خواص روغن زيتون براي واژن

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

چند درصد از مغز انسان استفاده می شود؟

علم عصب‌شناسی بررسی می کند که چگونه آناتومی مغز بر رفتار، احساسات و شناخت افراد تاثیر می گذارد.

در طول سال‌ها، دانشمندان مغز نشان داده‌اند که قسمت‌های مختلف مغز مسئول اعمال خاصی هستند، از تشخیص رنگ گرفته تا حل مسائل. بر خلاف افسانه ده درصد، دانشمندان به لطف تکنیک‌های تصویربرداری مغز مانند توموگرافی انتشار پوزیترون و تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی، ثابت کرده‌اند که همه بخش‌های مغز در فعالیت‌های روزانه ما به طور کامل استفاده می‌شود.

تا به حال تحقیقات درباره پیدا کردن یک منطقه مغز که کاملا غیر فعال باشد، به جایی نرسیده است. حتی مطالعاتی که فعالیت در سطح تک‌سلولی را اندازه گیری می کنند، هیچ بخش غیر فعال مغز را نشان نداده‌اند.

بسیاری از مطالعات تصویربرداری مغز که فعالیت مغز را هنگامی که فرد یک کار خاص را انجام می دهد، اندازه گیری می‌کنند، نشان می‌دهد که چگونه قسمت‌های مختلف مغز با یکدیگر کار می‌کنند.

به عنوان مثال، در حالی که شما این متن را در تلفن هوشمند خود می‌خوانید، برخی از قسمت‌های مغز شما، از جمله قسمت‌هایی که مسئول دید، درک مطلب و نگه داشتن گوشی شما هستند، فعالت‌ر خواهند بود.

دوره مقدماتی php

با این حال، برخی از تصاویر مغز، به طور ناخواسته از افسانه ده درصد حمایت می‌کنند، زیرا این تصاویر، اغلب لکه‌های روشن کوچکی روی تصویر خاکستری مغز نشان می‌دهد. این ممکن است به این معنا باشد که تنها نقاط روشن در مغز فعالیت دارند، اما اینطور نیست. بلکه، لکه‌های رنگی نمایانگر مناطقی از مغز هستند که وقتی شخص کاری انجام می‌دهد، فعال‌ترند، و زمانی که شخص کاری انجام نمی‌دهد، نقاط خاکستری وجود دارد، یعنی مغز فعال است ولی به میزان کمتر.

مخالفت مستقیم با افسانه ۱۰ درصد در افراد مبتلا به آسیب مغزی ،مثل سکته مغزی، ضربه به سر یا مسمومیت با مونواکسیدکربن، قرار می‌گیرد و کارهایی که به دلیل صدمات فوق دیگر قادر به انجام آن‌ها نیستند و یا نمی‌توانند مانند قبل انجام دهند. اگر افسانه ۱۰ درصد درست باشد، پس آسیب به بسیاری از نقاط مغز ما، نباید بر عملکرد روزانه ما تأثیر بگذارد.

مطالعات نشان داده‌اند که آسیب رساندن به یک بخش بسیار کوچک مغز ممکن است عواقب ویرانگر داشته باشد. به عنوان مثال، اگر کسی تجربه آسیب به منطقه براکا را داشته باشد، میتواند زبان را درک کنند، اما نمیتواند به درستی کلمات را ادا کند یا به صورت روان صحبت کند.

در یک مورد بسیار افشا شده، یک زن در فلوریدا زمانی که کمبود اکسیژن نیمی از ناحیه پیشین مغزش_که ۸۵ در از مغز را تشکیل می‌دهد_ را تخریب کرد به طور دائم “قابلیت تفکر، درک، خاطرات و احساسات که اساس انسان بودن است را از دست داد.

یکی دیگر از شواهد علیه افسانه ده درصد، تکامل است. مغز افراد بزرگسال تنها دو درصد از جرم بدن را تشکیل می‌دهد، اما بیش از ۲۰ درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کند. در مقایسه، مغز بسیاری از گونه‌های مهره دار – از جمله ماهی‌ها ، خزندگان، پرندگان و پستانداران – دو تا هشت درصد انرژی بدن خود را مصرف می کنند.

مغز به وسیله میلیون ها سال انتخاب طبیعی شکل گرفته است، که این موضوع ویژگی‌های مطلوب را برای افزایش احتمال زنده ماندن به ارمغان می آورد. بعید است بدن در صورتی که تنها از ۱۰ درصد مغز استفاده کند، مقدار زیادی از انرژی خود را به مغز اختصاص دهد.

حتی با شواهد فراوان که خلاف آن را نشان می دهد، چرا بسیاری از مردم هنوز معتقدند که انسان تنها از ده درصد مغز خود استفاده می‌کند؟ مشخص نیست که چگونه در وهله اول اسطوره گسترش یافته است، اما ممکن است از طریق کتاب‌های خودآموز محبوب شده باشد و حتی ممکن است در مطالعات قدیمی و ناقص علوم عصب‌شناسی نیز وجود داشته باشد.

جذابیت اصلی اسطوره ده درصد این ایده است که اگر شما بتوانید بقیه قدرت مغز خود را گشایی کنید، می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید. این ایده با پیامی که توسط کتاب های خودآموز بیان می‌شود مطابقت دارد که به شما راه‌هایی را می دهد که می توانید خودتان را بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، مقدمه لوئل توماس در کتاب مشهور دیل کارنگی، چطور بر دوستانمان پیروز شویم و مردم را تحت تآثیر قرار دهیم، می‌گوید که فرد معمولی “تنها ۱۰ درصد از توانایی ذهنی پنهانش را توسعه می‌دهد. این بیانیه که از ویلیام جیمز، روانشناس، بیان شده، اشاره می‌کند به پتانسیل فرد برای دستیابی بیشتر، نه اینکه چقدر از مغز آن‌ها استفاده می‌شودگفته می‌شود  که انیشتین، با استفاده از افسانه ده درصد، نبوغش را توضیح داد، هرچند این ادعاها بی اساس است.

یکی دیگر از منابع اسطوره موجود در زمینه‌های ‌ساکت مغز از پژوهش های علوم انسانی قدیمی است. به عنوان مثال، در دهه ۱۹۳۰، ویلدر پنیفورد، جراح مغز و اعصاب، الکترودهای الکتریکی را به مغز بیماران مبتلا به صرع متصل کرد. او متوجه شد که برخی از نواحی مغز باعث شده بیماران احساسات مختلفی را تجربه کنند که دیگران نمی‌توانند تجربه کنند.

با تکامل تکنولوژی، محققان بعدا دریافتند که این مناطق “ساکت مغز، که شامل لوب پیشانی است،مطمئناٌ کارکردهایی داشته‌اند.

:

هشت علامت تومور مغزی را بشناسید

مغز چگونه هشیاری را بوجود می آورد؟

عادات هفت گانه مضر برای سلامت مغز

صرف نظر از اینکه چگونه و کجا این افسانه ایجاد شده است و علی رغم فراوانی شواهد که نشان می‌دهد انسان از کل مغز خود استفاده می‌کند، این افسانه در تصورات فرهنگی نفوذ کرده است. با این حال، این فکر که شما می‌توانید با گشایی بقیه مغزتان، تبدیل به یک نابغه یا فوق بشر با قدرت حرکت اجسام با ذهن شوید، بسیار وسوسه‌انگیز است.

thoughtco

اولین نفری باشید که در این بحث شرکت می کنید !

شما باید برای گذاشتن نظر

شما باید برای گذاشتن نظر

طیف وسیعی از درمان برای عفونت های مخمری موجود است، که شامل درمان های خانگی نیز می شود. در این مقاله 8 درمان خانگی برای عفونت مخمری ارائه می کنیم تا شما بفهمید کدام یک برایتان مناسب تر است.

عفونت مخمری نوعی از عفونت قارچی می باشد و یکی از نواحی که مورد هدف قرار می دهد، ناحیه تناسلی است که منجر به درد، خارش و ترشح می شود. اما چه درمان های خانگی برای عفونت مخمری وجود دارد؟

زنا بیشتر مستعد ابتلا به عفونت مخمری هستند؛ 75% زنان حداقل برای یک بار در طول عمر خود این بیماری را تجربه کرده اند. با این وجود مردان نیز می توانند به عفونت مخمری مبتلا شوند. مخمری به  نام کاندیداآلبیکنس رایج ترین دلیل ایجاد عفونت مخمری می باشد. اگرچه انواع دیگری از مخمر نیز می توانند دخیل باشند.

علائم و نشانه های عفونت مخمری عبارتند از:

در مردان علائم عفونت قارچی بیشتر بر سر الت تناسلی دیده می شود و عبارتند از:

 

در بیشتر موارد عفونت قارچی را می توان به راحتی و با موفقیت در خانه درمان کرد. درمان خانگی شامل محصولات دارویی یا درمان های جایگزینی انجام می شود.

گزارش های موردی نشان می دهد بسیاری از زنان با استفاده از این درمان های خانگی از شر عفونت مخمری خلاص شده اند. اگرچه شواهد علمی برای اثبات کارامدی این روش های درمانی کمی متغیر می باشد.

درمان های ضد قارچی که در قالب کرم موجود هستند می توانند برای درمان عفونت مخمری خریده و در خانه استفاده شود. این محصولات نیازی به نسخه پزشک ندارد و در داروخانه ها و احتمالاً فروشگاه های مواد غذایی موجود هستند.

بسته به نوع محصول، می تواند مورد استعمال داخلی یا خارجی قرار گرفته و عفونت را با استفاده از

درمان کند. محصولاتی که مورد استفاده ی داخلی قرار گرفته اند، تا حدود 80% عفونت ها را درمان کرده اند. این محصولات حاوی ضد قارچ های قدرتمند به نام آزول می باشد.

 

 

کپسول های اسید بوریک واژنی می توانند برای درمان عفونت مخمری زنان به کار روند. استفاده از اسید بوریک مخصوصاً برای زنانی که عفونت های مکرر داشته اند بسیار مناسب است.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) پیشنهاد می کند از کپسول های 600 میلی گرمی اسید بوریک در داخل واژن، روزی یکبار و به مدت 14 روز استفاده گردد.

برخی تحقیقات نشان می دهد استفاده موضعی از اسید بوریک همراه با فلوکیتوسین ضد قارچی، 70% زنان را بطور موفقیت آمیزی درمان کرده است.این مطالعات بر روی زنانی انجام شده بود که نتوانسته بودند عفونت های قارچی خود را با استفاده از ضد قارچ های آزول درمان کنند.

همواره روغن چای به خاطر خواص ضد قارچی که دارد مشهور است. یک بررسی که بر روی این روغن انجام شده است توانایی آن را برای کشتن طیف وسیعی از قارچ ها و عفونت ها به اثبات رساند.

در اکثر بررسی های انجام شده، روغن درخت چای را بر قارچ کاندیداآلبیکنس تست کردند؛ این قارچ یکی از شایع ترین انواع قارچ در عفونت های مخمری می باشد.

نشان داده شده است شیاف های واژنی که حاوی روغن درخت چای هستند برای درمان عفونت واژن موثر بوده است. برخی زنان ادعا کرده اند که با قرار دادن تامپون حاوی روغن درخت چای رقیق شده درون واژن از شب تا صبح، توانسته اند از شر عفونت قارچی واژن رهایی یابند.

با اینحال باید هنگام استفاده از روغن درخت چای بسیار احتیاط شود؛ چرا که می تواند باعث تحریک پوست و دیواره های واژن شود که بسیار حساس می باشد.

روغن درخت چای یک اسانس است و باید با روغن های دیگر مخلوط شود. برای استفاده از روغن درخت چای، می توان 3 تا 5 قطره از آن را با یک اونس روغن نارگیل ولرم نخلوط کرده و تامپون را در آن خیساند. تعویض مکرر تامپون بسیار مهم می باشد.

همچنین برخی افراد احتمالاً به روغن درخت چای آلرژی دارند. مقداری از روغن درخت چای رقیق شده را بر روی ناحیه ای به اندازه ی یک سکه در ساعد دستتان تست کنید. اگر تا 12 الی 24 ساعت واکنشش مشاهده نشد، آنگاه استفاده از آن برای ناحیه ی تناسلی که بسیار حساس تر می باشد، بدون خطر خواهد بود.

برخی مطالعات دیگر نشان می دهد که ترکیباتی از روغن درخت چای، فعالیت داروی ضد قارچ فلوکونازول را افزایش می دهد. این در مواردی است که قارچ کاندیداآلبیکنس مقاوم به درمان می باشد.

 

 

برخی مکمل های پروبیوتیک می توانند راه حل طبیعی برای درمان عفونت مخمری باشند که در داروخانه ها و فروشگاه های بهداشتی موجود می باشند.

برخی برند های مکمل پروبیوتیک محصولات ویژه ای برای تولید سلامت بانوان بفروش می رسانند. این محصولات به منظور متعادل کردن باکتری ها و قارچ ها در واژن می باشند. این مکمل ها را می توان بصورت خوراکی یا قراردادن در واژن استعمال کرد.

در یک مطالعه که در سال 2012 انجام شد، زنانی که مبتلا به عفونت قارچی مزمن بودند، یک قرص پروبیوتیک ویژه درون واژن خود قرار دادند. تقریباً 87% از آنها اظهار بهبود در علائم داشتند. این درمان آثار دراز مدتی بر قارچ بوجودآورنده ی عفونت داشت.

در این مطالعه زنان به مدت یک هفته هرشب یک قرص پروبیوتیک را درون وازن خود قرار می دادند. سپس آنها هر سه شب یکبار و به مدت 3 هفته از این قرص استفاده می کردند. پس از آن، هفته ای یکبار از این قرص استفاده کردند تا از عفونت پیشگیری نمایند.

تحقیقات دیگر نشان می دهد  لاکتوباسیل پروبیوتیک می تواند تاثیر داروهای ضدقارچی را که زنان برای درمان عفونت مخمری استفاده می کنند، افزایش دهد.

ماست طبیعی، بدون طعم و بدون شکرهای افزوده حاوی باکتری مفیدی به نام پروبیوتیک است که در سلامت بدن بسیار موثر بوده و کمک به متعادل کردن باکتری ها و قارچ ها در بدن می کند.

طی یک تحقیق که در سال 2006 انجام شد، محققین دریافتند انواع خاصی از پروبیوتیک می تواند با برخی عفونت های قارچی که باعث عفونت واژن می شوند، مقابله کند. تعدادی از افراد ادعا کرده اند که از طریق

توانسته اند از عفونت قارچی رهایی یابند.

روغن نارگیل دارای خواص ضد قارچی بوده و نشان داده شده است که برای مقابله با قارچ کاندیداآلبیکنس موثر می باشد. برای درمان عفونت قارچی، روغن نارگیل ارگانیک خام را می توان هم مورد استفاده ی داخلی قرار داد و هم استفاده ی خارجی.

روغن نارگیل گرم همچنین می تواند در کنار استفاده از سایر روغن های اسانس ضد قارچی، مانند روغن درخت چای یا روغن پونه کوهی، مصرف شود.

سیر یک ضدقارچ و آنتی بیوتیک معروف است. اگرچه تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن سیر تاثیری بر عقونت های قارچی واژن ندارد.

به جای خوردن سیر، برخی زنان سیر را درون واژن خود استفاده کرده اند. آنها ادعا کرده اند که با استفاده از سیر توانسته اند از شر عفونت واژن رها شوند. با اینحال که شواهدی مبنی بر کارا بودن سیر وجود ندارد، اما استفاده از آن برای درمان عفونت مخمری واژن بی خطر است.

برخی افراد که حساسیت های پوستی شدید دارند، ممکن است ضمن استفاده از سیر دچار خارش و سوختگی و آسیب های پوستی شوند. اگر اینطور باشد نباید از سیر استفاده کرد. اگر علائم سوزش بیشتر شد، باید استفاده از آن را قطع کرد.

همچنین نشان داده شده است کرم های واژنی حاوی سیر و آویشن، به اندازه ی کرم واژنی کلوتریمازول در درمان عفونت واژن موثر می باشد.

بیشتر روغن های پونه کوهی با استفاده از پونه کوهی و مرزنجوش تهیه می شود که خاصیت ویژه ای ندارد. اگرچه روغن پونه کوهی که از پونه کوهی وحشی و مرزنجوش تهیه می شود، حاوی دو ماده ضدقارچی است: تیمول و کارواکرول.

نشان داده شده است که استفاده از روغن پونه کوهی باعث توقف یا کاهش رش باکتری کاندیداآلبیکنس می شود. می توان کپسول حاوی روغن پونه کوهی وحشی را شبانه درون واژن قرار داد. همچنین می توان آن را با استفاده از یک تامپون استعمال کرد.

روغن های اسانس مانند روغن درخت چای و روغن پونه کوهی، باید قبل از استفاده با برخی روغن های دیگر ترکیب شوند و هرگز نباید مستقیم با پوست تماس پیدا کنند. می توان 3 تا 5 قطره از روغن اسانس پونه کوهی را با 1 اونس روغن بادام شیرین، روغن نارگیل گرم یا روغم زیتون مخلوط کرده و سپس یک تامپون را به مدت چند دقیقه در آن خیساند، سپس آن را درون واژن قرار داد. این عمل را هر 2 تا 4 ساعت یکبار باید در روز انجام داد. نباید بیش از 6 ساعت از استفاده از تامپون قطع گردد. بهتر است قبل از استفاده از روغن پونه کوهی، آن را بر ساعد خود بمالید تا مطمئن شوید نسبت به آن آلرژی ندارید.

 

 

بیستر درمان های خانگی که برای عفونت مخمری واژن ذکر کردیم، برای اکثر افراد بی خطر می باشد. با اینحال افرادی که در یکی از گروه های زیر قرار می گیرند، نباید خودشان به درمان عفونت واژن بپردازند:

عفونت مخمری واژن معمولاً در میان افراد رایج بوده، اما با رعایت نکات ساده می توان از آن جلوگیری کرد. چند روش برای جلوگیری از عفونت واژن بصورت زیر می باشد:

با وجود اینکه درمان های خانگی که در این مقاله برای عفونت مخمری واژن ذکر کردیم می تواند اکثر عفونت ها را بهبود ببخشد، اما در برخی موارد نیز کارساز نیستند.

 

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لونگان x بخوانید...