مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ام‌دی‌اف

دوره مقدماتی php

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه ام‌دی‌اف

کابینت‌های ام‌دی‌اف یکی از انواع گوناگون کابینت‌های موجود در بازار بشمار می‌ آیند که مزایا و معایب متعددی را برای محیط موردنظر، به وجود می ‌آورند. این کابینت‌ها به‌عنوان پرمصرف‌ترین کابینت‌های بازار شناخته شده‌اند و قابلیت‌های زیادی دارند. از جمله قابلیت‌های آن‌ها می‌ توانیم به قدرت مقاومت بالا اشاره کنیم. همچنین باید بگوییم که قیمت کابینت ام‌دی‌اف نسبت به سایر کابینت‌ها، بسیار کم‌تر است. از این رو افراد از این نوع از کابینت‌ها استقبال زیادی کرده‌اند.

مزایای کابینت ام‌دی‌اف

  • هزینه‌ی پایین:

قیمت کابینت ام‌دی‌اف یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هر شخصی برای خرید به آن توجه می ‌کند. به‌طور کلی یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که این نوع از کابینت‌ها دارند این است که با قیمت پایینی به فروش می ‌رسند.

این قیمت پایین به دلیل ساختار ارزان قیمت این کابینت می ‌باشد که سبب افزایش مشتریان آن نیز شده است.

بنابراین اگر می‌ خواهید آشپزخانه‌ی خود را به شکلی ایده‌آل و با هزینه‌ای پایین دیزاین کنید، ما به شما کابینت ام‌دی‌اف را پیشنهاد می ‌کنیم!

دوره مقدماتی php
  • قابلیت تمیزشوندگی سریع:

یکی دیگر از مزایایی که ساختار این کابینت دارد این است که به ‌راحتی تمیز می ‌شود. همه‌ی ما می ‌دانیم که کابینت‌های هایگلاس و لوکس نسبت به کابینت‌های چوبی دیرتر تمیز می‌ شوند و قابلیت لکه‌پذیری بیشتری نیز دارند. حال باید بدانید که کابینت‌های ام‌دی‌اف اینچنین نیستند و به‌راحتی و در کوتاهترین زمان ممکن تمیز می ‌شوند. شما می ‌توانید با استفاده از یک پارچه‌ی خیس و یا یک اسفنج نرم، تمامی لکه‌های موجود بر ورق‌های ام‌دی‌اف را پاکسازی کنید؛ بدون این که حتی ذره‌ای از آن‌ها باقی بماند.

دقت داشته باشید که در این زمینه از پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های الکل‌دار استفاده نکنید چراکه نفوذ این شوینده‌ها به بافت کابینت سبب کاهش طول عمر آن می‌ شود.

  • تنوع طرح بالا:

همه‌ی ما می‌ دانیم که در بازار فروش کابینت‌های ام‌دی‌اف، طرح‌ها و رنگ‌های زیادی وجود دارد که مشتری می ‌تواند به‌صورت دلخواه هر یک از این رنگ‌ها و طرح‌ها را انتخاب کند و آن‌ها را در آشپزخانه‌ی خود به اجرا در بیاورد.

این کابینت‌ها هم به‌صورت تمام رنگ و هم به‌صورت طرح چوب وجود دارند اما امروزه مشاهده می‌ کنیم که مشتریان از کابینت‌های ام‌دی‌اف طرح چوب بیشتر از کابینت‌های ام‌دی‌اف رنگی استقبال می ‌کنند. دلیل این امر نیز این است که طرح چوب می ‌تواند گرما و صمیمیت خاصی را به محیط ببخشد و زیبایی آن را دوچندان کند.

  • فاقد انحراف:

اگر نگاهی به ‌کابینت‌های چوبی بیندازیم، متوجه می ‌شویم که این کابینت‌ها پس از مدت کوتاهی انحراف برمی‌ دارند و شکل اصلی خود را از دست می ‌دهند اما می ‌توانیم بگوییم که یکی از مزیت‌های کابینت ام‌دی‌اف، فاقد انحراف بودن آن است. این بدین معناست که کابینت ام‌دی‌اف پس از مدتی که در محیط آشپزخانه‌ی شما قرار می ‌گیرد، تغییر شکل نمی‌دهد و تاب برنمی ‌دارد. البته این مزیت می ‌تواند قیمت کابینت ام‌دی‌اف را نیز تحت‌تأثیر قرار دهد.

همچنین این کابینت در مدت طولانی می ‌تواند مقاومت خود را حفظ کند و از نظر ظاهری نیز در ساختار اولیه‌ی خود باقی بماند. به همین دلیل است که امروزه می ‌گویند بهترین و خارق‌العاده‌ترین انتخاب ممکن برای محیط‌های مرطوب، جنس ام‌دی‌اف می‌ باشد که دارای استحکام بالایی است.

  • افزایش زیبایی محیط:

از آنجایی که بسیاری از خانم‌های خوش‌پسند به دنبال افزایش جلوه‌ی منزل خود و افزایش زیبایی آشپزخانه‌ی خود هستند، کابینت‌های ام‌دی‌اف انتخاب بسیار مناسبی بشمار می ‌آیند.

این کابینت‌ها می‌ توانند طرح‌های مختلف را بپذیرند و دقیقاً همان چیزی شوند که شما از یک کابینت خوب در نظر دارید!

همچنین، این کابینت‌ها با جلوه‌ی خود می ‌توانند جلوه‌ی کلی آشپزخانه را نیز متأثر کنند و در صدد افزایش زیبایی و نمای آن بر بیایند.

معایب کابینت ام‌دی‌اف

متأسفانه کابینت­های ام‌دی‌اف برخلاف مزایای زیادی که دارند، دارای دو عیب اصلی به شرح زیر نیز هستند که می ‌توانند بر قیمت کابینت ام‌دی‌اف تأثیرگذار باشند:

  • حساس به حرارت:

ساختار و بافت کابینت ام‌دی‌اف درون خود مواد رزینی و فیبری را جای داده است. به دلیل اینکه این مواد به حرارت و گرما حساسیت دارند، کابینت ام‌دی‌اف نیز نمی ‌تواند در مقابل حرارت مقاوم باشد و ممکن است ساختار آن دچار آسیب شود. همین عیب باعث شده است که قیمت کابینت ام‌دی‌اف نیز تا حد زیادی کاهش پیدا کند تا بتواند در بازار فروش، مشتریانی را به خود اختصاص دهد.

اگر در آشپزخانه کابینت ام‌دی‌اف در نزدیکی گاز قرار بگیرد، بر سطح آن برآمدگی‌ها و برجستگی‌هایی پدید می ‌آید که می‌ تواند ظاهر کابینت را تخریب کند. علاوه بر این، حرارت می‌ تواند رنگ کابینت ام‌دی‌اف را نیز دچار تغییر کند و آن را به سمت زردی ببرد. از این رو توصیه می ‌شود که‌کابینت‌های ام‌دی‌اف را در محیطی مورداستفاده قرار دهید که درجه دمای مطلوبی داشته باشد و درجه از رسیدن گرما به بافت کابینت جلوگیری نماید.

  • نیاز به مراقبت بیشتر:

اگر با کابینت‌های ام‌دی‌اف آشنایی داشته باشید، می ‌دانید که این کابینت‌ها حساسیت بیشتری نسبت به سایر کابینت‌ها دارند. همین حساسیت بالا یکی از عیوب اصلی کابینت ام‌دی‌اف بشمار می ‌آید چراکه فرد باید زمان زیادی بگذارد تا بتواند به‌خوبی از این کابینت مراقبت کند.

البته شما می‌ توانید با استفاده از راهکارهای مربوط به نگهداری کابینت ام‌دی‌اف، در مدت طولانی از این نوع از کابینت‌ها استفاده کنید.

 

شما نیز می توانید جهت انتخاب و سفارش کابینت ام دی اف از راهنمایی کارشناسان فروش ما در کابینت بازار بهره ببرید و بهترین را انتخاب نمایید. جهت دریافت خدمات و مشاوره از طریق وبسایت https://cabinetbazar.ir/  و با تکمیل فرم ثبت درخواست و یا تماس، با ما در ارتباط باشید و به باشگاه مشتریان ما بپیوندید.

 

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بوتاکس در کرج x بخوانید...