خاصيت سياه دانه براي پوست صورت

دوره مقدماتی php

خاصيت سياه دانه براي پوست صورت

سلام ما در این پست برای شما عزیزان درباره خاصيت سياه دانه براي پوست صورت صحبت خواهیم کرد امید واریم بتوانیم این پست را به ان چیزی که دوست دارید تبدیل کنید.

ممنون که با هلپ کده همراه هستید.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت
خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

خاصيت سياه دانه براي پوست صورت

روغن سیاه دانه برای افرادی که دارای بیماری پوستی هستند مفید است:

.

  1. جوش صورت و آکنه: بر اساس تحقیقاتی که در مجله “Dermatology & Dermatologic Surgery” منتشر شد، استفاده از لوسیون‌هایی تولید شده با ترکیب ۱۰ درصد روغن سیاه دانه، مشخصا باعث کاهش بروز آکنه و جوش صورت بعد از ۲ ماه شد. شرکت کنندگان در این تحقیقات تا ۶۷ درصد رضایت خود را از استفاده از روغن سیاه دانه برای درمان جوش صورت اعلام کردند.
  2. آبرسانی مو: برای بهره‌مند شدن از خواص روغن سیاه دانه برای مو می‌توان آن را به صورت مستقیم روی موها استفاده کرد تا نرمی و درخشندگی مو افزایش پیدا کند.
  3. پسوریازیس: استفاده موضعی از روغن سیاه دانه نشان داده است که می‌تواند باعث کاهش پلاک‌های پسوریازیس ‌شود.
  4. نرم کردن پوست: از روغن سیاه دانه برای نرم کردن پوست صورت و بدن هم استفاده می‌شود و آن را به ترکیبات روغن‌ها و مرطوب کننده‌های بدن برای رطوبت و آب‌رسانی بیش‌تر، اضافه می‌کنند. همچنین به دلیل آب‌رسانی از اگزما و خشکی پوست هم جلوگیری می‌کند.
  5. ترمیم زخم: نتایج استفاده از روغن سیاه دانه تاثیر آن در کاهش التهاب و از بین بردن باکتری‌های زخم را نشان داده است. در حالی که عصاره سیاه دانه باعث رشد کلاژن‌های جدید پوست نمی‌شود، اما دیگر فاکتورهای رشد را تحریک می‌کند تا بدن بتواند پوست جدید و سالم بسازد.

به این نکته توجه کنید که روغن سیاه دانه نباید به عنوان جایگزین درمان اصلی که دکتر برای شما تجویز کرده است، مورد استفاده قرار گیرد. اما خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت و زیبایی، می‌تواند به عنوان یک مکمل در کنار درمان اصلی برای پوست شما مزایایی به همراه داشته باشد.

6- اگزما:

براساس مطالعه ای در سال 2013، روغن سیاه دانه می تواند شدت اگزما دست را کاهش دهد.

دوره مقدماتی php

7-  آکنه:

تحقیقات نشان می دهد که اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی روغن سیاه دانه می تواند آکنه را بهبود بخشد. در یک مطالعه 58 درصد از شرکت کنندگان به این درمان پاسخ دادند، در حالی که 35 درصد معتقد بودند که نتایج استفاده از روغن متوسط است.

8-  پسوریازیس:

مطالعه ای در سال 2012 بر روی موش نشان می دهد که این روغن ممکن است از مزایای ضدالتهابی نیز برخوردار باشد (بیماری پسوریازیس چیست+ 4 درمان اصلی پسوریازیس). روغن سیاه دانه همچنین می تواند موها را هیدراته، پوست را نرم و لطیف نگه دارد و به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند، گرچه کمبود شواهد علمی برای تایید این مزایا وجود ندارد.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت
خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

فواید روغن سیاه دانه برای پوست‌هایی که دچار مشکل هستند بسیار زیاد است و علاوه بر خواص درمانی، از پوست محافظت نیز می‌کند. این روغن در کنار روغن‌های دیگر در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی یا عطاری‌ها به فروش می‌رسد. از مزایای استفاده از روغن سیاه دانه برای پوست و زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

خاصيت دیگر سياه دانه

سیاه‌دانه یا شونیز گیاهی یک‌ساله گلدار و بومی جنوب غربی آسیا است. تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و التهاب را کاهش می دهد، علاوه بر این می تواند به درمان بیماری های رایج مانند فشار خون بالا و آسم کمک کند.

استفاده از لوسیون پوست که با روغن سیاه دانه درست شده میزان آکنه و جوش های صورت را پس از دو ماه کاهش می دهد.

استفاده از روغن سیاه دانه، میزان بروز پلاک پسوریازیس را کاهش می دهد.

روغن سیاه دانه رطوبت و هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشیده و باعث نرم شدن پوست می شود.

استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش التهاب و بهبود زخم به خصوص زخم های ناشی از جراحی می شود.

روغن سیاه دانه غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پیری پوست جلوگیری کرده و باعث کاهش چین و چروک پوست می شود.

روغن سیاه دانه با رطوبت رسانی به مو آن ها را نرم و لطیف نگه می دارد.

روغن سیاه دانه باعث قوی تر شدن ریشه مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند. چنانچه روغن سیاه دانه را هر شب بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید پس از مدتی می بینید که ریزش مو کمتر شده و موها ضخیم تر شده اند، حتی مشاهده شده که استفاده ی مداوم از روغن سیاه دانه طاسی را هم درمان کرده است.

ترکیب روغن سیاه دانه و روغن زیتون سال ها برای درمان سفیدی مو استفاده می شود. برای این کار می توانید هر روز مقدار برابر روغن زیتون و روغن سیاه دانه را با هم ترکیب کرده و موهای سر را با آن ماساژ دهید و پس از 1 ساعت با آب گرم بشویید تا سفیدی موها کم کم برطرف شود.

روغن سیاه دانه فولیکول های موی ابرو را تحریک می کند، در نتیجه باعث افزایش رشد ابرو می شود. برای داشتن ابرو و مژه های ضخیم تر و پرپشت تر قبل از خواب انگشت اشاره خود را به یک قطره روغن سیاه دانه آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید.

مصری های باستان و مردم خاور میانه سال ها از روغن سیاه دانه به عنوان درمانی برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن ریش ها استفاده می کردند، علاوه بر این روغن سیاه دانه می تواند به نرم شدن ریش ها کمک کند.

روغن سیاه دانه حاوی فیبر غذایی، کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم است، فیبر موجود در آن برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید می باشد.

مصرف روغن سیاه دانه برای دو ماه در افرادی که فشار خون بالایی داشتند آن را کاهش می دهد.

مصرف روغن سیاه دانه باعث کاهش کلسترول بالای خون می شود. اسیدهای چرب سالم روغن سیاه دانه مانند اسید لینولئیک و اسید اولئیک می تواند باعث کاهش کلسترول بالای خون شود.

روغن سیاه دانه ممکن است به کاهش علائم آرتریت روماتوئید التهابی کمک کند.

اثرات ضد التهابی روغن دانه سیاه دانه ممکن است به بهبود علائم آسم و برونشیت کمک کند.

نحوه استفاده

برای درمان آسم دو بار در روز یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه بخورید.

برای درمان برونشیت یک قاشق چای خوری روغن دانه سیاه را به یک فنجان چای زنجبیل اضافه کرده و آن را دو بار در روز بنوشید و یا روغن سیاه دانه را بر روی سینه خود ماساژ دهید.

خوردن دانه های سیاه یا استفاده از روغن آن باعث کاهش درد معده می شود و علاوه بر این به کاهش گاز، نفخ و زخم معده نیز کمک می کند.

استفاده موضعی از روغن سیاه دانه به مبارزه با سرطان پوست کمک می کند.

1/4 قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با با 1 قاشق چای خوری روغن کنجد مخلوط کنید و مانند خمیر دندان از آن استفاده کنید تا لکه های زرد دندان ها و پوسیدگی آن ها را از بین ببرد.

تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه به سم زدایی کبد و کلیه از الکل و مواد دیگر کمک کرده و باعث بازسازی سلول های آن ها می شود.

مصرف روزانه 5 میلی گرم روغن سیاه دانه برای دو ماه کیفیت اسپرم و مایع منی در مردان را بهبود بخشیده و باعث درمان ناباروری آن ها می شود.

تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه با تنظیم قند خون باعث کاهش گلوکز و انسولین خون شده و به درمان دیابت نوع یک و دو کمک می کند.

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باند پیچی نموده و استراحت کنید.

برای درمان سردردهای عصبی روغن سیاه دانه را بر پیشانی و روی بینی بمالید و چند قطره در بینی بچکانید.

سیاه دانه مسکن فوری دردهای عضلانی و مفصلی است و ماساژ روغن سیاه دانه به مدت 5 الی 10 دقیقه به صورت آرام که جذب عضلات شود در تقویت و خون رسانی مفید بوده و درد عضلات را کاهش می‌دهد.

ماساژ روغن سیاه دانه در دو طرف ستون مهره‌ها و از بالا تا انتهای کمر به مدت 20 دقیقه می‌تواند باعث بهبود قوای بدن و موجب هوشیاری جسمی و سرحال شدن می شود.

افرادی که از مشکلات سینوسی رنج می‌برند، می‌توانند شب‌ها یک قطره از روغن سیاه‌دانه را در هر کدام از سوراخ های بینی خود بریزند و پیشانی و سینوس ها را با روغن سیاهدانه ماساژ بدهند.

برای برطرف کردن التهاب سینوزیت می توانید مقداری ازدانه های آن را در یک پارچه توری قرار دهید وسر آن را گره زده نزدیک بینی خود قرار دهید و بوی آن را استشمام کنید تا التهاب برطرف شود، عطری که از این دانه ها پخش می شود می تواند مجاری تنفسی را باز و میکروب ها و باکتری ها را نابود کند.

همچنین می توانید مخلوط دانه های زیره سبز و سیاه دانه یا روغن این دانه ها را در یک ظرف حاوی آب گرم ریخته و با استفاده از حوله بخور آب گرم دهید، بخور می تواند باعث عطر این دانه ها به درون مجاری تنفسی و رفع التهاب و میکروب های آن شود.

خوردن دانه های سیاه دانه می تواند باعث خارش های حساسیتی و آلرژی در افراد شود اما تاکنون برای روغن سیاه دانه عوارضی گزارش نشده است.

مقادیر بالای روغن سیاه دانه می تواند باعث کاهش انقباضات رحمی شود. تحقیقات نشان داده که مقادیر کم روغن سیاه دانه می تواند باعث افزایش جریان شیر در دوران شیردهی شود اما با توجه به مطالعات کمی که در این زمینه صورت گرفته بهتر است از روغن سیاه دانه در دوران بارداری و شیردهی استفاده نکنید.

دانه های سیاه دانه را بشویید و خشک کنید، دستگاه پرس دانه های روغنی را آماده کنید و دانه های تمیز شده را درون آن بریزید. یک ظرف کوچک برای جمع آوری روغن در زیر آن بگذارید، روغن به دست آمده را در محل گرم و خشک نگه دارید.

دوز توصیه شده برای مصرف روغن سیاه دانه روزانه حدود 1 تا 2 قاشق چای خوری می باشد.

سیاه دانه یکی از پرکاربردترین گیاهان دارویی است که در نسخه های طبیبان طب سنتی به وفور یافت می شود. ا…

در دو مقاله قبلی درباره فواید حنا برای بیماری های پوست و جایگاه آن درطب اسلامی بیان شد، در این…

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

یکی از گیاهان فوق العاده عالی که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد ، گیاه گل بنفشه است. این گیاه …

ریحان خواص فوق  العاده ای دارد. هم از برگ و هم از تخم این گیاه استفاده های فراوانی می شود. ریحا…

در خبرنامه ی آموزشی ناجی کالا

 

سیاه دانه یا شونیز گیاه یک ساله و گلدار و بومی جنوب غربی آسیا می باشد که بسیار خواص دارد و در این مورد پیامبر می فرماید: “هیچ دردی نیست که با سیاه دانه درمان نشود جز مرگ. ما در این مقاله از خواص سیاه دانه برای پوست گفته ایم.

از سیاه دانه هم به شکل خود دانه و هم به شکل روغن آن استفاده می شود. خواص سیاه دانه بسیار فراوان است و از نظر دارویی و طب سنتی اهمیت ویژه ای دارد. از این دانه پر خاصیت برای سلامت مو و پوست هم استفاده می شود و ما در ادامه این مقاله خواص سیاه دانه برای پوست را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای بسیاری از مشکلات می توان سیاه دانه را مصرف نمود و از خواص شگفت انگیز آن بهره برد و استفاده کرد. از جمله خواص سیاه دانه برای پوست را در متن زیر با ما مرور کنید:

 

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

از روغن سیاه دانه برای بهره مندی از خواص سیاه دانه برای پوست روزانه یک تا دو قاشق مربا خوری مصرف کنید.

با توجه بر مطالعات انجام شده و اینکه سیاه دانه و روغن آن موجب انقباضات رحمی می شوند توصیه شده ست که در دوران بارداری و شیردهی از روغن سیاه دانه استفاده نشود.

از سیاه دانه و روغن سیاه دانه برای کاهش فشار خون، کاهش وزن و لاغری (خواص سیاه دانه برای لاغری)، کاهش کلسترول، درمان آرتریت روماتوئید، درمان آسم و برونشیت، درمان سرطان پوست و کاهش ناراحتی های معده، بهداشت دهان و دندان، درمان ناباروری در مردان، درمان دیابت و سم زدایی از کبد و کلیه نیز استفاده می شود.

تا به حال عوارضی از روغن سیاه دانه گزارش نشده است، این در حالی است که خود سیاه دانه بعضا می تواند سبب خارش و آلرژی در بعضی افراد شود. همچنین خواص سیاه دانه و عسل نیز دارای خواص بی شمار متعددی است که پیشتر به آن اشاره کرده ایم.

منبع : آرگا

خواص و مضرات روغن سیاه دانه

سیاه‌دانه یا شونیز گیاهی بومی مربوط به آسیا می باشد که خاصیتی ضد التهابی دارد و از دیرباز برای درمان درد مفاصل بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است..همچنین به عنوان یک رطوبت رسان عالی برای موها و درمان موخوره و خشکی مو نیز گزینه ای عالی می باشد.برای زیبایی و نرم کردن پوست و مو بسیار کارامد است.

تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و التهاب را کاهش می دهد، علاوه بر این می تواند به درمان بیماری های رایج مانند فشار خون بالا و آسم کمک کند.

روغن سیاه دانه برای زیبایی پوست و مو هم استفاده می شود. در ادامه این مقاله با برخی از خواص روغن سیاه دانه آشنا خواهید شد.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت
درمان آکنه
استفاده از لوسیون پوست که با روغن سیاه دانه درست شده میزان آکنه و جوش های صورت را پس از دو ماه کاهش می دهد.

درمان پسوریازیس
استفاده از روغن سیاه دانه، میزان بروز پلاک پسوریازیس را کاهش می دهد.

نرم کننده طبیعی پوست
روغن سیاه دانه رطوبت و هیدراتاسیون پوست را بهبود بخشیده و باعث نرم شدن پوست می شود.

درمان زخم
استفاده از روغن سیاه دانه باعث کاهش التهاب و بهبود زخم به خصوص زخم های ناشی از جراحی می شود.

کاهش چین و چروک و پیری زودرس پوست صورت
روغن سیاه دانه غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از پیری پوست جلوگیری کرده و باعث کاهش چین و چروک پوست می شود.

خواص روغن سیاه دانه برای مو
رطوبت رسانی به مو
روغن سیاه دانه با رطوبت رسانی به مو آن ها را نرم و لطیف نگه می دارد.

درمان ریزش مو
روغن سیاه دانه باعث قوی تر شدن ریشه ی مو شده و از ریزش آن جلوگیری می کند، روغن سیاه دانه را هر شب بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید پس از مدتی می بینید که ریزش مو کمتر شده و موها ضخیم تر شده اند، حتی مشاهده شده که استفاده ی مداوم از روغن سیاه دانه طاسی را هم درمان کرده است.

خواص روغن سیاه دانه برای درمان سفیدی مو
ترکیب روغن سیاه دانه و روغن زیتون سال ها برای درمان سفیدی مو استفاده می شد. برای این کار می توانید هر روز مقدار برابر روغن زیتون و روغن سیاه دانه را با هم ترکیب کنید و آن را به موها و پوست سر ماساژ دهید، بعد از یک ساعت با آب گرم بشویید پس از مدتی سفیدی مو برطرف می شود.

خواص روغن سیاه دانه برای مژه و ابرو
روغن سیاه دانه فولیکول های موی ابرو را تحریک می کند، در نتیجه باعث افزایش رشد ابرو می شود. برای داشتن ابرو و مژه های ضخیم تر و پرپشت تر قبل از خواب انگشت اشاره خود به یک قطره روغن سیاه دانه آغشته کرده و بر روی محل مورد نظر ماساژ دهید.

فواید روغن سیاه دانه برای ریش
مصری های باستان و مردم خاور میانه سال ها از روغن سیاه دانه به عنوان درمانی برای جلوگیری از ریزش و سفید شدن ریش ها استفاده می کردند، علاوه بر این روغن سیاه دانه می تواند به نرم شدن ریش ها کمک کند.

میزان مصرف روغن سیاه دانه
دوز توصیه شده برای مصرف روغن سیاه دانه روزانه حدود تا قاشق چای خوری می باشد.

عوارض و مضرات روغن سیاه دانه
خوردن دانه های سیاه دانه می تواند باعث خارش های حساسیتی و آلرژی در افراد شود اما تاکنون برای روغن سیاه دانه عوارضی گزارش نشده است.

مصرف روغن سیاه دانه در دوران بارداری و شیردهی
مقادیر بالای روغن سیاه دانه می تواند باعث کاهش انقباضات رحمی شود. تحقیقات نشان داده که مقادیر کم روغن سیاه دانه می تواند باعث افزایش جریان شیر در دوران شیردهی شود اما با توجه به مطالعات کمی که در این زمینه صورت گرفته بهتر است از روغن سیاه دانه در دوران بارداری و شیردهی استفاده نکنید.

طرز تهیه روغن سیاه دانه اصل
دانه های سیاه دانه را بشویید و خشک کنید، دستگاه پرس دانه های روغنی را آماده کنید و دانه های تمیز شده را درون آن بریزید. یک ظرف کوچک برای جمع آوری روغن در زیر آن بگذارید، روغن به دست آمده را در محل گرم و خشک نگه دارید.

خواص و مزایای درمانی روغن سیاه دانه
روغن سیاه دانه می تواند به درمان بیماری ها کمک کند و برای زیبایی پوست و مو مورد استفاده قرار گیرد.

فواید روغن سیاه دانه برای کاهش وزن و لاغری
روغن سیاه دانه حاوی فیبر غذایی، کلسیم، آهن، سدیم و پتاسیم است، فیبر موجود در آن برای کاهش وزن و لاغری بسیار مفید می باشد.

کاهش فشار خون بالا
مصرف روغن سیاه دانه برای دو ماه در افرادی که فشار خون بالایی داشتند آن را کاهش می دهد.

کاهش کلسترول خون بالا
مصرف روغن سیاه دانه باعث کاهش کلسترول بالای خون می شود. اسیدهای چرب سالم روغن سیاه دانه مانند اسید لینولئیک و اسید اولئیک می تواند باعث کاهش کلسترول بالای خون شود.

درمان بیماری آرتریت روماتوئید
روغن سیاه دانه ممکن است به کاهش علائم آرتریت روماتوئید التهابی کمک کند.

درمان بیماری آسم
اثرات ضد التهابی روغن دانه سیاه دانه ممکن است به بهبود علائم آسم و برونشیت کمک کند.

نحوه استفاده
برای درمان آسم دو بار در روز یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه بخورید.

برای درمان برونشیت یک قاشق چای خوری روغن دانه سیاه را به یک فنجان چای زنجبیل اضافه کرده و آن را دو بار در روز بنوشید و یا روغن سیاه دانه را بر روی سینه خود ماساژ دهید.

کاهش ناراحتی معده
خوردن دانه های سیاه یا استفاده از روغن آن باعث کاهش درد معده می شود و علاوه بر این به کاهش گاز، نفخ و زخم معده نیز کمک می کند.

درمان سرطان پوست
استفاده ی موضعی از روغن سیاه دانه به مبارزه با سرطان پوست کمک می کند.

کمک به بهداشت دهان و دندان
/ قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با با قاشق چای خوری روغن کنجد مخلوط کنید و مانند خمیر دندان از آن استفاده کنید تا لکه های زرد دندان ها و پوسیدگی آن ها را از بین ببرد.

سم زدایی از کبد و کلیه
تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه به سم زدایی کبد و کلیه از الکل و مواد دیگر کمک کرده و باعث بازسازی سلول های آن ها می شود.

درمان ناباروری در مردان
مصرف روزانه میلی گرم روغن سیاه دانه برای دو ماه کیفیت اسپرم و مایع منی در مردان را بهبود بخشیده و باعث درمان ناباروری آن ها می شود.

درمان دیابت
تحقیقات نشان داده که روغن سیاه دانه با تنظیم قند خون باعث کاهش گلوکز و انسولین خون شده و به درمان دیابت نوع یک و دو کمک می کند.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قیمت انجیر در شیراز x بخوانید...