خواص عرق بومادران براي زنان شيرده

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :


پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم فرمود: هرکس آبروی مؤمنی را حفظ کند، بدون تردید بهشت بر او واجب شود.

شیر مادر یکی از کامل‌ترین مواد غذایی است و بی‌شک هر مادری آرزو دارد فرزند خود را با آن تغذیه کند، اما گاهی بعضی مادران از ناکافی بودن شیر خود شاکی هستند که این امر باعث سوء تغذیه نوزاد می‌شود. مادر در دوران شیردهی نیاز بیشتری به انرژی، کالری، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها دارد. بنابراین تغذیه صحیح و سالم در این دوران اهمیت زیادی دارد. به همین علت، مصرف غذاهای مقوی ازجمله گوشت، شیر، تخم مرغ، میوه و سبزیجات تازه در این دوران توصیه می شود.


 


مادر باید به نوزاد خود اجازه دهد که هر موقع از شبانه روز، شیر او را بمکد. عمل مکیدن سبب تولید شیر بیشتر در مادر می شود. هر چه دفعات مکیدن شیر توسط نوزاد بیشتر باشد، تولید شیر نیز در مادر بیشتر خواهد بود. مادر نباید خودش سینه را از دهان نوزاد بگیرد و به او شیر ندهد، بلکه باید به نوزاد فرصت دهد تا خودش شیر خوردن را رها کند. گرفتن سینه از دهان نوازد، روی محرک های طبیعی تولید شیر تاثیر منفی می گذارد.


 

دوره مقدماتی php


مغزها ازجمله پسته، بادام و گردو که سرشار از املاح و مواد معدنی است نیز می تواند مفید باشد. استراحت کافی و فعالیت متناسب نیز در تولید بیشتر شیر موثر است. زنان شیرده بهتر است مایعات بیشتری مصرف کنند؛ شیر تازه، آبمیوه طبیعی و آب بهترین نوشیدنی ها در این دوران است. یکی از روش های بسیار مهم در افزایش تولید و ترشح شیر، تغذیه مکرر نوزاد است. این امر باعث تحریک نوک پستان می شود و پیام هایی را به مغز می فرستد که باعث افزایش ترشح هورمون پرولاکتین می شود و این هورمون نیز به تولید و ترشح شیر منجر می شود. به مادران توصیه می شود حتی اگر در منزل نیستند و امکان شیردهی برایشان وجود ندارد، نیز هر چند ساعت یکبار شیر خود را بدوشند که این کار باعث تحریک و ترشح پرولاکتین می شود.


 


البته گیاهان زیادی وجود دارند که باعث افزایش ترشح شیر می شوند، ازجمله تخم شاه تره، بالنگو، زنیان، ترخون، زیره، بابونه و گلپر.  شیر،  یکی از مهم ترین و موثرترین گیاهان برای افزایش تولید شیر مادر، شنبلیله می باشد. این گیاه را می توان به صورت دمنوش شنبلیله مصرف کرد  مصرف گیاه رازیانه نیز برای افزایش تولید شیر به مادران توصیه می شود. رازیانه را می توان به صورت دم کرده یا پودر استفاده کرد و همچنین می توان عرق رازیانه را به صورت رقیق شده با آب در دوران شیردهی میل کرد. نکته مهم درباره رازیانه این است که این گیاه باعث افزایش خونریزی می شود، پس نباید در روزهای اول پس از زایمان استفاده شود.


 


ثابت شده گیاه بومادران نیز در افزایش تولید و ترشح شیر مادر تاثیر دارد. زنان شیرده می توانند مخلوطی از بومادران و تخم شوید را به این منظور استفاده کنند. شوید یا تخم گشنیز هم غیر از افزاینده بودن شیر مادر خاصیت آرامبخشی دارد. ریحان یا تخم ریحان نیز در افزایش تولید شیر موثر است و مصرف آن توسط مادر باعث کاهش نفخ و دردهای شکمی نوزاد نیز خواهد شد.


 


مصرف روزانه حدود دو گرم تخم ترب یا یک گرم سیاهدانه نیز می تواند در افزایش تولید شیر مفید باشد. شنبلیله نیز افزاینده شیر است، به این منظور می توان از آن به صورت ترکیب با زیره استفاده کرد. اسفناج، ماش، کنجد، هویج، زردک و بادام زمینی از مواد غذایی گیاهی موثر در افزایش ترشح شیر هستند، همچنین خوردن جوانه گندم نیز در افزایش تولید شیر مفید است. به مادران توصیه می شود در دوران شیردهی مواد غذایی نفاخ مانند پیاز، سیر، نخود و سبزی خام کمتر استفاده کنند، زیرا باعث نفخ و دردهای شکمی در نوزاد می شود.


 


گروه خانواده جام نیوز/2014


 




خانه

موبایل

 

 

در دوران شیردهی تغذیه مادر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . با توجه به نکاتی که در این مقاله آورده شده استمی‌توانید دوران شیردهی خوبی را سپری نمایید.

 

۱-در زمان شیردهی میزان مصرفی مایعات مادر باید به حد كفایت باشد و حداقل ۸ – ۷ لیوان در روز آب بنوشید و در صورت عدم تحمل غذایی نسبت به شیر روزانه ۴ – ۳ لیوان شیر بنوشید.

 

۲-در صورتی كه عدم تحمل نسبت به مصرف شیر دارید (پس از مصرف احساس تهوع، دل درد و دل پیچه می‌كنید) می‌توانید آن را به تناسب با ماست جایگزین كنید.

 

۳- به خاطر داشته باشید، مصرف مایعات بیش از حد تحمل، نه تنها شیر را زیاد نمی‌كند بلكه باعث كاهش ترشح غدد شیری خواهد شد.

 

۴- از مصرف غذاهای نفاخ بپرهیزید، زیرا این نفاخیت به شیر شما منتقل می‌گردد و موجبات ناراحتی های بعدی را برای نوزاد شما فراهم خواهد كرد.

 

۵- از مصرف سیر، پیاز و كلم بپرهیزید زیرا علاوه بر نفخ زا بودن تاثیرات زیادی بر طعم شیر داشته تا جایی كه با بدبو و بدطعم كردن شیر موجبات امتناع شیرخوار از مصرف شیر را فراهم خواهد كرد.

 

۶- قبل از مصرف حبوبات حتماً از قبل آن ها را خیس كنید و ۲ بار آب آن را عوض كنید، پس از صرف غذاهای این چنینی مصرف خرما، عرق نعناع، عرق رازیانه و زیره را به شما توصیه می‌كنم.

 

۷- در طول روز حتماً از ۲ نوع میوه حاوی ویتامین «ث» نظیر: توت فرنگی، مركبات، لیموترش، جعفری، بروكلی، فلفل دلمه و گوجه فرنگی و… استفاده كنید.

 

۸- عرق رازیانه علاوه بر نقش خوبی كه در جلوگیری از ناراحتی های گوارشی ایفا می‌كند، میزان شیر را نیز زیاد می‌كند.

 

۹- یك روز در میان نصف لیوان هویج رنده شده همراه با ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع (زیتون) و ۱ عدد لیموترش میل كنید كه ملغمه ای از ویتامین های A، C و E به بدن شما برسد.

 

۱۰-در فصل تابستان از مصرف میوه های سرشار از ویتامین نظیر طالبی و انگور غافل نشوید، حتی می‌توانید روز خود را با میل كردن ۱ عدد میوه شروع كنید.

 

۱۱- مصرف جوانه گندم، گردو و گندم بوداده را در برنامه خود داشته باشید و مصرف نان های سبوس دار را فراموش نكنید.

 

۱۲- در طول روز حتما ۱ عدد سیب با پوست میل كنید و این ضرب المثل انگلیسی را كه می‌گوید: خوردن یك سیب در روز شما را از مراجعه به دكتر بی نیاز می‌كند را به خاطر داشته باشید و بدانید كه ویتامین ها و مواد معدنی میوه ها بیشتر در لایه های نزدیك به سطح (پوست) آن هاست.

 

۱۳- استفاده از عسل و خرما (با پوست) را در برنامه غذایی خود بگنجانید و جالب است یادآور شویم كه در یونان باستان از عسل با عنوان اكسیر نامیرایی یاد می‌كردند و استفاده از آن را تضمینی برای بقای عمر می‌دانستند.

 

۱۴-در مبحث مواد حاوی پروتئین بهتر است حداقل ۲ بار در هفته از ماهی استفاده كنیم، ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و شیر را زیاد می‌كنند، از پیشرفت التهاب جلوگیری می‌كنند و اسیدهای چرب ضروری كه بدن قادر به ساخت آن ها نیست را به بدن می‌رسانند. ۱ لیوان آب مرغ یا آب گوشت بدون چربی هم، میان وعده بسیار مفیدی است.

 

۱۵- تخم مرغ سرشار از پروتئین است پس حتما میل كنید، اما مصرف بیش از ۳ عدد زرده تخم مرغ در طول هفته توصیه نمی‌شود و آن به توانایی كبد در متابولیزه كردن كلسترول برمی‌گردد. ولی مصرف سفیده تخم مرغ به هر میزان به شكل كاملا پخته كه بهترین شكل هضم را دارد و تداخلی با بیوتین (نوعی ویتامین) ایجاد نمی‌كند، اشكالی ندارد.

 

۱۶- وعده صبحانه را بسیار جدی تلقی كنید تا در طول روز انرژی كافی برای شیر دادن را داشته باشید، هم منابع پروتئینی (شیر، پنیر، تخم مرغ) منابع چربی (كره ۱ قاشق مرباخوری، ۲ عدد گردوی كامل) و منابع كربوهیدرات (نان های سبوس دار یا عدسی) و ویتامینها (آب میوه ها و سبزی ها) در آن لحاظ شده باشد.

 

۱۷- موادی مثل گردو، فندق، آناناس، موز، سیب، گلابی، گوجه فرنگی خام، اسفناج، گوشت گوساله و… سرشار از پتاسیم هستند و به شما در بهبودی سریع در دوران نقاهت كمك شایانی می‌كنند.

 

۱۸- همراه گوشت ها آب لیمو استفاده كنید تا جذب آهن را افزایش دهد.

۱۹- اسفناج، چیزی كه تا قبل از یك سالگی برای كودك شما ممنوع است، سرشار از اسید فولیك است (چیزی كه در صورت كمبود، نوعی كم خونی می‌دهد) بنابراین به تمام خانم ها توصیه می‌شود كه در برنامه خود آن را داشته باشند! منبع: ایران هیلرز

 


بارداری و زایمان راحت با…


(چاپ)


منبع :

Call: 09164541374 | Email: avzchat@gmail.com

کامل ترین مطالب برای شما

خواص دارویی و گیاهی :   .در زمان بارداری سیستم بدن خانم باردار تمام تلاش خود را برای رشد جنین متمرکز می کند. بنابراین بدن شما بیشتر در معرض ویروسهای سرماخوردگی و آنفولانزا قرار می گیرد.

خواص دارویی و گیاهی : . حنا خواص خنک کنندگی حنا، این ماده را به یکی از داروهای موثر برای درمان سردردهای ناشی از گرما، تب، یا قرار گرفتن در آفتاب شدید تبدیل کرده است. مقداری برگ حنا را آسیاب ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی : خروسک یک عفونت ویروسی شایع است که در کودکان درحال رشد دیده می شود و از طریق هوا منتقل می شود با درمان خروسک در کودکان با ما همراه باشید . خروسک معمولا در کودکان ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی : طاعون خیارکی متداول‌ترین حالت طاعون است که طی نیش کک یا گازگرفتگی توسط موش آلوده به باسیل به وجود می‌آید. طاعون ریوی می‌تواند از طریق راه تنفسی، از بیماری که به طاعون خیارکی دچار است ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی : بیمارى ریزش موی سکه ای به دار الثعلب مشهور است و ریزش موی سکه ای بیشتر دامن‏گیر موهاى سر و ریش مى‏گردد و گاهى ابروها را نیز فرامى‏گیرد. علت اصلى این ریزش ناگهانى مو، مربوط ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی : متاسفانه با نزدیک شدن به فصل‌های سرد سال امکان سرماخوردگی در میان افراد نیز بیشتر می‌شود. اجازه ندهید چنین شرایطی شما را اذیت کند. به جای اینکه به دنبال داروهای شیمیایی باشید و خود را ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی : داروی گیاهی برای درمان در صورت بروز عفونت باکتریایی یا ویروسی، سینوس ها دچار التهاب شده و مشکل معروف به سینوزیت بروز می کند. ترکیب زنجبیل با سرکه سیب یکی از درمان های طبیعی و ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی : درمان ضعف بدن

خواص دارویی و گیاهی : یکی از علل تأثیر اسانس رز به عنوان ضدافسردگی و ازدیاد فعالیت‌های جنسی، افزایش فعالیت‌های مغزی است.گل محمدیاسانس گل سرخ برای بسیاری از مشکلات زنانه مفید است این اسانس مقوی عضلات رحم بخصوص در کسانی ادامه مطلب

به طور رایج ام اس در بزرگسالان اتفاق می افتد، ولی پزشکان در حال تشخیص کودکان و نوجوانان بیشتر مبتلا به این بیماری هستند. در امریکا از میان هزار فرد مبتلا به ام اس حدود تا هزار نفر نوجوانان زیر ادامه مطلب

تماشای فیلم درمان افسردگي دکتر هلاکويي از اپارات(Pars v 2013) تماشای فیلم دکتر هلاکویی اپارات( همیشه افسردگی داشتم، حالا اضطراب و ترس) افسردگی چیست ؟ آیا افسردگی یک نوع بیماری است؟ افسردگی از نظر دکتر هلاکویی در واقع یک بیماری ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی :   خستگی، اختلال در خواب، تغییر در اشتها و بی تفاوتی از علائم افسردگی در مردان هستند، برای درمان می توان از قرص های ضد افسردگی و روان درمانی استفاده کرد. در حالی که افسردگی ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی : زنان بیش از مردان احساساتی هستند. آنها بیشتر تحت استرس های کاری و رابطه هایشان قرار می گیرند. زنان مجبورند زندگی خود را متعادل کنند و به همین دلیل بیشتر از افسردگی رنج می برند. ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی :   سعی‌ كنید با رعایت‌ یك‌ رژیم‌ غذای‌ متعادل آهن را به مقدار کافی دریافت نمایید بیماری کم خونی فقر آهن (آنمی)

خواص دارویی و گیاهی :   با انجام یک آزمایش خون ساده،  بیماری دیابت قابل تشخیص است

خواص دارویی و گیاهی :    علائم، سرنخ‌های ریز و آزاردهنده‌ای هستند و پیام‌شان این است که شاید درون بدن‌تان همه‌ چیز سر جای خودش نیست. سرطان یکی از وحشتناک‌ترین بیماری‌های عصر جدید است. این بیماری بسته به اینکه به ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی :  عرق رازیانه  در درمان اختلالات هورمونی خانم‌ها مؤثر است  

خواص دارویی و گیاهی : قطعا شما هم تاکنون با افراد نابغه برخورد داشته اید و یا حداقل عکسی از آنها را دیده اید. عموما افراد نابغه از جثه ضعیف و کوچکی برخوردار هستند و توانایی فیزیکی آنها به مراتب ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی : در این مطلب خواص رازیانه برای زنان و برای بزرگ شدن سينه و  خواص رازیانه برای زنان ، رازيانه بزرگ شدن سينه گرداروی شد   اکبری مدرس طب اسلامی در مورد خواص دارویی گیاه رازیانه گفت: رازیانه گیاهی ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی :  عرق رازیانه  در درمان اختلالات هورمونی خانم‌ها مؤثر است  

خواص دارویی و گیاهی : Call: 09164541374 | Email: avzchat@gmail.com کامل ترین مطالب برای شما

خواص دارویی و گیاهی : Call: 09164541374 | Email: avzchat@gmail.com کامل ترین مطالب برای شما

خواص دارویی و گیاهی : (چاپ) منبع :

خواص دارویی و گیاهی :     

خواص دارویی و گیاهی : قطعا شما هم تاکنون با افراد نابغه برخورد داشته اید و یا حداقل عکسی از آنها را دیده اید. عموما افراد نابغه از جثه ضعیف و کوچکی برخوردار هستند و توانایی فیزیکی آنها به مراتب ادامه مطلب

خواص دارویی و گیاهی :    عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان میشود  

Site itle, Some rights reserved.

erms of Use – Privacy Policy

WordPress srt 2008 heme
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *