تزیین دسر شارلوت شکلاتی

دوره مقدماتی php
تزیین دسر شارلوت شکلاتی
تزیین دسر شارلوت شکلاتی

بهارک مبینی (بهار)

مدیر ارشد بهارسایت

تزیین دسر شارلوت شکلاتی

 

دوره مقدماتی php

مواد لازم:

رولت آماده ۴ عدد

موس شکلات

موز یک عدد

خامه فرم گرفته جهت تزیین

مروارید خوراکی جهت تزیین

طرز تهیه :

* یه کاسه گود انتخاب کرده و داخل اونو سلفون بکشید . سعی کنید از دو سلفون استفاده کنید تا محکم تر باشه.

* برای تهیه این دستور از یه رولت آماده استفاده کردیم .

* رولت رو مثل تصویر برش بزنید برشها تقریبا یک سانت باشن .

* بعد رولت ها رو داخل کاسه بچینید .

* سعی کنید همه جا توسط رولت پوشونده شده باشه و هیچگونه درزی بینشون نباشه . اگه بین رولتها فاصله افتاد بین شون رو با یه تکه رولت پر کنید ( در تصویر کاملا مشخصه که بین رولت ها هم با خرده رولت پوشونده شده ).

* بعد طبق دستور موس شکلات رو آماده کرده و داخل شارلوت رو کامل پر کنید .

* نکته : پیشنهاد می کنم از خامه فرم گرفته برای تهیه این موس استفاده کنید .

* این مقدار شارلوت ممکنه با توجه به سایز ظرفتون کمی زیادتر یا کمتر باشه ؛ اگه زیادتر بود بقیه رو می تونید در ظرف دیگه ریخته و بعنوان یه دسر استفاده کنید ( همانند دستوری که آموزش داده شده ) و اگه کمتر بود می تونید یه مقدار از رولت ها رو کمتر کنید تا هم سطح موس بشه .

* شارلوت رو در یخچال قرار بدین تا کمی رویه ببنده .

* بعد موز رو برش داده و روش بچینبد .

* نکته : موس در حدی رویه ببنده که موز داخلش غوطه ور نشه .

* بعد دوباره چند تا برش دیگه رولت رو روش قرار می دیم .

* و در نهایت روشو سلفون کشیده و بمدت حداقل ۴ ساعت در یخچال قرار بدین .

* بعد از مدت زمان طی شده ، سلفون روی ظرفتون رو جدا کرده و داخل ظرف سرو برگردونید .

* سلفون رو از شارلوت جدا کنید .

تزیین دسر شارلوت شکلاتی

* و در نهایت طبق سلیقه خودتون روشو با خامه فرم گرفته ،  تزیین کرده و برای تزیین قشنگ تر می تونید از انواع ترافل ها یا مرواریدهای خوراکی استفاده کنید .

* این هم یه برش از شارلوت خوشمزه …

* توجه داشته باشید که موسش کاملا بسته و بخوبی هم برش خورده پس شما هم با کمی دقت در دستور ، می تونید همین شارلوت رو درست کنید .

براونی یکی از کیک های غنی شده با کاکائو و شکلات هست . طعم بسیار دلچسب و خوبی داره … مطلب کامل

هر نوع بیسکویتی رو می شه با این نوع تزیین و در مناسبت های مختلف برای سرو در نظر گرفت . شکل زیبا و متفاوت آن باعث جذب مهمان خواهد شد . مطلب کامل

جدیدترین و متفاوت ترین شیرینی رو از بهارسایت آموزش ببینید … مطلب کامل

این کوکیزها هدیه های خیلی شیک و قشنگی هست که می تونید به هر کسی و در هر مناسبتی تقدیم کنید … مطلب کامل

نارنج یه میوه ای هست که تو کشور ما فراوان یافت میشه . خصوصا تو شهر شیراز.
محصولات جانبی این میوه پرخاصیت هم زیاده .
اینجا با برگ این درخت و تعدادی از خواصش آشنا شده و یه دمنوش ساده باهاش درست میکنیم .
دم كرده برگ نارنج تشنج را از بين مي برد. مطلب کامل

برای تهیه این غذا میتونید از فیلینگ های مختلف بسته به ذائقه خودتون استفاده کنید . مثل انواع مرباها (بدون شهد) و تخم مرغ برای صبحانه ، مواد پیتزا ، انواع سبزیجات و… مطلب کامل

این کاپ کیک ترکیبی از کیک و شکلاته که در کنار کرم شکلات فندقی طعم بی نظیری داره و در روز عشق میتونه یک هدیه از طرف شما برای عزیزانتون باشه. مطلب کامل

تفسیر عشق فقط بین دختر و پسر محدود نمی شه ( البته این رابطه هم یکی از آفریده های خداست و بنوبه خود زیباست) .
عشق رو در خیلی موارد می شه تفسیر کرد ؛ عشق به خدا ، عشق به همسر ، عشق به فرزند ، عشق به والدین ، عشق به کار، عشق به زندگی و …. همه اینا یه نوع عشقه و درنوبه خودشون قابل احترام هستن . … مطلب کامل

دمنوش لیمو نوشیدنی ای گوارا و خوش طعم و رنگه که تو فصل زمستون و برای بهبود سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن می تونیداونو تهیه نموده و نوش جان کنید . مطلب کامل

قورمه سبزی یکی از خورش های اصیل ایرانی هست . البته در هر شهر با توجه به ذائقه خودشون تغییراتی دادن که مطمئنا همه شون خوشمزه هستن… مطلب کامل

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

خمیر هزارلا که توسط خانم مهندس مبینی بصورت حضوری و آنلاین تدریس خواهد شد

این دسر طعم آشنایی داره ، همون طعمی که وقتی می خوری یاد بستنی زعفرونی سنتی ایرانی می افتی …..

استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر نام کامل بهارسایت و لینک مربوطه مجاز میباشد.

قدم اول : آموزش ببینید

قدم دوم : اجرا کنید

قدم سوم : لذت ببرید



در آپارات وارد شوید تا ویدیوهای و کانال‌های بهتری بر اساس سلیقه شما پیشنهاد شود
وارد شوید

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

تزیین دسر شارلوت شکلاتی

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

شارلوت از انواع دسر های خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید این دسر متفاوت را در منزل برای مهمانی های مختلف خود تهیه کنید,‌در ادامه مطلب طرز تهیه شارلوت توت فرنگی را مشاهده خواهید کرد.

شارلوت از انواع دسر هایی است که از دو جزء تشکیل می شود که یک جزء این دسر خوشمزه را انواع کیک ها, بیسکویت ها و یا رولت تشکیل می دهند و بخش دیگر طرز تهیه دسر شارلوت شامل از انواع کرم ها، پودر ژله و پودر میوه استفاده می شود.

تیرامیسو و شارلوت دو دسر خوشمزه و مناسب برای انواع مهمانی ها و مجالس می باشند و اگر شما می خواهید مهمان هایتان را سورپرایز کنید بهتر است این دسر های خوشمزه را در منزل تهیه کنید.

برای درست کردن دسر شارلوت ابتدا رولت را مطابق دستور طرز تهیه رولت خامه ای آماده کنید سپس یک لایه نازک از مارمالاد توت فرنگی را به وسیله لیسک بر روی رولت بمالید و از طول به رول کردن رولت اقدام کنید و رولت را در کاغذ روغنی بپیچید و به مدت 30 تا 60 دقیقه به رولت استراحت دهید.
در مرحله بعدی طرز تهیه شارلوت پودر ژلاتین را با 3 قاشق غذاخوری آب در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس به کمک روش بن ماری پودر ژلاتین را در درون آب حل کنید. توجه داشته باشید بعد از 5 دقیقه پودر ژلاتین در آب به خوبی حل می شود.
خامه قنادی را به کمک همزن برقی به مدت 15 دقیقه به خوبی هم بزنید تا فرم بگیرد و سپس خامه زده شده را در درون یخچال قرار دهید. شیر و شکر را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس ظرف را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا به دمای جوش برسد و شکر در درون شیر به خوبی حل شود سپس شیر را از روی حرارت گاز بردارید و ژلاتین حل شده را به مخلوط شکر و شیر اضافه کنید و یک کاسه یخ در زیر مخلوط شیر قرار دهید و مرتب شیر را هم بزنید تا به خوبی خنک شود بعد از خنک شدن شیر 1/5 پیمانه از خامه را به مخلوط شیر و ژلاتین اضافه کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و توت فرنگی های یخ زده و درشت را به کرم شارلوت اضافه کنید. (توجه داشته باشید که دمای شیر باید به خوبی پایین بیاید تا خامه در درون شیر آب نشود).
در مرحله بعدی طرز تهیه شارلوت برای تزیین این دسر خوشمزه رولت را بسته به سایزی کاسه ای که می خواهید دسر شارلوت را در آن قرار دهید برش دهید.تزیین دسر شارلوت شکلاتی

سپس کف کاسه را با یک ورق سلفون کاملا بپوشانید و رولت های برش داده را به صورت مرتب در درون کاسه بچینید توجه داشته باشید که نباید درزی برای نفوذ مواد میانی شارلوت به بیرون وجود داشته باشد سپس یک پیمانه باقی مانده از خامه فرم گرفته را روی سطح رولت ها بریزید و همه درزهای بین رولت های را بپوشانید. کرم میوه ای آماده شده را بر روی سطح خامه بریزید و یک لایه از رولت ساده یا برش هایی از رولت را به اندازه دهانه ظرف روی مواد میانی دسر شارلوت قرار دهید سپس با کمک سلفون روی مواد را ظرف را بپوشانید و دسر را به مدت 4 تا 6 ساعت در درون یخچال قرار دهید. 

در طرز تهیه شارلوت بعد از بسته شدن مواد میانی دسر را از یخچال بیرون آورید و سپس سلفون را باز کنید و ظرف مورد نظر برای سرو این دسر را روی کاسه قرار دهید و دسر را به ظرف سرو منتقل کنید سپس سلفون را از روی سطح دسر شارلوت جدا کنید و اطراف این دسر خوشمزه را با کمک خامه فرم گرفته و میوه به زیبایی تزیین کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

شارلوت!!!!

یعنی وقتی این کلمه رو ادا میکنیم باید یک مکث سه ثانیه ای داشته باشیم و بعد آب دهنمون رو قورت بدیم و دوباره بگیم شارلوت…. اینطوری شیره ی معده بر اساس اسم خوشمزه ی این دسر ترشح میشه و ما رو مجاب میکنه زودتر دست به کار بشیم.

دسر امروز یک دسر جهانیه.اوایل در اروپا مخصوصا فرانسه و ایتالیا درست میشد و شاید کمی متفاوت تر از اینی بود که الان ما طبق سیلقه ی خودمون درست میکنیم. بعد از اون در روسیه و آمریکا و ….. سرو شد و الان در تمام جهان شارلوت رو میشناسند.

وجه بارز این دسر اینه که از ترکیب چند لایه ی مختلف درست میشه. این لایه ها کیک یا نون ، میوه یا پوره  و آبمیوه های مختلف ، دسر کرمی و در نهایت خامه هست.

من چهار مدل شارلوت درست میکنم که انشالله اولیش رو در این پست آموزش میدم و بعدی ها رو در پست های آینده. با کمی ابتکار میتونید از این دسر یک تابلوی زیبا برای میزهای مهمونیتون درست کنید. تزیین دسر شارلوت شکلاتی

مواد لازم :

رولت 400 گرم

دسر شکلاتی بسته

موز دو عدد بزرگ

شکلات چیبسی سه قاشق غذاخوری

گردو خرد شده دو قاشق غذاخوری

ژلاتین یک قاشق غذاخوری

شیر برای درست کردن کرم به میزان مندرج روی بسته

خامه در صورت تمایل

خوب اول چند تا توضیح بدم. این مدل شارلوت رویال که باید به صورت گنبدی شکل باشه ، برای درست کردنش نیاز به ظرف هایی داریم که گود باشه. من از این ظرف های یکبار مصرف بزرگ استفاده کردم.میتونید از این ظرف های بلور هم استفاده کنید. مهم گود بودنشونه.

برای رولت میتونید از دو نوع رولت استفاده کنید. یا صنعتی که طعم اونها مثل تی تاب های قدیمی میمونه و در تمام فروشگاه ها و سوپر مارکتها میفروشن. قیمتشم فکر میکنم 2000 تومن باشه. برای درست کردن این دسر به دو بسته نیاز دارید. انشالله در شارلوت پرتقالی و شارلوت توت فرنگی با این رولت هم آموزش خواهیم داشت.

مورد دوم رولت سنتی هستش که توی قنادی ها به فروش میرسه. توی خونه هم میتونید درست کنید. (دستورشو میذارم)که من برای شارلوت شکلاتی ترجیح میدم از این مدل رولت استفاده استفاده کنم.چون طعمی مثل کیک خامه ای بهمون میده. این رولتم انواع مختلف داره. من از کاپوچینو استفاده کردم.  

رولت رو بارک باریک ببرید و توی ظرفتون که از قبل سلفون کشیدید بچینید. هر چی رولت منسجم تر چیده بشه خوشگل تره.

برای پودینگ یا کرم وسط این دسر از هر نوع پودینگی که دوست داشته باشید میتونید استفاده کنید. من معمولا پودینگ هامو توی خونه درست میکنم ولی برای مواقع ضروری بد نیست چند تا بسته پودینگ آماده داشته باشید. پودینگ رو مطابق دستور روی بسته اش درست کنید . معمولا 750 میلی لیتر شیر باید بهش اضافه کنید. میشه حدود 3 و نیم لیوان . بهتره شما دو و نیم لیوان یا نهایتا سه لیوان شیر بریزید.

زمانی که پودینگ رو توی قابلمه ریختید یک قاشق ژلاتین بهش اضافه کنید و شیر سرد رو روی اون بریزید. بذارید 10 دقیقه در دمای محیط بمونه تا ژلاتین حل بشه و بعد روی حرارت بذارید و وقتی جوشید و غلیظ شد آماده است. حتما هم بزنید تا ته نگیره.

برای این دسر میتونید از کرم های مختلف استفاده کنید. مثل :

مواد داخلی موس و کرم شکلاتی میتونید از دستور های زیر استفاده کنید ::

موس کیک شکلاتی 

کرم شکلاتی 

دسر کاسترد 

کسترد شکلاتی

کرم داخلی کیک یخچالی

یا حتی از انواع کرم ها مثل :کرم پاتیسیر

برای اضافه کردن کرم به رولت باید کرم غلیظ و سرد باشه. اگه فرصت کافی دارید بزارید کرم خوب خنک بشه. ولی اگه مثل من همیشه از کمبود وقت رنج میبرید و باید سریع کارتون را انجام بدید یک ظرف بزرگ بردارید و توش یخ بریزید. و چند تا لیوان آب. و قابلمه ی محتوی دسر رو روی ظرف یخ قرار بدید و هم بزنید تا خنک بشه.

بعد از اینکه کرم خنک شد اونو کم کم داخل رولت ها بریزید و لایه لایه یک لایه دسر و روش موز و شکلات و گردو و باز کمی دسر و ….. تا تمام مواد تموم بشه.

وقتیتمام مواد تموم شد روی لایه ی آخر یک ردیف دیگه رولت بچینید. به این ترتیب که دور تا دور کرم با رولت پوشیده شده باشه. من برای اینکه حجم رولت خونم بالا نره لایه ی آخر رو تخفیف دادم.

حالا باید این دسر بره توی یخچال. دو ساعت دسر رو بدون سر پوش و بعد از اون 10 ساعت با سر پوش توی یخچال قرار بدید تا خودشو بگیره. نظر منو میخوایید بذارید یک روز کامل توی یخچال بمونه.

و بعد اونو بیرون بیارید و به راحتی توی ظرف سرو برگردونید و نوش جان کنید……..

من چون از رولت سنتی و قنادی استفاده کردم دیگه خامه نزدم به شارلوتم. اما اگه دوست دارید خامه ای تر بشه میتونید به جای سه لیوان شیر دو و نیم لیوان شیر بریزید و وقتی غلیظ شد نیم لیوان خامه بهش اضافه کنید.

چون رولت من به اندازه کافی شیرین بود من از پودینگ شکلات تلخ استفاده کردم.

تزیین دسر شارلوت شکلاتی

اگه دوست دارید ظاهری زیبا در شارلوت داشته باشید بهتره از رولت های صنعتی که یکدست و اندازه هستند استفاده کنید. اما اگه میخوایید خوشمزه باشه و خوشمزگی براتون خیلی مهمه از رولت های قنادی.

طعم این شارلوت خیلی نزدیک به کیک خامه ای هست.

اگه دوست دارید اصلا از مایع کرمی و پودینگتون وارد قسمت رولتی نشه حتما بزارید پودینگ خنک و سفت بشه و بعد اضافه کنید.

و همینطور رولت هارو منسجم و کیپ بچینید.

در ضمن اگه همچین حالتی رو دوست دارید بهتره از رولت های صنعتی که همون مزه تی تاب دارن استفاده کنید. چون رولت خامه ای بسته به میزان خامه اش نفوذ پذیری بالایی داره. مخصوصا قسمت خامه ایش.

امیدوارم درست کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی

آدرس سایت

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید






تمامی حقوق متن ها، تصاویر مربوط به سایت کافه شکلات می باشد و استفاده از آن ها بدون ذکر منبع مجاز نمی باشد.

CopyRight © 2011 – 2015 cafechokolat Group , All Rights Reserved

www.cafechokolat.ir

تزیین دسر شارلوت شکلاتی
تزیین دسر شارلوت شکلاتی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *