خواص هسته زيتون براي پوست

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

 


زیتون سرشار از گلوکزیده. همین گلوکزید باعث میشه که زیتون سبز تازه به شدت تلخ باشه، تا اون‌جایی که خیلی‌ها بی‌خیال خوردن اون می‌شن. اما همین زیتون سبز بعد از کنسرو شدن طعم دلنشین و دوس‌داشتنی پیدا می‌کنه تا اون‌جایی که از یه دونه‌ش هم نمیشه گذشت.

هسته زیتون به چه درد می‌خوره؟
خیلی‌ها بدون دونستن خواص هسته زیتون، ترجیح می‌دن که زیتون رو با همون حال و هوای طبیعی استفاده کنن. اما همین هسته زیتون هم فوایدی داره که شاید از اون بی‌خبر باشید.
اگر اهل بوتاکس هستید، یا چین و چروک‌های تازه‌ای روی پوستتون پیدا شده، هسته‌های زیتون رو دور نریزید! هسته‌های چند تا دونه زیتون رو بکوبید و خوب له کنید. روی خطوط چین و چروک بذارید و 15دقیقه صبر کنید، این کار رو چند بار دیگه تکرار کنید تا معجزه هسته زیتون رو ببینید.
اما درباره خواص خود زیتون براتون بگم. زیتون یکی از بهترین پاک‌کننده‌های معده است ، اشتهاآوره و به فرآیند لاغری کمک می‌کنه. اگر دنبال یه بی‌خواب کننده طبیعی می‌گردید، بهتره زیتون رو امتحان کنید! زیتون به خوبی می‌تونه از ایجاد حس خواب‌آلودگی جلوگیری کنه.
زیتون می‌تونه در کنار درمان‌های پزشکی نقرس و رماتیسم به کمکتون بیاد و فرآیند درمان رو سرعت بده. اگر تب دارید، هم خوردن زیتون به بهبود شما کمک می‌کنه و هم ماساژ زیتون روی پوست. علاوه بر همه این‌ها  مصرف زیتون می‌تونه از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان جلوگیری کنه.

زیتون فقط خوردنیه؟
زیتون علاوه بر خواص تغذیه‌ای، خواص درمانی موضعی هم داره. شاید شما هم زیاد درباره تاثیر معجزه‌آسای زیتون برای زیبایی پوست و مو شنیده باشید. البته خیلی از افراد ترجیح می‌دن از روغن زیتون استفاده کنن، اما هیچ‌چیز نمی‌تونه جای خود زیتون رو بگیره.
اگر مبتلا به شوره سر هستید، یه دونه زیتون رو از وسط دو نیم کنید و روی سرتون ماساژ بدین. اگر دچار مشکلات پوستی مثل خشکی پوست، زخم‌های پوستی، آفتاب زدگی، سرمازدگی و یا گزش حشرات شده‌اید هم زیتون رو فراموش نکنید.

دوره مقدماتی php
دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان چیست x بخوانید...