خواص روغن زيتون براي موي ابرو

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی :

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

 

گردآوری- نبض ما

متاسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت هایشان خالی می شود و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راه هایی وجود دارد که می توان رشد ابرو و موها را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

در ابتدای کار در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. آزمایش خون می تواند میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را نشان دهد. چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد ابرو و موها کمک می کند، در صورت تشخیص پزشک، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار مفید باشد.

افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می تواند منجر به این مورد شود، نوعی خاصی از بیماری به نام آلوپسیاست که در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و در نتیجه رشد ابرو و موها کند شده و در آمدن دوباره آن ها می تواند بسیار مشکل باشد.

دوره مقدماتی php

اگر مایل هستید رشد سریع ابرو و موهای شما، سرعتی بیشتر از حالت عادی خود داشته باشد، استفاده از ترفندهای زیر می تواند به شما کمک کند.

روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.

توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابرو کم شده است) انجام دهید.

روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است. این روغن را بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است.

بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است.

پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

برای داشتن ابروها و مژه هایی پرپشت و زیبا ،روغن کرچک گزینه ای و موثر شناخته شده است. هر شب مقداری از این روغن را روی مژه ها بمالید و امیدوار باشید پس از مدتی کوتاه ضخیم تر شدن مژه ها و رشد ابرو و مژه جدید را مشاهده کنید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص، می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید.

 

 

 

 

روغن نارگیل برای رشد ابرو موثر است و علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. برای استفاده از آن چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده نیز هست.

امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.  چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.

سیر به رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و  بعد به موهای ابرویتان بمالیدو آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند. بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده،آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها ( تغییر مدل ابرو ) کامل قرار دهند.پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.

یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود.

بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب های شما نمی‌شود.

این نکته را باید یاد آوری کنیم که  طول  مژه ژنتیکی است، راه های طبیعی خاصی برای تقویت مژه وجود دارد مثلا بیوتین به رشد  سریع و تقویت مو کمک میکند.ویتامین B کمپلکس که در برخی غذاها یافت میشود.این ویتامین محلول در آب است در ساردین، گردو، بادام، مخمر آبجو، موز و غلات سبوس دار یافت می شود. علاوه بر این، می توان آن را در زرده تخم مرغ یافت.

گفته می شود که زیبایی واقعی چشم ها، به مژه های آن برمی گردد. داشتن مژه هایی بلند، تیره و زیبا باعث می شود، چشم ها جذاب تر به نظر برسند. به همین دلیل، خانم ها همیشه به دنبال لوازم ی هستند که مژه های آنها را بلند تر و تیره  تر نشان دهد. از جمله لوازم ی که خانم ها بسیار از آن استفاده می کنند، می توان از ریمل نام برد. روش های مصنوعی زیادی برای داشتن مژه هایی بلند و تیره وجود دارد اما بهتر است در این مورد به روش های طبیعی مراجعه کرده و از آنها استفاده کنیم.

برای تقویت مژه ها میتوانید از انواع روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، جوجوبا و کرچک حاوی ویتامین، مواد معدنی و عوامل بلندکننده مو استفاده کنید. به منظور انجام این کار، شما به یک برس ریمل تمیز نیاز دارید. برس ریمل را به روغن دلخواه خود، آغشته کرده و مانند ریمل زدن، آن را به مژه های خود بزنید.

ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

مژه های شما همیشه به هوای تازه نیاز دارند؛ بنابراین، به محض به منزل، در اولین فرصت خط چشم و ریمل خود را پاک کنید. زمان استفاده از لوازم را تا آنجا که می توانید کوتاه کنید و هنگام شستشوی صورت و مژه ها از پاک شدن مواد ی کاملا مطمئن گردید.

امروزه بسیاری از مردم کاشت ابرو را امتحان می کنند، ما به 10 سوال مهم شما در مقاله زیر پاسخ داده ایم:

کاشت ابرو

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

منابع:

حکیم تهرانی، بیوطب، مه شو ، بیوتی ۲۰

 

نبض ما– با استفاده از روغن نارگیل برای ابرو می توانید موهای ابرو را ضخیم تر، کامل تر و بلند تر کنید. روغن نارگیل با خواص زیاد، یکی از بهترین روغن هایی است که برای این منظور استفاده می شود.

آیا روغن نارگیل به رشد ابرو کمک می کند؟ آیا روغن مناسبی برای رشد مجدد ابرو و جلوگیری از ریزش آن است؟ اینجا پاسخ  پرسش شما و نحوه استفاده از آن برای ایجاد موهای کامل تری در ابرو عنوان می شود.

ابروها نقش زیادی در زیبایی صورت دارند. وجود ابروهای پرپشت و زیبا ، جلوه خاصی به صورت بخشیده و ریزش موی ابرو، همیشه باعث احساس ناراحتی در فرد مخصوصا برای زنان می شود. راهکارهای زیادی برای جلوگیری از ریزش موی ابرو وجود دارد که می توان با استفاده از این راهکارها از ابروی پرپشت و زیبا بهره مند شویم.

اکثر زنان روش های زیادی را به این منظور آزمایش می کنند. از روش های گیاهی تا داروهای تجویز شده توسط پزشک . اما سوال این است که درمان گیاهی می تواند برای رفع این مشکل صورت گرفته و نتیجه بخش باشد؟ یکی از این روش ها، استفاده از روغن نارگیل برای ابرو است.

در این قسمت به بررسی فواید بی نظیر روغن نارگیل برای ابرو بعنوان بهترین داروی ابرو می پردازیم . استفاده از روغن نارگیل برای موهای ابرو دارای مزایای زیادی است از جمله تغذیه کننده مو، ایجاد مو های ملایم تر، قوی تر و حتی جلوگیری از شکستگی  یا ریزش موی ابرو. شما می توانید به راحتی و در هر زمانی از این روغن برای مشکل خود استفاده کنید.

روغن نارگیل برای ابرو  به دلایل زیر بسیار مفید است:

هنگامی که شما به دنبال ایجاد موهایی قوی و محکم هستید. اگر می خواهید رشد موی ابرو را بیشتر کنید. اگر می خواهید موهای ابرو را بیشتر و سالم تر کنید. اگر از ریزش موی ابرو رنج می برید و می خواهید رشد مو را تحریک کنید. تمام این موارد با استفاده از روغن نارگیل، امکان پذیر است. پس از رسیدن به نتایج دلخواه ، می توانید ماندگاری اثر این روغن را روی ابروهای خود حس کنید.

 براساس بسیاری از بررسی ها و مشاهده عکس های قبل و بعد از افرادی که از روغن نارگیل استفاده کرده اند، به خصوص در ترکیب با سایر روغن های رشد مو مانند روغن زیتون و کرچک، می توان گفت که روغن نارگیل دارای خواص بسیاری دراین زمینه است.

به غیر از استفاده از روغن های طبیعی، محصولات دیگری نیز  می توانند گزینه مناسبی برای افزایش رشد موی ابرو باشند. این محصولات شامل داروهای درمان های رشد مو، سرم های افزایش دهنده و حتی مداد های مخصوصی که سبب تحریک موی ابرو می شود.

مژه های بلند و ابروهای پرپشت و بلند، بخشی از زیبایی ظاهری یک زن را تشکیل می دهند. بنابراین اگر شما به دنبال  رشد طولانی تر و بهبود موهای ابروی خود هستید، می توانید از دستور العمل های مربوط به استفاده از روغن نارگیل برای رسیدن به هدف مورد نظر خود استفاده کنید.

 روغن های حاوی روغن نارگیل، فوق العاده با ارزش هستند. شما می توانید با اطمینان کامل از آن روی ابرو را پوشانده و از نتیجه آن لذت ببرید.

روغن نارگیل برای ابرو بسیار موثر بوده و با خاصیت  مرطوب کنندگی و تغذیه کننده، سبب تحریک فولیکول مو شده و به آنها در طول مراحل رشد، کمک می کند. بنابراین در صورتی که دچار ریزش مو ابرو بوده یا ابروهای نازک و کمرنگی دارید، این روش را حتما امتحان کنید.

به طور کلی، روغن نارگیل نه تنها برای موی ابرو، بلکه برای های سر هم بسیار موثر است. با تحریک فولیکول مو چه در ابرو یا در موی سر، به رشد مو کمک کرده و زمانی که رشد ابرو صورت می گیرد؛ طبیعتا بلند تر و زیباتر به نظر می رسد.

 

 

 

 

بنابراین، روغن نارگیل به ابرو کمک می کند تا سریعتر رشد کند. روغن نارگیل، به عنوان یکی از بهترین مرطوب کننده های موی ابرو، موی سر مو و فولیکول مو، باعث می شود تا روند رشد سریع تر انجام شود.

بعضی از افراد پس از استفاده منظم از روغن نارگیل پس از گذشت چند هفته، شاهد نتایج مثبت موهای ابرو در خود شده اند. تقریبا با چهار هفته استفاده از روغن نارگیل بر روی ابرو، شما شاهد ابروهایی زیبا و طبیعی خواهید بود.

شما می توانید از روغن نارگیل برای  ضخیم تر کردن موی ابرو  استفاده کنید. این روغن به منظور تغذیه و تحریک فولیکول های مو در اطراف خط ابرو استفاده می شود.

همانطور که موها رشد می کنند، ضخامت و قدرت آن ها هم بیشتر می شود. بنابراین رشته های موی شما ضخیم تر و قوی تر می شوند. روغن نارگیل برای ابرو مخصوصا برای افرادی که دارای مشکل ابروهای نازک هستند، بسیار مناسب است.

برای استفاده از روغن نارگیل برای ابرو ، روغن را روی خط موهای  ابرو ی خود اعمال کرده و ماساژ دهید تا  به موهای شما نفوذ کند. این کار سبب تحریک  و قدرت فولیکول ها شده  و باعث نتیجه گیری بهتر می شود. به منظور دستیابی به نتایج بهتر موارد زیر را در استفاده از روغن نارگیل، به کار ببرید.

شناخت روش کار و چگونگی استفاده از روغن نارگیل بر روی ابرو بسیار مهم است، به خصوص اگر می خواهید نتایج سریعتری داشته باشید. به منظور دسترسی به  بهترین نتایج،به مدت چند هفته ، روغن  نارگیل را بر روی موهای  ابرو اعمال کنید تا نتایج دلخواه خود را ببینید.

به خاطر داشته باشید که از نفوذ روغن نارگیل یا هر نوع روغن دیگری به اطراف چشم جلوگیری کنید. بافت اطراف چشم بسیار حساس بوده و ممکن است سبب بروز حساسیت یا مشکلات دیگر شود.

ابتدا پوست ناحیه ابرو را به آرامی تمیز کرده و سپس کمی روغن نارگیل را با استفاده از یک پنبه بر روی پوست خود بمالید. سپس با استفاده از نوک انگشتان خود، آن را ماساژ دهید زیرا این کار سبب جذب روغن می شود. پیش از رفتن به رختخواب و هنگام صبح این کار را تکرار کنید.

مخلوط روغن کرچک و روغن نارگیل برای ابرو ، نتایج بهتر و سریع تری دارد. برخی افراد هم از مخلوط روغن نارگیل و روغن زیتون استفاده می کنند. هر دو روش، در رشد موهای ابرو بسیار موثر است.

با این کار ابروها ضخیم تر، پررنگ تر، کامل تر و زیباتر می شوند. علاوه بر استفاده از روغن ها و داروهای گیاهی، همواره به خاطر داشته باشید که رشد مو تحت تاثیر عوامل زیادی قرار داشته و ریزش مو، سب ایجاد نگرانی و ناراحتی در افراد می شود.

بنابراین بهتر است سبک زندگی صحیح و سالمی را دنبال کرده و از مواردی مانند فشار، استرس، تغذیه ناسالم اجتناب کرده و باعث تقویت موی خود شوید. البته عوامل دیگری هم ممکن است سبب ریزش موی ابرو یا سر شوند.

این گونه عوامل ناشی از مشکلات پزشکی و یا برخی بیماری ها به وجود می آید که پس از درمان این مشکلات و بیماری ها، به راحتی می توانید از موی سالمی برخوردار شوید. زیرا مو، بسیار آسیب پذیر بوده و ممکن است به سرعت تحت تاثیر قرار گیرد.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:   ww.etopical.com

امروزه این سوال که چگونه ابرو و مژه پرپشت داشته باشیم ذهن بیشتر خانم ها را به خود مشغول کرده است.  راه های زیادی برای این منظور وجود دارد،  اما ما امروز تصمیم گرفتیم که در این پست از مجله ی رایان درمان چند روغن گیاهی و موادی که جهت رشد و پرپشت شدن ابرو و مژه موثرتر هستند به شما معرفی کنیم. امیدواریم رضایت شما را فراهم کنیم.

مواد طبیعی و خانگی زیادی وجود دارد که در کشورهای مختلف برای افزایش رشد و پرپشت شدن ابرو مژه به کار می روند.  روغن نارگیل که سال هاست در کشورهایی مانند هند برای تقویت ریشه های مو و ابرو استفاده می شود.  اگر شما هم دارای ابروهای کم‌ پشت هستید و دوست دارید در مدت زمانی کوتاه ابروها و مژه های خود را تقویت کنید ، توصیه ما به شما این است که تا انتهای مقاله را مطالعه بفرمایید.


یکی از موثر ترین راهها برای تقویت رشد ابرو و مژه استفاده از روغن کرچک می باشد. این روغن حاوی ویتامین ها، پروتئین ، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که باعث رشد موی ابرو و مژه می شود.  جهت استفاده از روغن کرچک ، تکه ای  پنبه را درون آن فرو برده و روی ابروی خود بگذارید.  سپس با نوک انگشتان خود ابرو ها را ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه الی یک شب باقی بماند و صبح با آب ولرم بشویید. برای مشاهده نتیجه استفاده از آن ، باید این کار را چند مرتبه در چند هفته تکرار کنید. البته اگر احساس سوزش در ابروها کردید ، دیگر از آن استفاده نکنید.

برای پرپشت کردن و تقویت کردن ابروها و مژه های خود می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل حاوی  پروتئین ها ، مواد مغذی،  ویتامین E ، آهن و غیره است.بنابراین روغن نارگیل باعث تیره تر شدن ابروها و مژه ها، افزایش رشد ابروها و همچنین ضخیم تر شدن آن ها می شود. برای مشاهده تاثیر آن ، هر شب چند قطره روغن نارگیل را بر روی ابروهای خود بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. صبح ها صورت خود را با آب گرم بشویید و توجه داشته باشید که  برای مشاهده تاثیرات آن، این کار را به مدت ۱ الی ۲ ماه باید انجام دهید.

روغن زیتون به دلیل وجود ویتامین در درون خود می تواند موهای شما را ضخیم تر کرده و رشد آن ها را سریع تر سازد. پیش از خواب با روغن زیتون گرم مدت ۵ دقیقه موهای خود را ماساژ دهید و بگذارید که یک شب بر روی موهای شما بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.  بعد از آن ترکیبی  یک/دوم قاشق چای خوری روغن زیتون چند قطره عسل تهیه کنید و روی موهای خود بگذارید (چند دقیقه ماساژ دهید). پس از سی دقیقه می توانید آن را با آب گرم شستشو دهید.

با آب یک پیاز کوچک ابرو های خود را به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید و پس از این که خشک شود ، با آب سرد بشویید ( برای مشاهده نتیجه آن نیاز به یک بار استفاده از آن در هفته می باشد).

به دلیل این که تخم مرغ منبعی غنی از پروتئین است ، می‌تواند به بهبود سلامت ابروها و مژه های شما کمک کند و آن ها را ضخیم تر سازد. برای این منظور سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید و زرده را آن قدری هم بزنید تا حالت خامه ای پیدا کنند.سپس آن را برای ابروهای خود بمالید و ۱۵ الی ۲۰ کنید و بعد با آب سرد بشویید ( استفاده از آن یک الی دو بار در هفته مجاز می باشد.).

تخم شنبلیله حاوی پروتئین ، اسید نیکوتینیک و لسیتین می باشد که نه تنها باعث افزایش رشد موی ابرو و مژه می شود ، بلکه در بازسازی فولیکول های مو هم کمک بسیاری می کند. برای این منظور باید به مدت پنج ساعت تخم شنبلیله را بخیسانیم تا خمیری از آن بدست می آید (خمیری از آن تهیه کنید). به این خمیر روغن نارگیل و یا روغن بادام اضافه کنید و آن را به وسیله یک برس بر روی ابروها بمالید. پس از یک شب با آب گرم می شوید. این روش را ۲ الی ۳ بار در هفته و به مدت دو ماه تکرار کنید.

گیاه آلوئه ورا دارای خاصیت مرطوب کنندگی است. این گیاه فولیکول های ابرو ، مژه و مو را تقویت کرده و باعث افزایش رشد و ضخیم تر شدن آن ها می شود. برای استفاده از آن ژل درون گیاه را از داخل برگ جدا کنید و بر روی ابروهای خود بمالید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه می توانید ابرو های خود را با آب گرم بشویید.

لیمو ترش حاوی ویتامین های B ، C ، اسید فولیک و مواد مغذی دیگری است که رشد و پرپشت شدن ابرو را افزایش می دهند. برای این منظور می‌توانید یک برش لیمو ترش را بر روی ابروهای خود گذاشته و پس از گذشت ۲۰ دقیقه با استفاده از آب گرم بشویید.

 حتی می توانید ترکیب یک چهارم فنجان روغن نارگیل را با آب لیمو ترش ، حداقل ۱۵ روز در یک مکان خشک و خنک قرار دهید.  بعد از طی این مدت می‌توانید هر شب پیش از خواب این ترکیب را بر روی ابروهای خود بمالید و صبح آن را بشویید (فراموش نکنید که آب لیمو رنگ مو را روشن می کند، بنابراین پس از استفاده از لیموترش نباید تا دو ساعت در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید).

شاید باور نکنید اما از شیر هم می توانید برای افزایش رشد و پرپشت شدن موی ابروی خود استفاده کنیم. شیر غنی از پروتئین و مواد مغذی دیگری است که ریشه مو را تغذیه می کند و رشد آن را بهبود می بخشد.

برای این کار مقداری شیر را در کاسه بریزید و با استفاده از ۳ بر روی ابروها بمالید. پس از این که خشک شد می توانید آن را با آب گرم بشویید ، اما باید تا رسیدن به نتیجه دلخواه خود این روش را ادامه بدهید.

غذاهای حاوی ویتامین A (فلفل ق، سیب زمینی شیرین ، هویج و غیره) ، غذاهای حاوی ویتامین E ( بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج ، زیتون و غیره) ، غذاهای حاوی ویتامین C ( لیمو، فلفل، بروکلی، پاپایا ، پرتقال وغیره)، غذاهای غنی از پروتئین (پنیر، توفو، لوبیا، عدس ، ماست وغیره)، غذاهای غنی از آهن (  شیر و سبزیجات سبز) و غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ (  همانند آووکادو، گردو و روغن زیتون)  را در رژیم غذایی خود بگنجانید  و از تاثیرات آن ها غافل نشوید.

سیر در افزایش رشد ابروها و موها کمک می‌کنند اما بهتر است آن را برای موهای مژه ی خود استفاده نکنید ، زیرا با سوزش فراوان همراه است. برای استفاده از سیر را از وسط نصف کنید و مقداری فشار دهید تا آب بیاندازد.  سپس آن را به موهای ابرو های خود مالیده و پس از چند ساعت تمیز کنید.

ما به شما توصیه می کنیم که یک سیر را رنده کنید و آن را جهت رویش موی ابرو ها و مو های خود استفاده کنید و پس از آن که خشک شد ، با آب ولرم موها یا ابروهای خود را بشویید (در جهت رویش). این روش را باید حداقل روزی دو بار ادامه دهید (سیر نباید به صورت طولانی مدت بر روی پوست باقی بماند ،زیرا باعث سوختگی خواهد شد. ).

فراموش نکنید که هنگامی که سیر بر روی ابروهای شما خشک می شود با ناخن های خود را پاک نکنید. مسئله دیگر این است که اگر به سیر آلرژی دارید و پوست شما ملتهب می‌شود، از این روش به هیچ عنوان نباید استفاده کنید.

روغن رزماری در صورتی که بتوانید  بوی آن را تحمل کنید،  یک گیاه فوق العاده موثر برای این منظور می باشد. رشد ابروهای خود را با روغن رزماری ماساژ دهید و صبح ها بشویید. البته برای مشاهده تاثیرات آن گذشت یک ماه زمان طبیعی است (امکان التهاب و قی در پوسدت وجود دارد ، اما در صورت سوزش زیاد پوست از این روش نباید استفاده کنید).

اگر هرگونه ریزش غیر طبیعی مو را مشاهده می کنید به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایش خون میزان کارکرد تیروئید و آهن شما را چک کند ( زیرا کم کاری تیروئید باعث نازک شدن  و ریزش مو ، ابرو و مژه می شود).

ریزش موها ابروها و مژه ها دلایل متعددی دارند. اما علت مهمی که ممکن است باعث ریزش موها شود نوعی بیماری به نام آلوپسیاست می باشد. در این بیماری فولیکول های مو به عنوان باکتری ، توسط سیستم ایمنی بدن شناسایی می شوند. به همین دلیل است که رشد مو ها کند شده و رشد مجدد موها بسیار مشکل می‌شود.

معمولاً تغییرات در برنامه غذایی روزانه ، حذف مواد قندی (  شیرینجات ، انواع شکلات  و فست فود ها) ، جایگزین نمودن مواد طبیعی  و استفاده از جوانه ها ( جوانه گندم ، انواع سبوس) باعث کنترل استرس ، خون رسانی بهتر و اکسیژن رسانی بهتر می‌شوند. حتی فعالیت هایی که موجب شادی و رضایت خاطر افراد می شوند،  می‌توانند در درمان طبیعی ریزش مو نقش مهمی ایفا کنند.

 حتی کسانی که پوست ملتهب در کف سر خود دارند و یا افرادی که موهای بیش از اندازه نازک دارند ،  می توانند از روغن آووکادو استفاده کنند. این روغن به دلیل فرمولاسیون بسیار سبک به راحتی جذب مو و پوست کف سر می شود. حتی می تواند آب و رطوبت را در خود نگه داشته و موجب آ؛ب رسانی موها شود.

روغن بادام نه تنها برای پوست مفید است بلکه برای موها نیز خواص فراوانی دارد. روغن بادام پوست را بازسازی کرده و به حالت انعطاف پذیری آن بهبود می‌بخشد. حتی می توانید آن را با محصولات شوینده ترکیب کنید و اثر بیشتری از آن را ببینید. البته فراموش نکنید که بهتر است برای پوست خود از روغن بادام شیرین و برای مو های خود از روغن بادام تلخ استفاده کنید.

روغن هفت مغز از ترکیب ۷ دانه روغنی بادام تلخ ، بادام شیرین ، سیاه دانه ، کرچک ، کنجد ، پسته و فندوق تهیه شده است. بنابراین طبیعی که به علت دارا بودن مواد مغذی برای پوست ، مو و حتی پرپشت شدن ابرو بسیار مفید می باشد و جایگاه خود را در سال‌ های سال حفظ کرده است.

در این مقاله هر جا سخن از پر پشت شدن ملاحظه کردید، منظور پرپشت شدن موهای ابرو و مژه می باشد. مگر این که در آن جا ذکر شده باشد که از آن ترکیب فقط برای قسمت خاصی استفاده کنید. امیدواریم از این مطلب، بهره کافی را برده باشید و مطالب جدید تر ما را در بخش پوست ، مو و زیبایی مجله ی رایان درمان دنبال کنید.

منبع : https://rayandarman.com

برچسبپرپشت شدن مژه پرپشت شدن مو تقویت ابرو روغن های گیاهی


ابروهای پهن و پرپشت، معمولا مورد پسند اکثر افراد است و چشمان شما را زیباتر نشان می‌دهد درحالی‌که ابروی نازک، کوتاه و کم‌پشت سن فرد را بالاتر می‌برد. بسیاری از افراد آن‌قدر ابروهایشان را برمی‌دارند که درنهایت مجبورند تا پایان عمر ابروهایی نازک و کم‌پشت را تحمل کنند. گاهی اوقات هم نازک و کم‌پشت شدن ابروها حاصل بالا رفتن سن، کمبود برخی مواد مغذی، استفاده از لوازم ی بی‌کیفیت یا مشکلاتی مثل کم‌کاری تیروئید، اگزما و آلوپسی (ریزش مو) است. درمان‌های پزشکی مانند شیمی‌درمانی و پرتودرمانی هم باعث ریزش موها به‌ویژه ابروها می‌شود. با این مقاله از «چطور» همراه باشید، می‌خواهیم چند درمان خانگی طبیعی برای تقویت ابرو به شما معرفی کنیم.

استفاده از روغن کرچک یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای افزایش رشد ابروهاست. این روغن شامل پروتئین، انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌ها‌یی است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند و موجب رشد مو می‌شوند. به‌علاوه، این روغن برای مبارزه با هرگونه میکروارگانیسم که مانع رشد مو‌های ابرو می‌شود، مفید است. برای پرپشت کردن ابرو به‌وسیله‌ی روغن کرچک، مراحل زیر را دنبال کنید:

توجه داشته‌ باشید که اگر روغن کرچک باعث هرگونه تحریک یا سوزش پوستی شد، استفاده از آن را متوقف کنید.

روغن نارگیل برای تقویت ابرو و لذت بردن از ابروهای پهن و پرپشت، بسیار مفید است. پروتئین‌های مختلف و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل، ویتامین E و آهن موجود در این روغن، باعث سالم ماندن ابرو و پرپشتی آن می‌شود و می‌تواند باعث تیره‌تر شدن ابروهای شما شود.

روغن زیتون برای تقویت ابرو بسیار مفید است. از آنجایی‌که این روغن سرشار از ویتامین E است، روی پرپشت و ضخیم شدن ابروها تأثیر زیادی دارد و ابروها را تیره‌تر می‌کند.

روش اول:

روش دوم:

یکی از این دو روش را یک‌بار در روز انجام بدهید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

آب پیاز به رشد سریع‌تر و تقویت ابرو و متراکم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. آب پیاز حاوی گوگرد است که بافت کلاژنی مناسب و موردنیاز برای رشد ابروها را بهبود می‌بخشد. از طرفی فولیکول‌های مو را هم تقویت می‌کند.

این روش را یک‌بار در روز برای چند هفته تکرار کنید.

جنس موی ابروها از پروتئین کراتین است و تخم‌مرغ منبع عالی پروتئین به‌شمار می‌رود. بنابراین به بهبود سلامت، ضخیم شدن و تقویت ابرو کمک می‌کند.

این روش درمانی را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب برسید.

بذر شنبلیله هم جزو دانه‌هایی است که به تقویت ابرو و افزایش ضخامت موهای ابرو کمک می‌کند. این بذر سرشار از پروتئین، نیکوتین و لسیتین که برای رشد و تقویت ابرو مؤثر است. بذر شنبلیله به بازسازی فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته به‌مدت ۲ ماه ادامه بدهید.

آلوئه‌ورا دارای خواص مرطوب‌کنندگی و حاوی آنزیم‌هایی است که فولیکول‌های مو و ابرو را برای رشد سریع‌تر و ضخیم‌تر تغذیه می‌کند. آلوئه‌ورا پوست اطراف ابروها را هم بسیار نرم و لطیف می‌کند.

روش اول:

روش دوم:

برای کسب نتیجه‌ی بهتر یکی از این روش‌ها را یک‌بار در روز انجام بدهید.

لیمو ابروهای‌ شما را براق می‌کند و می‌تواند برای رشد موهای ابرو و ضخیم‌تر شدن تارهای آنها مفید باشد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C و B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که کیفیت رشد موهای ابرو را بالاتر می‌برد.

روش اول:

روش دوم:

هرکدام از این روش‌ها را یک‌بار در روز برای پرپشت شدن ابروهایتان انجام بدهید. زمانی‌که این محلول را روی ابروهایتان می‌زنید، تا ۲ ساعت در معرض نور آفتاب قرار نگیرید چون لیمو باعث روشن شدن رنگ ابروها می‌شود.

شیر هم جزو موادی است که به پرپشت کردن ابرو و ضخیم‌تر شدن آنها کمک می‌کند. شیر سرشار از پروتئین و بسیاری مواد مغذی دیگر است که ریشه‌‌ی مو را تغذیه می‌کنند و رشد موها را بهبود می‌بخشد.

این روش درمانی را تا رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب ادامه بدهید.

دوستان عزیزم توجه داشته باشید که یک رژیم غذایی سالم برای داشتن ابروهایی سالم و پرپشت ضروری است. بنابراین تصمیم گرفته‌ایم برخی مواد غذایی سالم را که برای رشد سریع موها مفید هستند به شما معرفی کنیم.

دوستان عزیزم در صورت نیاز می‌توانید از مولتی‌ویتامین یا مکمل‌های غذایی دیگر هم استفاده کنید.

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرورش لونگان x بخوانید...