حاوی اسید آلفا لینولنیک یا اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی است؛ بنابراین اگر برای سلامتی‌تان قرص‌های امگا ۳ می­خورید، به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را با گردو جایگزین کنید.

    البته گردو یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی هم هست. چربی اشباع‌نشده این آجیل، پروتئین بالای آن و فیبر موجود در گردو به ورزشکاران کمک می‌کند تا اندامشان را خوش‌فرم کنند.

    از طرف دیگر گردو برای سلامتی قلب بسیار مفید است. این آجیل جذاب موجب کاهش چربی‌های انباشته‌شده در رگ‌ها می‌شود و سرعت گردش خون را افزایش می‌دهد؛ بنابراین اگر می‌خواهید ضربان بالای قلبتان را موقع ورزش کردن بشنوید؛ از خوردن گردو غافل نشوید!

    گردو را می‌توانید به‌صورت آجیل یا پودر شده مصرف کنید. البته کسانی که می‌خواهند در برنامه غذایی‌شان تنوع داشته باشند، گردو را به همراه کمی ماست یونانی و عسل به‌عنوان میان وعده مصرف می‌کنند. این ترکیب سیرکننده و غنی از پروتئین و مواد مغذی است.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    برای اینکه بهتر بتوانید برای مصرف گردو به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی برنامه‌ریزی کنید؛ ما همه‌چیز را درباره این آجیل خوشمزه در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    کالری گردو و مواد مغذی موجود در آن (در هر ۱۰۰ گرم):

    موقع انتخاب بهترین آجیل ها برای بدنسازی می‌توانید روی بادام هندی هم حساب کنید. کالری بادام هندی نسبت به سایر آجیل‌ها کمتر است، به همین خاطر اغلب ورزشکاران حجم بیشتری از آن را برای برنامه غذایی خودشان در نظر می‌گیرند. درصورتی‌که موقع انتخاب بهترین آجیل‌های برای ورزشکاران، تنها نباید به کالری آن‌ها توجه کنید!

    اگر به جدول ارزش غذایی بادام هندی نگاه کنید، می‌بینید که کربوهیدرات موجود در این آجیل به میزان قابل‌توجهی از بقیه آجیل‌ها بیشتر است؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک رژیم با کربوهیدرات کم داشته باشید؛  نباید در مصرف بادام هندی زیاده‌روی کنید.

    البته بادام هندی منبع غنی چربی‌های غیراشباع و پروتئین هم هست. پس نباید آن را به‌طور کامل از برنامه غذایی‌تان حذف کنید. چون برای درست کردن یک اندام خوش‌تراش به ترکیبات موجود در این آجیل نیاز دارید.

    برای اینکه بهتر بتوانید برای مصرف بادام هندی به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی کنید؛ ما همه‌چیز را درباره این آجیل خوشمزه در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    کالری بادام هندی و مواد مغذی موجود در آن (در هر ۱۰۰ گرم):

    اگر می‌خواهید کمی به برنامه غذایی‌تان تنوع بدهید، کافی است فندق را امتحان کنید. البته فندق به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی هم شناخته می‌شود. پروتئین موجود در فندق نسبت به سایر آجیل‌ها کمتر است؛ اما ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در فندق می‌تواند جبران‌کننده این کمبود باشد.

  • طرز پخت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی
  • اگر دلتان یک میان وعده غنی از ویتامین و متفاوت می‌خواهد، می‌توانید مقداری فندق را به همراه سالاد نوش جان کنید. البته مصرف فندق به‌تنهایی می‌تواند اشتهای کاذب را کنترل کند و تا ساعت‌ها شما را سیر نگه دارد.

    کلسیم، پتاسیم و منیزیم موجود در فندق و برای کاهش گرفتگی عضلات بعد از ورزش موثر است. همچنین این آجیل خوشمزه استرس و خستگی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد؛ و به هضم غذا کمک می‌کند. به همین خاطر هم فندق نامش در میان بهترین آجیل ها برای بدنسازی می‌درخشد.

    برای اینکه بهتر بتوانید برای مصرف فندق به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی برنامه‌ریزی کنید؛ ما همه‌چیز را درباره این آجیل خوشمزه در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    کالری فندق و مواد مغذی موجود در آن (در هر ۱۰۰ گرم):

    مگر می‌شود که ورزشکار باشید و پسته را به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی نشناسید! پسته حاوی مقادیر زیادی پروتئین و مواد مغذی مفید برای بدن است. اگر فشارخونتان بالا رفته؛ یا نگران عملکرد قلبتان هستید، حتما پسته را در برنامه غذایی روزانه‌تان جا دهید. این آجیل خوشمزه فشارخون را تنظیم کرده و سلامتی قلب را تضمین می‌کند.

    پسته را می‌توانید به‌صورت خام یا بوداده در طول روز مصرف کنید. البته پودر پسته را هم می‌توانید به همراه ماست یونانی یا سالاد نوش جان کنید؛ و از خواص بی‌انتهای این آجیل خوشمزه بهره‌مند شوید.

    برای اینکه بهتر بتوانید برای مصرف پسته به‌عنوان یکی از بهترین آجیل ها برای بدنسازی برنامه‌ریزی کنید؛ ما همه‌چیز را درباره این آجیل خوشمزه در ادامه برایتان آورده‌ایم.

    کالری پسته و مواد مغذی موجود در آن (در هر ۱۰۰ گرم):

    خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    پس از معرفی بهترین آجیل ها برای بدنسازی، نوبت به بررسی نحوه مصرف آن‌ها می‌رسد. ورزشکاران زیادی این سوال برایشان پیش می‌آید که باید آجیل‌های خوشمزه را قبل از ورزش مصرف کنند یا بد از آن؟

    جواب این سوال مشخص است. بعد از ورزش.

    در طول ورزش و قبل از آن، به‌هیچ‌عنوان نباید مواد غذایی و آجیل مصرف کنید. چون بدن به‌جای اینکه به فکر سوزاندن چربی‌های انباشته‌شده‌اش باشد، انرژی لازم را از مواد غذایی مصرف‌شده تامین می‌کند.

    بعد از ورزش شما بخش زیادی از انرژی خودتان را از دست داده‌اید و ممکن است دچار سرگیجه و ضعف شوید؛ در این زمان باید بهترین آجیل ها برای بدنسازی را مصرف کنید.

    چون کربوهیدرات‌های پیچیده موجود در ترکیبات این آجیل‌ها به‌آرامی تجزیه می‌شوند و احساس ضعفی که دارید از بین می‌رود. البته پروتئین موجود در آجیل‌ها هم بدنتان را هر روز خوش‌فرم تر می‌کند؛ و می‌توانید به اندام دلخواهتان برسید.

    سخن آخر

    برای اینکه بتوانید اندامتان را شبیه ورزشکاران حرفه‌ای کنید، باید یک برنامه غذایی عالی داشته باشید. در برنامه‌تان مصرف کربوهیدرات و غذاهای مضر را به حداقل برسانید؛ و تا می‌توانید مواد غذایی غنی از پروتئین و سبزیجات کم‌کالری مصرف کنید.

    یکی از منابع غنی از پروتئین برای ورزشکاران آجیل‌های خوشمزه هستند. بهترین آجیل ها برای بدنسازی که در این مقاله معرفی شدند را وارد برنامه غذایی‌تان کنید؛ و بعد از آن، منتظر تغییرات معجزه‌آسای اندامتان باشید.

    فروشگاه بارجیل ارائه دهنده آجیل مخلوط، خشکبار و میوه خشک با بهترین کیفیت و متنوع ترین محصولات است. شما میتوانید تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری و در سریعترین زمان ممکن درب منزلتان تحویل بگیرید.

    اشتراک‌ها: چهار مغزی که به مقابله با بیماری دیابت کمک می‌کنند (حتما بخوانید) – بارجیل

    اشتراک‌ها: فواید مصرف آجیل برای کبد و معرفی بهترین مغزها – بارجیل

    اشتراک‌ها: آیا کشمش برای دیابت ضرر دارد؟ دیابتی ها حتما بخوانند! – بارجیل

    اشتراک‌ها: طرز تهیه عدس برشته با برنجک؛ یک خوراکی خوشمزه و میان وعده مغذی – بارجیل

    توضیحات بسیار خوب و مفیدی بود …

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌سایت

    فروشگاه آنلاین آجیل و خشکبار بارجیل، آمادۀ ارسال محصولات متنوع، دست چین شده، دانه درشت، تازه و با کیفیت اعلای خود به سرتاسر ایران است.

    پرسش‌های متداول

    قوانین و مقررات

    پیشنهادها و شکایتها

    سفارشهای شرکتها و سازمانها

    وبلاگ

    خرید آجیل

    خشکبار

    خرید آجیل مخلوط

    تنقلات

    پکیج های بارجیل

    کد تایید *

    نام کاربری یا آدرس ایمیل *

    گذرواژه *

    ورود مرا به خاطر بسپار

    گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

    آدرس ایمیل *

    کد تایید *

    عضویت

    صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » بادام زمینی: مضرات و خواص برای مو و کبد چرب / کره بادام زمینی برای بدنسازی

    بادام زمینی یک منبع عالی پروتئین گیاهی و دارای ویتامین های مختلف ، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی بالاست.

    بادام زمینی می تواند به عنوان بخشی از رژیم غذایی کاهش وزن مفید باشد چراکه فرد را دچار سیری زودهنگام می کند.

    خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سنگ کلیه را کاهش می دهد.

    از دیابت جلوگیری کرده و باعث افزایش حافظه می شود.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    در این مقاله از نایریکا به خواص و مضرات بادام زمینی، خواص آن برای پوست و مو، کبد چرب، و بدنسازی، و اینکه آیا بادام زمینی چاق کننده است یا نه می پردازیم.

    با ما همراه باشید.

     

    بادام زمینی, خواص بادام زمینی, مضرات بادام زمینی, خواص بادام زمینی برای مو, بادام زمینی و کبد چرب, بادام زمینی چاق کننده است, کره بادام زمینی بدنسازی

    برای دسترسی سریع به محتوای مطلب از لینکهای زیر استفاده کنید:

    بادام زمینی ها عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد.

    زنان به طور کلی بیشتر درمعرض چاقی در مراحل مختلف زندگی هستند.

    این می تواند پس از حاملگی یا تغییرات هورمونی، یائسگی یا افسردگیباشد و مشاهده می شود.

    زنانی که کره بادام زمینی را در رژیم غذایی خود حداقل دو باردر هفته دارند، ریسک کمتری در چاقی دارند.

    برای جلوگیری از چاقی، توصیه می شود به طور منظم بادام زمینی بخورید.

    آن ها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب پز می شوند فعال تر می شوند.

    جنیستین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند.

    بادام زمینی باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

    خواص بادام زمینی

    پوست بادام زمینی منبع بسیار زیادی از آنتی اکسیدان ها هستند و دارای محتوای بالای فیبر رژیمی هستند.

    انواع مختلف پوست بادام زمینی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند.

    اضافه کردن کره بادام زمینی و غیره به رژیم غذایی روزانه می تواند محتوای غذایی را افزایش دهد.

    فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهم ترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم و قوی است.

    آن ها تقویت کننده های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.

    علت اصلی افسردگی سطوح پایین سروتونین است.

    تریپتفون موجود در بادام زمینی ها، ترشح مواد شیمیایی را افزایش می دهد و در نتیجه به مبارزه با افسردگی کمک می کند.

    در نظر گرفته می شود برای جلوگیری از این بیماری های خطرناک، حداقل دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی هفتگی به تناسب و سلامت کمک می کند.

    مصرف ۱٫۵ اونس روزانه بادام زمینی ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد.

    بادام زمینی ها غذای سالمی هستند و منبع خوب ویتامین ب هستند.

    مواد موجود در بادام زمینی معمولا به جذب مواد مغذی در بدن و کاهش ارزش غذایی که مصرف می شود آسیب می رساند.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    آلودگی بادام زمینی گاهی اوقات می تواند منجر به تولید مواد سمی شود.

    این منجر به از دست دادن اشتها و تغییر رنگ چشم ها منجر به یرقان و همه نشانه های معمول کبد می شود.

    یکی از مهم ترین آلرژن ها می تواند بادام زمینی باشد.

    آلرژی می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد.

    مضرات بادام زمینی

    برای افرادی که به بادام زمینی و محصولات بادام زمینی حساسیت دارند توصیه می شود که از آن ها اجتناب کنند.

    مسایلی مانند مشکلات کیسه صفرا می تواند یکی دیگر از عوارض جانبی ناخوشایند است .

    هم چنین ممکن است درد تیز و ناگهانی در سمت راست شکم تجربه کنید.

    این امر عمدتا به خاطر انقباض کیسه صفرا رخ می دهد.

    اگر افراد سنگ صفرا داشته باشند به آن ها توصیه می شود از خوردن بادام زمینی اجتناب کنند.

  • نعنا داغ کشک بادمجان
  • در حالی که متناقض با این بیانیه، مطالعاتی صورت گرفته است که نشان می دهند مصرف کره بادام زمینی در حد اعتدال در واقع خطر را سنگ صفرا را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد.

    این به این دلیل است که بادام زمینی ها توانایی کاهش کلسترول را دارند.

    بادام زمینی، مواد مغذی زیادی دارد که برای حفظ سلامت مو بسیار مفیدند.

    بادام زمینی، مقدار زیادی اسید چرب امگا۳ دارد که سلامت پوست سر و فولیکول‌های مو را افزایش داده و رشد مو را بهبود می‌بخشد.

    خواص بادام زمینی برای مو

    بادام زمینی، منبع خوبی از لارژنین است.

    اسید آمینه‌ای که برای درمان طاسی با الگوی مردانه بسیار مفید است و رشد مو را افزایش می‌دهد.

    همچنین، سلامت دیواره‌های عروق را افزایش داده و از لخته شدن خون جلوگیری کرده و گردش خون را بهبود می‌بخشد.

    گردش خون مناسب در بدن و مو برای داشتن موی سالم و قوی ضروری است.

    کمبود ویتامین E می‌تواند باعث شکنندگی و ضعیف شدن مو شود.خواص بادام زمینی خام در بدنسازی

    گنجاندن مقدار مناسب ویتامین E در رژیم غذایی، این اطمینان را می‌دهد که ریشه‌های مو ویتامین‌های مورد نیاز را دریافت کرده و مو قوی و سالم می‌ماند.

    خواص بادام زمینی برای پیشگیری از بیماری کبد چرب، مهار اشتهای کاذب است.

    به گزارش نامه نیوز کبد چرب بیماری است که به طور دائم همراه فرد است و تنها با خوردن غذاهای مناسب می توان آن را کنترل کرد.

    کبد یکی از ارگان های حیاتی بدن می باشد که وظیفه ی پالایش مواد خوراکی خورده شده را به عهده دارد.

    در این مقاله به بررسی درمان کبد چرب با بادام زمینی و خواص آن پرداخته شده است.

    قبل از صحبت در مورد رابطه مصرف بادام زمینی و کبد چرب لازم به ذکر است، بیماری کبد چرب درمان کامل و مقطعی ندارد

    و با مصرف مواد غذایی سالم و انجام فعالیت های ورزشی، تنها می‌توان روند آن را کنترل و کند نمود و از پیشرفت آن پیشگیری کرد.

    بادام زمینی سرشار از چربی‌های خوب و مفید برای بدن است.

    این دانه گیاهی مقادیر بالای چربی‌های غیر اشباع و مفید برای سلامتی بدن دارد که مصرف آنها هیچ آسیبی به کبد و ارگان‌های حیاتی بدن نمی‌رساند.

    جالب است بدانید در ۳۰ گرم بادام زمینی حدود ۱۴ گرم چربی وجود دارد، که بیش از ۱۱ گرم آن چربی غیر اشباع است.

    این چربی‌ها از مفید‌ترین چربی‌های خوراکی هستند و تقریباً در اغلب دانه‌های گیاهی از جمله بادام زمینی یافت می‌شوند.

    مصرف بادام زمینی باعث کاهش کل کلسترول و کاهشLDL یا کلسترول بد خون می‌شود.

    بادام زمینی و کبد چرب

    همچنین مصرف این دانه گیاهی همزمان به حفظ و نگهداری HDL یا کلسترول خوب کمک خواهد کرد.

    از این رو مصرف منظم و مستمر آن برای افراد مبتلا به کبد چرب و اضافه وزن مفید است.

    اندام‌های داخلی بدن نظیر کبد نیاز به چربی‌های خوب و غیر اشباع دارند تا بتوانند املاح و ویتامین‌های لازم را دریافت و جذب کنند.

    بادام زمینی علاوه بر اینکه حاوی مقادیر بالای چربی‌های غیر اشباع و مفید برای سلامتی بدن است که هیچ آسیبی به کبد و ارگان‌های حیاتی بدن نمی رساند،

    همزمان سهم قابل توجهی از پروتئین‌های گیاهی، املاح و ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان را تامین می‌کند.

    از دیگر خواص بادام زمینی برای پیشگیری از بیماری کبد چرب، مهار اشتهای کاذب است.

    به این ترتیب با مصرف چند عدد بادام زمینی در طول روز به فواصل معین و دریافت مواد مغذی ضروری و احساس سیری، میل به خوردن تنقلات ناسالم و پر خوری که از عوامل اصلی ابتلا به کبد چرب است، به شدت کاهش می‌یابد.

    مصرف بادام زمینی باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود.

    در نتیجه بدن انرژی بیشتری مصرف نموده و برای تامین انرژی مازاد از چربی‌های ذخیره و انباشته شده در سایر اندام‌ها، استفاده می‌کند.

    بادام زمینی در واقع یک غذای پر انرژی است.

    پس رابطه ی آن با کاهش وزن چیست؟

    مطالعات نشان داده اند کسانی که آجیل و دانه هایی از جمله بادام زمینی می خورند، نمایه توده بدنی(BMI) کمتری دارند.

    یک علت آن می تواند این باشد که بادام زمینی منبع خوبی از چربی مفید، پروتئین و فیبر است که تنها با خوردن یک واحد از آن، گرسنگی از بین رفته و احساس پری و سیری در مدت قابل ملاحظه ای به انسان دست می دهد.

    اگر چه در یک واحد انرژی قابل توجهی دارد ولی مدت طولانی تری سیرمان نگه می دارد و همین باعث عدم خوردن غذای اضافی و دریافت کالری زیاد می شود.

    به هر حال نکته ی مهمی که باید رعایت شود، میزان مصرف است، پس باید بتوانیم در حد نیاز بخوریم نه هر آن چه روی میز است!!!!

    بادام زمینی چاق کننده است

    کمی عجیب است که یک ماده ی غذایی هم باعث کاهش وزن شود و هم باعث افزایش وزن.

    بادام زمینی در مقدار کم می تواند اشتهای ما را کنترل کند ولی اگر در مقادیر زیاد استفاده شود باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه بهبود افزایش وزن می شود.

    بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده یک باند اشباع، ویتامین ب۳(نیاسین)، ب۹(اسید فولیک) و ویتامین ای است.

    اگر دنبال افزایش وزن هستید باید مواد غذایی پرانرژی و مغذی بخورید ولی این دلیلی بر مصرف هله و هوله ها(JUNK FOOD) نیست!

    کره بادام زمینی غذای اصلی در بسیاری از رژیم های بدنسازی است.

    در حالی که این مواد غذایی حاوی چربی ها و پروتئین های سالم است، کالری بسیار بالایی دارد.

    کره بادام زمینی حاوی آنتی اکسیدان است که به محافظت در مقابل آسیب های سلولی ناشی از رادیکال های آزاد در خون کمک می کند.

    بدنسازان ۰٫۵ گرم چربی به ازای هر پوند وزن بدن مصرف کنند، کره بادام زمینی ۳۵ درصد چربی دارد .

    کره بادام زمینی بدنسازی

    بنابراین بدنسازان می توانند تنها دو قاشق سوپ خوری کره بادام زمینی در روز مصرف کنند.

    پروتئین برای بدنسازان بسیار مهم است، زیرا به ساخت و تعمیر الیاف عضلانی کمک می کند و نقش مهمی در انتقال مواد مغذی در بدن ایفا می کند.

    بنابراین بدنساران می توانند روزانه مقداری کره بادام زمینی را در کنار منابع پروتئینی دیگر مصرف کنند.

    در حالی که کره بادام زمینی دارای مزایای زیادی است کالری بالایی دارد.

    اگر می خواهید ورن اضافه کنید کره بادام زمینی مفید است اما اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید سعی کنید تنها یک قاشق غذا خوری در روز کره بادام زمینی مصرف کنید.

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    فال PMC 🔥 فال پی ام سی روزانه نایریکا

    فال ماهانه نایریکا : طالع بینی ماهانه متولدین ماه ها

    فال شمع : فال شمع روزانه نایریکا / انواع فال و طالع بینی

    فال تاروت : فال تاروت روزانه / انواع فال و طالع بینی نایریکا

    امیرعبداللهیان: تاریخ منطقه مملو از اقدامات ضدبشری انگلیس است

    رویکرد مجلس در مواجهه با فضای مجازی، فرصت‌محوری به جای تهدیدانگاری است

    ویدئو / نشست رئیس‌جمهور با مدیران رسانه‌های کشور

    معزی: گزارش عملکرد ۷ ساله دولت منتشر می‌شود

    آصفری: جامعه بین‌الملل به خواسته‌های غیرقانونی ترامپ تن نمی‌دهد

    جوکار: مهم ترین چالش کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ مسائل اقتصادی است

    سفر ۷۴ گردشگر خارجی در ۳ ماه اول سال/ احداث منطقه آزاد گردشگری در ایران

    واکنش جهانگیری به تیراندازی پلیس آمریکا به یک سیاه پوست آمریکایی

    داربی ۹۳ با چاشنی نیمه‌نهایی/ مچ‌اندازی فرهاد و یحیی برای فینالیست شدن

    محمودی: تراکتور پیشرفت لازم را با الهامی نداشته است

    اعمال محدودیت ترافیکی در آزاده راه تهران – شمال در تعطیلات پیش‌رو

    از تحقق قانون دائمی مدیریت بحران در کشور تا کنترل ساخت و ساز در حریم رودخانه ها

    تاکید قالیباف بر رویکرد فرصت محوری به جای تهدید انگاری در فضای مجازی

    مخالفت توییتری یک نماینده مجلس با طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی

    مهار متاستاز سرطان روده بزرگ با کمک یک مولکول کوچک

    شهاب سنگی که پارسال در کاستاریکا سقوط کرد ۴۵۶۰ میلیون سال قدمت دارد

    جریان تحریف به دنبال کتمان قدرت گرفتن ایران در عرصه‌های گوناگون است

    اعضای هیئت رئیسه فراکسیون طب سنتی انتخاب شدند

    جهانگیری:‌ ثبات و امنیت لبنان برای همه کشورهای منطقه مهم است

    خبرنگاران می توانند با پرسشگری و مطالبه گری زمینه ساز توسعه و پیشرفت شوند

    طیبی: مطمئن هستم با بنفیکا قهرمانی های زیادی کسب می کنم

    چرا فیفا جواب فدراسیون فوتبال را نمی‌دهد؟

    پیام تبریک رییس اورژانس کشور به مناسبت روز خبرنگار

    پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها

    خواص بادام زمینی خام در بدنسازی
    خواص بادام زمینی خام در بدنسازی
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *