طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر
طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر

Загрузка…

Загрузка…

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

سوپ قارچ یکی از انواع سوپ های مجلسی است که بیشتر در رستوران های خاص سرو می شود. البته شما می توانید با کمک این آموزش این سوپ ویژه را برای مهمانی های خود در منزل تهیه و سرو کنید. این سوپ به سوپ قارچ و شیر یا سوپ قارچ و مرغ هم شهرت دارد. در دستور اصلی این سوپ جو وجود ندارد اما بعضی افراد آنرا مانند سوپ جو تهیه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر سوپ قارچ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ قارچ و شیر در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا گوشت مرغ را پس از شستشو به همراه مقداری زردچوبه ، یک پیاز و دو لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا خوب بپزد. حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید سپس آنرا کم می کنیم تا مرغ به خوبی بپزد. زمانی که آب داخل قابلمه به نصف لیوان رسید قابلمه را از روی حرارت بر میداریم.

آب مرغ را توسط یک پارچه تمیز صاف می کنیم و کنار می گذاریم. گوشت مرغ را نیز به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. حالا در قابلمه ای که برای پخت سوپ قارچ و مرغ در نظر گرفته ایم ۳ قاشق روغن مایع می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. کمی پیاز را تفت می دهیم سپس هویج را با رنده درشت رنده می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. در این مرحله قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر

کمی مواد داخل قابلمه را تفت می دهیم تا قارچ ها آب بیندازند و نرم شوند. در یک ظرف جداگانه شیر و ۱ لیوان آب را مخلوط می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. بعد از اضافه کردن مایعات حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا سوپ شروع به جوشیدن کند.

بعد از اینکه سوپ به جوش آمد حرارت زیرش را ملایم می کنیم. در این مرحله فلفل سیاه ، نمک ، آب مرغ و تکه های مرغ را به قابلمه سوپ شیر و قارچ اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. به جای آب مرغ می توانیم از عصاره یا آب گوشت نیز استفاده کنیم.

کره را درون کاسه ای می ریزیم و روی بخار آب حل می کنیم. سپس آرد را کم کم به کره اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط آرد و کره را به سوپ اضافه می کنیم و مواد داخل قابلمه را به خوبی مخلوط می کنیم.

در این مرحله باید حرارت زیر قابلمه بسیار ملایم باشد تا سوپ ته نگیرد و به خوبی جا بیفتد. سوپ قارچ را به دلیل اینکه حاوی کره است و زود سفت می شود باید به صورت داغ سرو کرد. برای اینکه بتوانید این سوپ را مدت طولانی بعد از آماده شدن داغ نگه دارید می توانیم از مایکروفر استفاده کنیم.

برای تزیین سوپ قارچ و شیر می توانیم مانند سوپ جو قرمز از مقداری سبزیجات تازه مثل جعفری استفاده کنیم. البته برای زیبایی بیشتر سوپ قارچ می توانیم از مقداری ذرت کنسروی ، هویج پخته رنده شده و … برای تزیین استفاده کنیم.

مواد تشکیل دهنده سوپ قارچ اصلی متشکل از قارچ ، شیر ، هویج هستند و در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید موادی مانند جو ، مرغ و … به آن اضافه کنید. در منوی جستجوی سایت می توانید آموزش سوپ جو را به سبک رستورانی بیابید.

اضافه کردن خامه در سوپ قارچ و خامه باعث می شود کالری سوپ افزایش یابد. اگر با این مورد مشکلی ندارید می توانید بعد از ۵ دقیقه قبل از برداشتن سوپ قارچ از روی حرارت ۲ قاشق غذاخوری خامه داخل سوپ بریزید و آنرا در سوپ مخلوط کنید سپس سوپ را سرو کنید.

  بیوگرافی امیر مقاره خواننده ماکان بند عکس های امیر مقاره و دوست دخترش ازدواج امیر مقاره و همسرش را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی امیر مقاره     امیر مقاره متولد 3 دی 1374 در تهران، خواننده است   فارغ التحصیل مقطع دیپلم می باشد، فعالیت خود را با سرودن شعر آغاز […]

  متن شب لیله الرغائب اس ام اس لیله الرغائب (شب آرزوها) متن درباره لیله الرغائب پیامک لیله الرغائب و عکس لیله الرغائب را در سایت فتوکده می خوانید   متن شب لیله الرغائب (شب آرزوها)     شب آرزوهاست و من آرزو دارم دلت مثل بهار پر شود از لحظه های ماندگار زندگیت خالی […]

  بیوگرافی ابراهیم رئیسی و همسرش جمیله علم الهدی عکس های ابراهیم رئیسی و زندگینامه سید ابراهیم رئیسی  را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی ابراهیم رئیسی و همسرش     ابراهیم رئیسی متولد 22 آذر 1339 در مشهد، سیاستمدار است   فارغ التحصیل سطح 4 حوزه علمیه، فوق لیسانس حقوق بین الملل و […]

  بیوگرافی لیث نوبری مربی فوتبال پرسپولیس عکس های لیث نوبری و همسرش زندگینامه لیث نوبری مربی فوتبال را در سایت فتوکده می خوانید   بیوگرافی لیث نوبری     لیث نوبری متولد 1 مهر 1356 در بغداد، فوتبالیست است   با شروع جنگ ایران و عراق به ایران مهاجرت کردند اینجا بزرگ شده و […]

  خواص خاویار خاصیت خاویار برای سلامتی که نمی دانید خواص خاویار برای مردان فواید خاویار در بارداری و زنان چیست خاویار چه فوایدی دارد را در سایت فتوکده می خوانید   خواص خاویار     خاویار و یا مرواید سیاه همان تخم های کوچک ماهی می باشد که در شکم ماهی جای گرفته شده […]طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر

  مانتو عید 98 در اینستاگرام نوروز 98 رنگ سال سال 98 ایرانی عید نوروز 98 جدیدترین سال 98 را در سایت فتوکده می خوانید   مانتو عید 98   روزهای منتهی به عید نوروز و خرید لباس از جمله مانتو برای دختران و زنان به شدت […]

  هفت سین ۹۸ جدید مدل سفره هفت سین سال ۹۸ تزیین جدید سفره هفت سین ۹۸ چیدمان هفت سین شیک ۹۸ جدیدترین سفره هفت سین ۹۸ را در سایت فتوکده می خوانید   مدل هفت سین ۹۸ جدید     با نزدیک شدن به ایام عید بازار داغ خرید برای هفت سین شلوغ است […]

فتوکده بعنوان مجله خبری و تفریحی از سال 92 فعالیت خود را شروع کرده است، تمام تلاش این گروه انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران ایرانی با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد، هرگونه کپی نیاز به اجازه کتبی از سایت فتوکده می باشد

امتیاز دهید


3.6
از

45


272
کالری


23.3 گرم
چربی


12.2 گرم
کربوهیدرات

طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر


6.9 گرم
پروتئین


78 میلی گرم
کلسترول

سوپ قارچ ، یکی از سوپ های ساده اما لذیذ و بسیار پر طرفدار در تمام کشورهای دنیا می باشد. این غذای خوشمزه که ترکیب فوق العاده ای از قارچ و خامه است، یک غذای بین المللی محسوب می شود. که به عنوان پیش غذایی محبوب در تمام رستوران ها سرو می شود. در دستور تهیه سوپ قارچ اگر از شیر گیاهی(ماننده شیر بادام) به جای خامه، و از آب به جای شیر استفاده شود، می تواند یک غذای گیاهی و یک پیشنهاد جذاب و خوشمزه برای گیاهخواران عزیز باشد. اما سوپ قارچ را با مرغ نیز می توان تهیه کرد. سوپ قارچ و مرغ با خامه می تواند به دلیل داشتن پروتئین موجود در مرغ، وعده غذایی کاملی به حساب بیاید. تهیه این سوپ خوشمزه بسیار ساده می باشد. اما با رعایت نکات طلایی که در این دستور برای شما آماده کرده ایم، شما می توانید یک سوپ قارچ و خامه ایتالیایی را کاملا خانگی تهیه کرده و نوش جان کنید. رسپی این سوپ بی نظیر را از دست ندهید.

 

 

ابتدا پیاز را تا اندازه ممکن ریز خرد کنید. درون تابه ای روی حرارت قرار دهید، تا آب اضافی پیازها گرفته شده و تبخیر شود. حالا کره را درون تابه بریزید. وقتی کره ذوب شد، هم بزنید. تا پیازها آغشته به کره آب شده شوند. کمی تفت دهید تا پیازها خوب سرخ شده و کمی طلایی شوند. 2 حبه سیر را نیز ریز خرد کرده به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید.


قارچ ها را که به شکل و اندازه دلخواه خرد کرده اید به پیازها اضافه کنید. نمک و فلفل را نیز در این مرحله اضافه کنید. حالا مواد را باهم تفت داده تا خوب سرخ شوند.


عصاره مرغ را با مقداری شیر گرم مخلوط کنید. وقتی عصاره مرغ کامل درون شیر حل شد، آن را به قارچ و باقی مواد اضافه کنید.

 

 

آرد را با مقداری نمک مخلوط کرده، 3 بار الک کنید، تا آرد سبک شود. حالا شیر را درون قابلمه ای ریخته روی حرارت قرار دهید تا به مرحله جوشیدن برسد. سپس آرد الک شده را کم کم به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا آردها گلوله نشوند. وقتی آرد و شیر خوب مخلوط شدند، آن را به قارچ ها و باقی مواد اضافه کنید. اجازه دهید با حرارت ملایم سوپ کمی غلیظ شود. در این مرحله دقت کنید که حتما باید حرارت ملایم باشد. تا قارچ ها خیلی آب نشوند و شکل خود را حفظ کنند.

 

 

وقتی سوپ جا افتاد، خامه را که از قبل زده اید، با مقداری از آب سوپ مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا ترکیب یکنواخت شود. سپس خامه را درون سوپ قارچ بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند. در این مرحله آویشن را نیز به سوپ اضافه کنید. مقداری از جعفری تازه خرد شده را هم درون سوپ ریخته، بقیه آن را برای تزئین روی سوپ نگه دارید. می توانید کمی سوپ را بچشید، و اگر نیاز بود نمک فلفل آن را میزان کنید. سوپ قارچ و خامه شما آماده می باشد. آن را در ظرف مناسبی سرو کرده، با باقی مانده جعفری تازه خرد شده آن را تزئین کرده و نوش جان کنید. می توانید همراه با سوپ، نان مخصوص سوپ و یا کنار آن اسلایس های کوچک نان تست هم قرار دهید.


 

– بهتر است به جای عصاره مرغ آماده، از آب مرغ استفاده کنید تا طعم طبیعی و سالم تری به سوپ شما ببخشد.
– اگر نمی خواهید سوپ تان خیلی چرب شود، می توانید خامه را حذف کنید و فقط از شیر استفاده کنید. در این صورت شما سوپ قارچ و شیر لذیذی خواهید داشت که کمی سبک تر می باشد.
– اگر تمایل داشته باشید می توانید با اضافه کردن گوجه رنده شده، رنگ قرمز ملایمی را به سوپ ببخشید و سوپ قارچ قرمز داشته باشید.
– توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن خامه به سوپ، نباید سوپ خیلی روی حرارت بماند. زیرا در این صورت خامه می برد و سوپ شما خراب می شود.
– شما می توانید برای جذابیت بخشیدن به سوپ قارچ و لعاب آن، کمی گردو آسیاب شده به مواد اضافه کنید. همچنین مقداری برای تزئین روی سوپ.
– برای لعاب بخشیدن به سوپ، می توانید از جو پرک آسیاب شده هم استفاده کنید. جو پرک خواص فراوانی دارد و همچنین به زمان پخت زیادی هم احتیاج ندارد.
– اگر شما علاقه مند هستید تا سوپ تان میکس شده باشد. می توانید قبل از اضافه کردن خامه، سوپ را داخل دستگاه بلندر(غذاساز) ریخته و میکس کنید. سپس دوباره آن را به قابلمه انتقال دهید. و بعد خامه زده شده را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید.
– اگر سوپ تان خیلی غلیظ شد و دوست نداشتید، می توانید کمی آب مرغ به آن اضافه کنید و بگذارید سوپ قل ریزی بزند.

خوشحال می شویم سوپ قارچ را با دستور ایران کوک تهیه کرده، عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ سوپ-قارچ-ایران-کوک به اشتراک بگذارید.


عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

با سلام و تشکر از سایت موفق و پر بارتون.
برای تهیه ی این سوپ از چه خامه ای باید استفاده کنیم؟

سلام مرمر جان خیلی ممنون از لطفت. برای سوپ از همون خامه معمولی صبحانه باید استفاده بشه

خوب بود دوسش دارم

ممنون عزیزم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

آموزش آشپزی و دستور تهیه سوپ قارچ و جو خوشمزه و مقوی با شیر

 « جو پرک :•: 1 لیوان »

 « قارچ خرد شده :•: 2 لیوان »

 « هویج :•: 3 عدد »

طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر

 « شیر :•: 2 لیوان »

 « سیر :•: 3 حبه »

 « سینه مرغ :•: 1 عدد »

 « خامه :•: 5 قاشق غذاخوری »

 « کره :•: 2 قاشق غذاخوری »

 « شوید ، نمک و فلفل :•: به مقدار لازم »

آموزش آشپزی و دستور تهیه سوپ قارچ و جو خوشمزه و مقوی با شیر

برای تهیه سوپ قارچ ابتدا درون قابلمه ای 5 لیوان آب بریزید سپس سینه مرغ ، جو پرک ، نمک و فلفل را بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید

تا در مدت زمان 2 الی 3 ساعت آرام آرام با هم بپزند و جو لعاب بیندازد ، در اواسط پخت مرغ می توانید هویج نگینی خرد شده یا رنده شده را اضافه کنید.

پس از این مدت زمان و پخت مواد ، سینه مرغ را خارج کنید و بصورت مکعبی یا ریش ریش خرد کنید و دوباره درون قابلمه برگردانید

سپس کره ، شیر داغ و قارچ خرد شده را نیز اضافه کنید و اجازه دهید 15 الی 30 دقیقه دیگر سوپ با حرارت ملایم بپزد.

پس از آماده شدن سوپ جو ، خامه را اضافه کنید و کمی مخلوط نمائید سپس درون کاسه های سوپخوری بریزید  و با شوید خشک و کمی خامه سوپ شیر ، قارچ و جو خود را تزئین کنید و نوش جان نمایید.

سوپ قارچ از پرطرفدارترین و محبوب ترین سوپ هاست که در رستوران ها هم در کنار سوپ جو سرو می شود.

سلام بخاطر غذاهای خوبتون ممنون

طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر
طرز تهیه سوپ قارچ با خامه و شیر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *