عکس گل گاو زبان گیلان

دوره مقدماتی php
عکس گل گاو زبان گیلان
عکس گل گاو زبان گیلان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ گیاه گل گاوزبان هر ساله در اواسط اردیبهشت برداشت می‌شود اما امسال در پدیده‌ای نادر این گیاه بسیار پرخاصیت دو ماه مانده به موعد فصل برداشتش در منطقه اشکور استان گیلان به مرحله گل‌دهی رسید.

یکی از خاستگاه‌های مهم رشد و تولید گل گاوزبان که از دیدگاه طب سنتی دارای خواص دارویی و شفابخشی بسیار زیادی است در اشکورات رحیم‌آباد استان گیلان واقع شده که امسال این گیاه در روستای میلاش این منطقه قبل از موعد فصل برداشت به بار نشسته است.

در حال حاضر حدود هزار و 350 هکتار از اراضی کشور به امر کاشت و برداشت گیاه گل گاوزبان اختصاص دارد که سهم استان گیلان از این میزان بیش از 640 هکتار است.

مناطق کوهستانی شهرستان رودسر در شرقی‌ترین نقطه استان گیلان با داشتن بیش از 4 هزار نفر بهره‌بردار و برداشت سالانه حدود 220 تن قطب تولید گل گاو زبان کشور محسوب می‌شود و از این منظر نه تنها در گیلان بلکه در کل کشور جایگاه بسیار ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

گیاه گل گاوزبان از دوره‌های بسیار قدیم‌‌ تاکنون در سطح مناطق وسیعی از شهرستان رودسر واقع در ارتفاع 300 تا 2 هزار و 500 متری از سطح دریای آزاد توسط هر خانوار بهره‌بردار در قطعات چند صد تا چند هزار متری کشت و در فصل اردیبهشت برداشت می‌شود.عکس گل گاو زبان گیلان

شهرستان رودسر پایتخت تولید گل گاوزبان کشور محسوب می‌شود به طوری‌که 75 درصد این گیاه که دارای اثرات و خواص درمانی بسیار زیادی بوده و منحصراً در دامنه‌های کوه البرز رشد می‌کند.

دوره مقدماتی php

عکس از امید رجبی‌پور کشایه

انتهای پیام/ش

رشت- برداشت گل گاوزبان از ۴۷۰ هکتار سطح زیر کشت در منطقه کوهستانی اشکورات شهرستان رودسر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه کوهستانی اشکورات شهرستان رودسر ۴۷۰ هکتار اراضی سطح زیر کشت گل گاوزبان دارد که برداشت آن توسط کشاورزان آغاز شده است.

میزان سطح زیر کشت گل گاوزبان در گیلان را ۸۸۰ هکتار است که علاوه بر رودسر این گیاه دارویی در شهرهای آستارا، سیاهکل، تالش، رودبار و رضوانشهر برداشت می‌شود.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

رشت _ ایرنا _ رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت گل گاو زبان در باغهای شهرستان رودسر در این استان خبر داد.

علی درجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت محصول گل‌ گاو زبان از باغات روستاهای پایین‌ دست اشکورات شهرستان رودسر آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان رودسر با ۴۸۰ هکتار و تولید ۲ هزار و ۴۰۰ تن محصول تر، بیشترین سطح زیر کشت گل‌ گاو زبان در استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

درجانی با اشاره به رتبه نخست  گیلان در تولید گل‌ گاو زبان افزود : سطح زیر کشت این محصول در استان گیلان،  ۸۸۰ هکتار است.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود بیش از ٣ هزار و ٩٠٠ تن  گل گاو زبان به ارزش اقتصادی افزون بر ۷۹۲ میلیارد ریال برداشت شود.عکس گل گاو زبان گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: شهرستان‌های رودسر، املش، آستارا، سیاهکل، تالش، رودبار و رضوانشهر به کشت و کار محصول گل گاو زبان مشغول هستند.

برداشت گل‌ گاو زبان از اواخر فروردین آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

استان گیلان ٦ هزار و ١٠٠ بهره بردار گل گاو زبان دارد.

بوشهر-ایرنا- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از…

ارومیه- ایرنا- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: با وجود…

تهران- ایرنا- استاندار تهران گفت: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های…

زنجان – ایرنا – فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: عامل…

خمین – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار معادل…

شهرکرد- ایرنا-رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت…

مشهد- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از امضای…

بندرعباس – ایرنا- فرماندار بندرلنگه گفت: علت آتش سوزی هفت فروند لنج…

تهران- ایرنا- سخنگوی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: آتش‌سوزی…

آستارا – ایرنا – عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا گفت:…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

گل‌گاوزبان گیاه علفی یک‌ساله بوده که در مناطق کوهستانی و معتدل رشد می‌کند. دمکرده آن بسیار نشاط‌آور بوده و در درمان ناراحتی‌های اعصاب و بیماری‌های تنفسی تأثیر بسزایی دارد. از برگ‌های تازه آن برای درمان جوش‌های دهان و درمان برفک استفاده می شود. مناطق کوهستانی «اشکورات» رودسر با ۴۷۰ هکتار مساحت زیر کشت، برداشت ۲۲۰ تن محصول و تولید ۵۰ درصد گل‌گاوزبان کشور، پایتخت گل‌گاوزبان ایران است. متاسفانه از دو سال گذشته تا کنون قیمت خرید این محصول همچنان حدود ۱۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رشت (پانا) – رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان خبر داد برداشت گیاه گل گاوزبان در باغ‌های گیلان آغاز شده است.


به گزارش سازمان جهاد کشاورزی گیلان، رئیس این سازمان گفت: برداشت محصول گل‌ گاوزبان از باغ‌های روستاهای پایین‌ اشکور شهرستان رودسر آغاز شده است.

علی درجانی گفت: رودسر با ۴۸۰ هکتار و تولید ۲۴۰۰ تن محصول تر، بیشترین سطح زیر کشت گل‌ گاوزبان در گیلان را به خود اختصاص داده است.عکس گل گاو زبان گیلان

درجانی گفت: گیلان رتبه نخست تولید گل‌ گاوزبان کشور را دارد و سطح زیر کشت این محصول در گیلان، ۸۸۰ هکتار است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۳۹۰۰ تن گل گاوزبان به ارزش اقتصادی ۷۹۲ میلیارد ریال برداشت شود.

گل گاوزبان از جمله گیاهان دارویی بسیار مهمی است که دارای خواص درمانی فراوانی می‌باشد. ایرانی‌ها برای بهره بردن از خواص درمانی این گیاه، گل‌ها و برگ‌های گل گاو زبان را خشک می‌کنند و از آن برای تهیه چای و دمنوش و عرق گل گاوزبان استفاده می‌کنند. پس از خشک شدن در آفتاب ، آنها به رنگ آبی عمیق تبدیل می شوند و طعم بسیار دلنشین آن برای درست کردن یک دمنوش ایده‌آل و آرامبخش فوق‌العاده است.

جوشانده و دم‌کرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت کرده و بسیار نشاط‌آور، بازکننده رنگ رخسار، کاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌ پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.

در فروشگاه محصولات ارگانیک، گل گاوزبان بطور مستقیم از باغداران الموت و اشکورات تهیه می‌شود که علاوه بر تازگی، بهترین کیفیت و عطر و طعم را داراست. برای مشاهده و خرید، اینجا را کلیک کنید.

گل گاوزبان در منطقه الموت و اشکورات:

عکس گل گاو زبان گیلان

بهترین مکان‌هایی که گیاه گل گاوزبان کشت می‌شود و بهترین کیفیت را داراست، در ارتفاعات رشته‌کوه‌های البرز است. و معروف‌ترین مکان‌های کشت گل گاوزبان در این رشته کوه زیبا، منطقه اشکورات (در ارتفاعات استان گیلان) و منطقه الموت (در ارتفاعات استان قزوین) است و جالب است بدانید این دو منطقه از طریق راه نسبتاً صعب‌العبوری در این رشته‌کوه‌های البرز به یکدیگر وصل می‌شوند.

چند عکس زیبا از باغ گل گاو زبان در منطقه الموت و اشکورات:

در فرهنگ ایرانیان، این گل‌های خشک به طور سنتی قرن‌ها به عنوان داروی چای گیاهی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اعتقاد بر این است که این چای علائم سرماخوردگی و آنفولانزا یا آرتریت روماتوئید و التهاب کلیه را برطرف می‌کند. همچنین اعتقاد بر این است که از نظر طبیعت، گرم است.

۱. درمان مشکلات مختلف پوست

دانه‌های گل گاوزبان مملو از روغن‌های طبیعی هستند. روغنی که از این دانه‌ها استخراج می‌شود، به درمان انواع بسیاری از مشکلات پوستی کمک می‌کند. اگر مبتلا به اگزما هستید، می‌توانید هر قدر که دل‌تان بخواهد از این روغن روی پوست‌تان بمالید تا از شر خارش و خشکی پوست خلاص شوید.

۲. درمان شوره

در دنیای امروز، شوره و خارش سر از جمله مشکلات شایع مرتبط با مو هستند. این مشکلات می‌توانند ناشی از رژیم غذایی ناسالم، آلودگی هوا یا هر چیز دیگری باشند که فکرشان را می‌کنید. بدترین خبر این‌که، این مشکلات را نمی‌توانید به راحتی بر طرف نمایید. ولی خوشبختانه، اگر از روغن گل گاوزبان استفاده کنید احتمالا به چنین مشکلاتی دچار نخواهید شد، و در عوض، از داشتن گیسوانی پر پشت و درخشان به خود افتخار خواهید کرد!

۳. تنظیم قند خون

چنان‌چه مبتلا به دیابت هستید، حتما عاشق گل گاوزبان خواهید شد. برای تنظیم سطوح قند خون‌تان، به جای تزریق انسولین می‌توانید از گل گاوزبان استفاده کنید.

۴. افزایش تمرکز

اگر علائم اختلال کم‌توجهی و یا بیش‌فعالی فرزندتان، شما را درمانده و ناتوان‌تان کرده است، مکمل‌های گل گاوزبان را امتحان کنید. این داروی گیاهی به خاطر تاثیراتش بر افزایش قدرت و تمرکز ذهنی مشهور است. شاید کودک‌تان با مصرف گل گاوزبان، در نهایت بتواند بیش‌تر از ۵ دقیقه، سر جایش بنشیند!

۵. بهبود سلامت عمومی بدن

گل گاوزبان علاوه بر تمام این فواید که تا به حال گفته شد، غنی از مواد مغذی است. گل گاوزبان حاوی اسیدهای چرب امگا، اسید فولیک، مجموعه‌ی ویتامین‌های B، منیزیوم، و پتاسیم است. تمام این مواد مغذی برای بدن بسیار ضروری هستند و می‌توانند به بهبود سلامتی و تندرستی عمومی بدن کمک کنند.

۶. پیشگیری از نوسان های خلقی مرتبط با یائسگی

بسیاری از زنان یائسه از مکمل‌های گل گاوزبان استفاده می‌کنند. برای پیشگیری از نوسانات خلقی، که پیش از بروز یائسگی در میان زنان شایع است، به جای استفاده از درمان‌های هورمونی پر حرف و حدیث، می‌توانید از مکمل‌های گل گاوزبان استفاده کنید.

۷. بهبود سیستم ایمنی بدن

بیشتر مشکلات و بیماری های بدن ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن است که گل گاوزبان با داشتن خواص بی شمار خود به تقویت این سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

۸. خواص ضد سرطانی

گل گاوزبان سرشار از عنصر منیزیم است و منیزیم نیز خاصیت ضدسرطانی دارد. سرطان‌های مختلف مثل پروستات، پستان و کبد می‌توانند با مصرف گل گاوزبان درمان شوند. دانشمندان اخیرا به نتایجی دست یافته‌اند که بسیاری از سرطان‌ها با تغییر رژیم غذایی درمان می‌شوند.

۹. درمان بیماری های قلبی

مطالعات بسیار زیادی که بر روی رابطه بین گل گاوزبان و بیماری های قلبی انجام شد نشان داد که افرادی که از این گیاه استفاده می‌کنند به طور چشمگیری نسبت به سایرین کمتر دچار سکته و حمله قلبی و ناراحتی‌های سیستم قلبی و عروقی شده‌اند.عکس گل گاو زبان گیلان

۱۰. بهبود عملکرد روده

روغن گل گاوزبان برای تحرکات روده‌ای بسیار مفید است و باعث بهبود عملکرد روده‌ها می‌شود. افرادی که دچار تنبلی روده و سایر مشکلات این عضو از بدن‌شان هستند، به هیچ وجه دمنوش گل گاوزبان را فراموش نکنند.

۱۱. درمان اختلال بیش فعالی

برخی مطالعات نشان دادند که گل گاوزبان در درمان اختلالات بیش فعالی بسیار مفید بوده است. اختلال بیش فعالی مانعی برای رشد سریع و مناسب کودک است. از آنجایی که گل گاوزبان حواس ۵ گانه را تقویت می‌کند می‌تواند باعث تمرکز بیشتر و درمان اختلال بیش فعالی شود.

۱۲. تصفیه کننده خون

در کنار تمام خواص منحصر به فرد این گیاه دارویی، باید از یک خاصیت عالی دیگر نیز نام ببریم و آن قدرت تصفیه‌کنندگی خون است. در بیشتر کشورهای اروپایی به دلیل این خاصیت خوب گل گاوزبان از آن به عنوان یک سبزی در سالاد استفاده می شود و به وفور نیز مصرف می‌شود.

منبع:

https://persiangourmet.com.au/product/persian-borage-flower/

عکس گل گاو زبان گیلان
عکس گل گاو زبان گیلان
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *