خواص عرق يونجه از نظر طب سنتي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف نام دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. بیشتر مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله شما را روش درمان گچلی ریش بیشتر آشنا می کند.

آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود

سخن گفتن در مورد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسیار جذاب است، اما اگر این حمایت‌ها در حد صحبت باشد به نظر شما فایده‌ای دارد؟!

دوره مقدماتی php

کایفوزیس، که گاهی اوقات به نام گوژ پشتی ، قوز کمر ، کیفوز ، پشت گرد یا کمان پیرزن نیز نامیده می شود، وجود یک منحنی در پشت

از جمله پرخطرترین و پرمسئله ترین دوران بارداری، سه ماهه سوم بارداری می باشد. اکثر زنان باردار در این دوران دچار درد و بی خوابی شده و به

  ژل های پر کننده صورت مانند کلاژن و اسید هیالورونیک می باشند. از تزریق ژل برای برای جوانسازی پوست نواحی مختلف بدن استفاده می شوند. همچنین این ژل

در مورد اضافه وزن در بارداری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این مشکل مواجه شده اید؟ چاقی و اضافه وزن در

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 20 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 30 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نظر

وبسایت


سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

شهریور ۱۸, ۱۳۹۵عرقیات, عطارباشی و طب سنتی ۰

خواص عرق یونجه

خواص عرق یونجه شگفت انگیز است . به گزارش سایت آسان طب یونجه به عنوان سلطان داروهای گیاهی شناخته شده است. عرق یونجه چاق کننده – مولد خون -نیرودهنده قوای جنسی – تقویت عمومی بدن – تامین استخوان بندی اطفال – درمان نرمی استخوان است . میتوانید عرق یونجه را قبل از غذا یک لیوان مصرف شود .
خواص عرق یونجه ( فواید عرق یونجه – فواید یونجه )

شربت یونجه هم در کنار عرق یونجه فواید زیادی دارد . طرز تهیه شربت یونجه به این شرح است که 100 گرم یونجه خشک در یک لیتر آب می‎جوشانیم تانصفه شود . در مرحله بعدی مایع را صاف نموده با 900 گرم شکر مخلوط کرده کمی می‎جوشانیم تا شربت مانند شود .
از خواص عرق یونجه اینست که از ان برای بازشدن قاعدگی استفاده می شود . همچنین میتوانید 5 گرم تخم یونجه در 150 سی سی آب جوشانده در حمام یا بعد از حمام میل کنید .
نکته دیگر اینکه خوردن یونجه جهت تصلب شرایین مفید است. به گزارش سایت آسان طب نصف استکان از عرق آن 5 بعدازظهر میل شود.
جالب است بدانید یونجه کنترل کننده شهوت است.
از خواص عرق یونجه اینست که از ان برای سرماخوردگی استفاده می شود . برای این کار تخم آن 5 گرم در 150 سی سی آب ریخته و جوشانده ای تهیه کنید .
جالب است بدانید کسانی که در ادرار آن ها خون وجود دارد از خود یونجه یا دمکرده یونجه استفاده کنند.
یاداوری می کنیم مصرف زیاد یونجه باعث عدم جذب ویتامین E می‎شود.
همچنین خوردن یونجه تازه باعث نفخ می‎شود و حتی خطرناک است.
یادتان نرود که در بعضی‎ها یونجه ایجاد خارش می‎کند.
این را بدانید که طبع عرق یونجه گرم و تر است.
از خواص یونجه اینست که یونجه ملین و چاق کننده است با احتیاط خورده شود. عرق آن 10 صبح و 5 بعدازظهر نصف استکان به مدت 14 روز سپس تا 2 ماه میل نشود.
از خواص عرق یونجه میتوان به ازدیاد شیر مادر اشاره کرد .
برای نرم کردن ورم ، کافیست که یونجه را کوبیده با عسل مخلوط نموده به صورت ضماد بگذارید.
عرق یونجه و یونجه از خونریزی‎های داخلی جلوگیری می‎کند در نتیجه برای خونریزی سینه مفید است.
از خواص عرق یونجه و شربت یونجه اینست که برای درمان آب آوردن شکم از شربت یونجه استفاده شود.
لازم به ذکر است ف اندازه مصرف یونجه در سال نباید بیش از یک کیلو باشد.
از یونجه برای درمان ترک اعتیاد استفاده می شود . یونجه را خرد کرده به مدت 2 ماه در الکل خیس کنید سپس صاف نموده هنگام خماری مقداری از آن را با آب مخلوط کرده 200 گرم یونجه + یک لیتر الکل 30 درجه و مصرف کنید .
همچنین برای تقویت ستون فقرات می‎توان از یونجه استفاده کرد روغن یونجه به صورت مالیدنی و خودیونجه به صورت خوردن برای این کار مفید است .
گیاه یونجه خشک عطسه‎آور است.
برای درمان کم‎خونی می‎توان از عرق یونجه یا یونجه یا شربت یونجه استفاده کرد.
از دیگر خواص روغن یونجه و یونجه انست که یونجه زیادکننده منی است.
برای درمان لاغری یونجه را با شکر بخورید و همچنین می توانید عرق یونجه را با شکر مخلوط کرده، 10 صبح و 5 بعدازظهر نوش جان کنید .
برای تصفیه خون عرق یونجه میل کنید .
جهت جلوگیری از لرزش بدن و درمان آن از یونجه استفاده کنید . بذر یونجه را در روغن زیتون جوشانده سپس بر بدن فلج بمالید.
همچنین برای معالجه نرمی استخوان و رشد کودکان از یونجه و عرق یونجه استفاده کنید، البته زیاد مصرف نشود و سعی کنید از یونجه تازه و جوان استفاده شود.
چند مورد : از خواص عرق یونجه می توان به معالج رعشه و ناراحتی های عصبی-چاق کننده–نیرو بخش-کاهش قند خون-ضد شب کوری-نرمی استخوان-تصفیه خون-نرم کننده سینه-قابض-ازدیاد شیر مادران-قاعده آور-موثر در ترک اعتیاد-دارای ویتامین آ و ب اشاره کرد .
چند مورد : از دیگر خواص روغن یونچه اینست : ملین بودن – چاق کننده بودن – ازدیاد شیر – درمان لاغری – تصفیه کننده خون – معالجه نرمی استخوان – رشد کودکان – آب آوردن شکم – تقویت ستون فقرات – عطسه آور بودن – ترک اعتیاد – کم خونی – تصلب شرایین – کنترل کننده شهوت – باز شدن قاعدگی – خونریزی‌های داخلی – جلوگیری از لرزش بدن – زیاد کننده منی و

مرداد ۱۳, ۱۳۹۷

تیر ۱۳, ۱۳۹۷

تیر ۱۱, ۱۳۹۷

نظر

وبسایت

شهریور ۱۹, ۱۳۹۷ ۰

شهریور ۱۹, ۱۳۹۷

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

آبان ۰۷, ۱۳۹۵

فروردین ۱۷, ۱۳۹۶

دی ۰۹, ۱۳۹۶

اسفند ۰۵, ۱۳۹۶

شهریور ۱۹, ۱۳۹۷

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

شهریور ۱۸, ۱۳۹۷

با دلگرم همراه باشید تا با خواص دارويي گياه يونجه بیشتر آشنا شوید.

مقدمه ای در مورد یونجه

گلهاي يونجه بشكل سبز و برنگ بنفش تيره يا آبي روشن است ميوه يونجه مانند صدف بوده و دانه داخل ميوه مانند لوبيا ولي كوچكتر از آنزمي باشد .يونجه ريشه اي بسيار عميق درد و ريشه آن تا سه متر بداخل زمين نفوذ مي كند و بنابراين منبع ويتامين ها و مواد معدني است كه از خاك مي گيرد .

يونجه از زمانهاي بسيار قديم در ايران كشت مي شده است و در حدود پنج قرن قبل از ميلاد مسيح از ياران به يونان برده شد و در قرن هفتم بعد از ميلاد به اروپا راه يافت . يونجه در ايران در مناطق مركزي و جنوبي به مقدر بسيار زياد كشت مي شود .زنبور عسل گل يونجه را دوست درد واز آن شهد زيادي بدست مي آورد و تبديل به عسل مي كند .

پرورش اين گياه در قديم براي تهيه علوفه چهارپايان بوده ولي در حال خاضر بعلت درا بودن مواد مغذي به مصرف غذايي نيز مي رسد .

ترکیبات شیمیایی یونجه بر حسب آن که عمل تجزیه روی این گیاه جوان (قبل از گل دادن) یا در آغاز گل دادن و یا پس از پیدایش گل انجام گیرد تفاوت می‌نماید. به طوری که در گیاه جوان، مقدار پروتئین‌ها زیادتر از آغاز گل دادن و برعکس مواد سلولزی و هیدرات‌های کربن آن کمتر است. آنزیم‌های بسیاری در یونجه یافت می‌شود که از آن‌ها می‌توان به اینورتاز و پکتیناز اشاره کرد.

«یونجه» شامل حدود 20 درصد پروتئین می‌باشد. علاوه بر این‌ها حاوی هیدرات‌های کربن، دیاستازها، نوعی ساپوتین با اثر عطسه‌آور، ستن‌ها، دو ماده رنگی، اسید فسفریک و ویتامین‌های مختلف است. در خاکستر آن مقدار زیادی آهک، پتاس، اسید فسفریک، کمی منیزیم، آهن و به مقدار جزئی «آرسنیک» و «سیلیس» است.

برای تهیه شربت یونجه 300 گرم یونجه خشک را در یک لیتر آب می‌جوشانند تا نصف شود، سپس آن را با فشار صاف نموده و با 900 گرم قند یا شکر شیرین کرده روزی 200 تا 300 گرم مصرف کند.

یونجه را می‌توان دم کرده و آن را به صورت چای نوشید. همچنین می‌توان این گیاه را به صورت کپسول و همچون قرص‌های مولتی‌ویتامین روزانه مصرف کرد.

روش پزشکان قدیم ایران در معالجه اعتیاد، ساختن داروهایی بود که معتاد را نسبت به خود اعتیاد متنفر و حساس می‌کرد و برای این کار معمولاً از تعفن یونجه، افسنتین و چند گیاه دیگر استفاده می‌کردند. اخیراً داروسازان سنتی هند یونجه تازه را خرد کرده 2 ماه در الکل خیسانده و بعد یک استکان آن را با مقداری آب موقع خماری به معتاد می‌خورانند و بعد دستور می‌دهند که از ماده مورد اعتیاد خود استفاده کند.

محلول الکلی یونجه به علت داشتن ماده صابونی (ساپونین) شخص را ناراحت کرده و نسبت به ماده مورد اعتیاد متنفر و بیزار می‌سازد و تا مدتی زیاد از آن بدش می‌آید. این روش سابقاً در ایران برای درمان اعتیاد به الکل بود، اکنون برای معالجه معتادان به تریاک و سیگار و حتی هروئین به کار رفته و نتایج عالی داده است.

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *